Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studioflitsers of Speedlites?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Studioflitsers of Speedlites?

    Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
    ik heb reeds veelvuldig gebruikt gemaakt van een huurstudio met elingcrome rx 600 flitsers, zelf heb ik de bxri 500 set gehad maar snel weer verkocht, nu werk ik met speedlights en tot hiertoe heb ik al elke foto kunnen maken die ik wilde maken zowel op locatie als studiogebruik.
    Ben volledig overgestapt op het gebruik van speedlights,

    de quadra's zijn "redelijk" goed maar zeer zeker te duur voor wat het is, zoveel geld zijn ze zeker niet waard...

    een paar flitskopjes met batterij en je bent duizenden euro's armer, voor een paar 100 euro bereik je hetzelfde wat sommigen ook mogen beweren.....
    Als herlaadtijd geen punt is, doe gerust je zin.

    G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

    Comment


    • #17
      Re: Studioflitsers of Speedlites?

      Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
      Als herlaadtijd geen punt is, doe gerust je zin.

      G
      das het nadeel deels van een speedlite idd alhoewel ik moet toegeven dat de YN-460 II bij mij toch vrij snel tot voldoende snel herlaad
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #18
        Re: Studioflitsers of Speedlites?

        Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
        Als herlaadtijd geen punt is, doe gerust je zin.

        G
        batterij pakje eraan vast en de snelheid verdubbelt..

        vanaf 1/4 en lager kan je bijna continu schieten...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #19
          Re: Studioflitsers of Speedlites?

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          batterij pakje eraan vast en de snelheid verdubbelt..

          vanaf 1/4 en lager kan je bijna continu schieten...
          heel juist!
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #20
            Re: Studioflitsers of Speedlites?

            Zoals steeds hangt het ervan af wat je gaat fotograferen.
            Je moet voor jezelf een analyse maken.

            In een studio opteer ik altijd voor studioflitsers je kan er makkelijk een softbox van meer dan 1,50 m opzetten of een octa van 2 meter om een mooie egale zachte belichting creëren.

            Strobist is handig voor op (urban) locaties, makkelijk mee te nemen en snel opgezet.

            Het licht van de kleine flitsers is natuurlijk niet zo krachtig en een beetje scherper.

            Beide hebben hun voor en nadelen, welke je kiest is afhankelijk van wat,en waar je gaat fotograferen, en welke output (IQ) je verlangt.

            Zoals steeds koop je best het juiste gereedschap voor de juiste job
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #21
              Re: Studioflitsers of Speedlites?

              Ik heb hier echt heel wat tips uit gehaald!! Echt wel... Dankje allemaal!

              Wat ik waarschijnlijk ga doen:
              Het goedkoopste: een extra speedlight (voor bij mijn SB900), en een softbox voor erop...
              Dit lijkt mij het beste om mee te beginnen... Aangezien ik denk ik meer op locatie ga gaan!

              En met het geld dat overschiet kan ik nog kijken voor andere accesoires

              Groetjes,
              Jasper

              Comment


              • #22
                Re: Studioflitsers of Speedlites?

                Oorspronkelijk geplaatst door Jasper1 Bekijk bericht
                Ik heb hier echt heel wat tips uit gehaald!! Echt wel... Dankje allemaal!

                Wat ik waarschijnlijk ga doen:
                Het goedkoopste: een extra speedlight (voor bij mijn SB900), en een softbox voor erop...
                Dit lijkt mij het beste om mee te beginnen... Aangezien ik denk ik meer op locatie ga gaan!

                En met het geld dat overschiet kan ik nog kijken voor andere accesoires

                Groetjes,
                Jasper
                goed opletten voor softboxen, ofwel moet je modifiers kopen en die zijn duur, toch zoals ze ze bij konijn verkopen
                de westcott's zoals d_oracle gebruikt, weet ik nu nie of die onmiddellijk bruikbaar zijn me speedlites
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #23
                  Re: Studioflitsers of Speedlites?

