Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag over sleep mode

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag over sleep mode

    Hi,

    Ik heb een trigger-receiver systeem maar niet van cactus.
    Ik gebruik dat met de 5D mkii + 430exii van Canon.
    Alles werkt ok.

    Maar ik heb opgemerkt dat de flash in sleep/energy saving mode gaat na een minuut, en niet door indrukken van de ontspanknop weer opleeft. Enig middel is naar de flash te gaan en uit/aan te zetten. Niet echt handig.

    Een mogelijke oplossing is de flash te programmeren via Fn 1 om nooit in sleep mode te gaan.

    Nu de vraag: is dat ook zo bij bekendere merken, genre cactus, of kunnen die systemen wel een flash op afstand uit zijn slaap-modus wekken?

    thx,
    Paul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

  • #2
    Re: Vraag over sleep mode

    Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
    Nu de vraag: is dat ook zo bij bekendere merken, genre cactus, of kunnen die systemen wel een flash op afstand uit zijn slaap-modus wekken?
    't lijkt mij eerder een probleem met je flash!

    ik gebruik PT04 triggers, en mijn flashes, SB800, gaan ook in slaap toestand, maar door één druk op de knop van de trigger of de camera zijn ze terug wakker...
    Dit was ook zo met de oude cactus V2 triggers... eigenlijk met alle triggers waar ik al mee gewerkt heb...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Vraag over sleep mode

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      't lijkt mij eerder een probleem met je flash!
      Ik wil dat aannemen, en ik gebruik ook PTO4 triggers.
      Nochtans kan ik doen wat ik wil, eenmaal in sleep mode, is de 430 EXii niet meer wakker te krijgen.

      Suggesties voor een bepâalde fn... die parten zou spelen ?

      Paul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: Vraag over sleep mode

        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
        Ik wil dat aannemen, en ik gebruik ook PTO4 triggers.
        Nochtans kan ik doen wat ik wil, eenmaal in sleep mode, is de 430 EXii niet meer wakker te krijgen.

        Suggesties voor een bepâalde fn... die parten zou spelen ?

        Paul.
        ik heb geen idee... misschien eens horen bij de andere eigenaars van deze flash?
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Vraag over sleep mode

          heb enkele sb 28'S kan je die sleepmode eigenlijk uitschakelen op die flitsers?
          Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

          Comment


          • #6
            Re: Vraag over sleep mode

            Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
            heb enkele sb 28'S kan je die sleepmode eigenlijk uitschakelen op die flitsers?
            sb weet ik niet maar canon 430 exii is dat fn 01 op één zetten.
            Paul.
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

            Comment


            • #7
              Re: Vraag over sleep mode

              Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
              heb enkele sb 28'S kan je die sleepmode eigenlijk uitschakelen op die flitsers?
              heb zelf geen SB-28, het kan wel met een SB80DX en SB800, je kan de standby tijd instellen en zo ook op "----", dat is standby uit.
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Vraag over sleep mode

                Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                Hi,

                Nu de vraag: is dat ook zo bij bekendere merken, genre cactus, of kunnen die systemen wel een flash op afstand uit zijn slaap-modus wekken?
                thx,
                Paul
                Paul ik heb de cactus v2 en v4 in combinatie met 430 I met beide kan ik de flits niet uit slaap-modus wekken. Ik zet tevens de cfn01 op 1.

                gr,
                Olivier

                Comment


                • #9
                  Re: Vraag over sleep mode

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  heb zelf geen SB-28, het kan wel met een SB80DX en SB800, je kan de standby tijd instellen en zo ook op "----", dat is standby uit.
                  dan zal ik best eens ergens een manual downloaden om die standby tijd te verlengen of uit te schakelen want dat werkt wreed ambetant zo
                  Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraag over sleep mode

                    Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
                    Paul ik heb de cactus v2 en v4 in combinatie met 430 I met beide kan ik de flits niet uit slaap-modus wekken. Ik zet tevens de cfn01 op 1.

                    gr,
                    Olivier
                    Aha, thanks, ik voel mij minder noob nu
                    Met welke body doe je dat ?

                    Maar nu, waar zit het probleem ?

                    Om het nog wat moeilijker te maken. Ik heb hier ook nog een Sigma DG 500 super liggen, die heb ik even getest met de PT04 om zeker te zijn : conclusie, die werkt helemaal niet met de trigger. No way !

                    Nu weet ik dat de DG 500 super niet op een MKii kan zonder rechipping, maar zo slim kan die sender/receiver niet zijn dat hij die combinatie ziet en dus niet werkt.

                    Het enige wat dus werkt is 5D MKii + 430 EXii, maar dan als je cFn01 op continu zet.



                    Paul
                    DPaul - A.FIAP
                    D810, nikkors and other stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraag over sleep mode

                      Enig googelen leert ons dat de Sigma 500 DG super niet kan getriggerd worden met een PT4. Een belangrijke hack op het mainboard is hiervoor nodig.

                      Conclusie : Sigma zal te koop "aangeboden" worden.
                      Op zoek naar een andere flitser die wel uit sleep mode gewekt kan worden met remote triggers.


                      Iemand advies voor iets wat zeker werkt met een 5Dmkii?

                      Paul.
                      Last edited by DPaul; 27 september 2009, 15:50.
                      DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraag over sleep mode

                        Ik gebruik zelf 2 580 EX met catus V4 triggers op een 5D van de eerstre generatie en ik zet de stand by uit op de flash, dit werkt perfect.

                        MVG, Jeff C.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraag over sleep mode

                          Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
                          heb enkele sb 28'S kan je die sleepmode eigenlijk uitschakelen op die flitsers?
                          Da's inderdaad het probleem bij al die postings hier.
                          Je moet je flashes instellen dat ze niet in stand-bye gaan, dan heb je dat probleem niet.

                          Bij SB-28 :

                          Flash uitschakelen.
                          Daarna de mode(modus)-knop indrukken en ingedrukt houden terwijl je de flash aanzet.

                          Dan staat de flsh niet meer in stand-bye modus. Je moet dit maar één keer doen.
                          Dus als je de keer daarna opnieuw dit doet schakelt hij terug in stand-bye. Je kan de status van standbye checken achteraan je flash op het schermpje.

                          Peter
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vraag over sleep mode

                            Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                            Da's inderdaad het probleem bij al die postings hier.
                            Je moet je flashes instellen dat ze niet in stand-bye gaan, dan heb je dat probleem niet.

                            Bij SB-28 :

                            Flash uitschakelen.
                            Daarna de mode(modus)-knop indrukken en ingedrukt houden terwijl je de flash aanzet.

                            Dan staat de flsh niet meer in stand-bye modus. Je moet dit maar één keer doen.
                            Dus als je de keer daarna opnieuw dit doet schakelt hij terug in stand-bye. Je kan de status van standbye checken achteraan je flash op het schermpje.

                            Peter

                            thnx dat zal mij een hoop gevloek besparen in de toekomst
                            Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

                            Comment

                            Working...
                            X