                  Tuurlijk kan je een westcott gebruiken met een speedlite.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #24
                    Re: Studioflitsers of Speedlites?

                    Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                    Tuurlijk kan je een westcott gebruiken met een speedlite.
                    ja, je kan elke softbox gebruiken met een speedlite maar voor velen heb je convertors nodig, zeker al voor jinbei (bowens s-type connectie)
                    nu weet ik niet hoe het zit bij westscott
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Studioflitsers of Speedlites?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                      ja, je kan elke softbox gebruiken met een speedlite maar voor velen heb je convertors nodig, zeker al voor jinbei (bowens s-type connectie)
                      nu weet ik niet hoe het zit bij westscott
                      De Westcott Apollo softdboxen zijn bijina gemaakt voor gebruik met speedlights
                      Je plaats ze als een paraplu op je statief. de flitser zit dus binnenin de softbox.

                      Als dit je eerste stappen zijn in studiofotografie dan ga je het jezelf wel moeilijker maken door direct strobist te gaan.
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Studioflitsers of Speedlites?

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        De beste manier om te weten wat je nodig hebt en zo geen verkeerde dingen te kopen is er eerst kennis mee maken...

                        dat kan gemakkelijk tijdens een workshop. Tal van BD leden verzorgen workshops, d'r is een breed aanbod! Bij mij kan bijvoorbeeld te recht voor een strobist workshop
                        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                        Als dit je eerste stappen zijn in studiofotografie dan ga je het jezelf wel moeilijker maken door direct strobist te gaan.
                        Ik citeer mezelf nog eens... en blijf erbij... eerst uitproberen en daarna kopen...
                        dat heeft twee voordelen: ten eerste koop je het juiste, en ten tweede weet je hoe je het moet gebruiken...

                        ik deel Zunoel's mening dat locatie fotografie (strobisme) complexer is als studio fotografie. D'r zijn meer parameters waar je rekening mee moet houden. Ik weet niet wat je ervaring is met licht (studio en locatie), maar het lijkt allemaal makkelijker dan het is. Ik zie het elke keer weer in m'n workshops... In de voormiddag worden alle parameters verklaard en besproken... iedereen verzekert mij dat ze het nu helemaal begrepen hebben en dan... start na de lunch de praktijk (modellen shoot) waar blijkt dat het toch niet zo simpel was als ze dachten...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Studioflitsers of Speedlites?

                          Ben het eens met Koen en Leon.
                          Strobistfotografie is imo geen vervanger van studiofotografie. Ze overlappen elkaar voor een stuk en voor binnenfotografie leunt het meer tegen de studiofotografie, maar buiten is het toch wat complexer.
                          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                          Comment


                          • #28
                            Re: Studioflitsers of Speedlites?

                            Om nog eens terug te komen op die studio-flitsers...
                            Ik ben zo eens aan het kijken naar de verschillende to-go-sets van Elinchrom, en vraag mij echt af waar het grote kwaliteitsverschil zit tussen de D-lit-it 4 reeks, en de BxRi 500 reeks (buiten de sterkte van de lampen). Kan iemand hier wat verduidelijking in brengen?

                            Groeten

                            Comment


                            • #29
                              Re: Studioflitsers of Speedlites?

                              400w buiten de 500w gaat op deze geen al te groot verschil maken!

                              d-lite is een goede instapreeks, die veel bied voor zijn prijs.
                              BxRi is al een stuk professioneler en kan dus ook iets meer hebben.
                              vergelijk het met bv een D90 en een D700.

                              ocasioneel gebruik tot regelmatige gebruik zal de D-lite goed stand houden.
                              regelmatig tot zeer vaak, dan gaat BxRi beter zijn.

                              ook kunnen er grotere softboxen op de BxRi reeks geplaatst worden
                              nikon stuff

                              Comment


                              • #30
                                Re: Studioflitsers of Speedlites?

                                En voor de rest weinig verschil? Beeldkwaliteit? Werkgemak?

                                Comment

                                Working...
                                X