Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

strobist kit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • strobist kit

    Wil mij wat verdiepen in strobist-fotografie en zou een setje willen kopen.
    Iemand ervaring met deze:
    Westcott 2332 Collapsible Umbrella Flash Kit
    Nikon D90 + Sigma 70-200mm F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB900 Speedlight + YongNuo RF-600Tx

  • #2
    Re: strobist kit

    mss ne link om te zien wat het allemaal omvat zou handig zijn

    heb je trouwens de sticky al doorgenomen?
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: strobist kit

      google verwijst me naar http://www.studio73.be/studio-equipm...ible-flash-kit

      Lijkt me een prima set, maar een flits en trigger/receiver zit daar nog niet bij hè.

      Comment


      • #4
        Re: strobist kit

        Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
        google verwijst me naar http://www.studio73.be/studio-equipm...ible-flash-kit

        Lijkt me een prima set, maar een flits en trigger/receiver zit daar nog niet bij hè.
        idd

        de plu & swivel lijken me ok maar vind het persoonlijk een vrij dure set

        voor de swivel geeft je best wel wat geld uit maar het kan 'goedkoper'

        RF602 setje via ebay => 20-25€
        Plu via ebay => afhankelijk van de grootte en of je 2-in-1 wilt, tss de 5 & 25 euro
        Statief => Lumopro LP605 stevig, degelijk, en mogelijkheid tot laag bij de grond wat soms heel praktisch kan zijn, rond de 40 euro
        Swivel => interfit heeft goeie, lumopro ook, op ebay zijn er ook velen te vinden maar daar is het opletten geblazn voor de goedkopere

        dus kort gesteld, mits wat rondkijken heb je een 1ste complete set inclusief trigger voor de prijs van deze
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: strobist kit

          Qua lichtstatief had ik ook direct aan Lumopro gedacht, maar van de kwaliteit van de Westcott-plu's en softboxen ben ik wel te spreken

          Comment


          • #6
            Re: strobist kit

            Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
            Qua lichtstatief had ik ook direct aan Lumopro gedacht, maar van de kwaliteit van de Westcott-plu's en softboxen ben ik wel te spreken
            ja, westcott zal idd zeker en vast goed zijn maar voor plu zal dit niet veel verschil maken vermoed ik
            alst omver valt, is de plu kapot en dan hemmek liever ne goedkope plu die de geest geeft zenne
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: strobist kit

              Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
              Is idd een vrij duur setje, ik heb onlangs hetzelfde setje gekocht en maar 84€ betaald (inclusief verzendkosten): http://www.cameratools.com/lighting-...FC7727A0D1E%7D

              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #8
                Re: strobist kit

                Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                ja, westcott zal idd zeker en vast goed zijn maar voor plu zal dit niet veel verschil maken vermoed ik
                alst omver valt, is de plu kapot en dan hemmek liever ne goedkope plu die de geest geeft zenne
                Daar is iets van natuurlijk, ik had het vooral over de compactheid. Geen idee of de Chinezen daar ook als iets op gevonden hebben.
                Bovendien kost een zandzakje ook 2 keer niets

                Niet verklappen dat er ook nog zoiets is als reflectieplu’s, nog meer flitsen en stands, gels, flags, snoots, grids, softboxen, booms, reflectors, clamps, beautydish, ringlights, achtergronddoeken/rollen, lichttenten, …

                Comment


                • #9
                  Re: strobist kit

                  dus in feite is de plu alleen goed en de swivel en statief te duur.
                  is het statief/swivel goed van kwaliteit of betaal je enkel de merknaam
                  Nikon D90 + Sigma 70-200mm F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB900 Speedlight + YongNuo RF-600Tx

                  Comment


                  • #10
                    Re: strobist kit

                    ik ken het statief en de swivel niet qua kwaliteit, er wordt ook niet gespecifieerd welk merk het is

                    wat we enkel willen aanhale, is dat er mogelijks beter / interessanter / goedkoper materiaal bestaat dat ook voldoet

                    het is wel zo dat goedkoop, duurkoop is op lange termijn, toch voor statieven bvb
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: strobist kit

                      ik had ook wel tussen de lijnen verstaan dat er goedkopere modellen bestaan en qua kwaliteit beter "kunnen" zijn.
                      maar ik ga sebiet naar studio73 en wou al een beetje voorbereid zijn op hetgeen ze me al dan niet willen verkopen....
                      had het sticky gelezen.
                      Nikon D90 + Sigma 70-200mm F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB900 Speedlight + YongNuo RF-600Tx

                      Comment


                      • #12
                        Re: strobist kit

                        Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                        ja, westcott zal idd zeker en vast goed zijn maar voor plu zal dit niet veel verschil maken vermoed ik

                        Ooit al eens een Westcott getest?

                        De materie van deze paraplu is niet te vergelijken met andere eBay / Chinese alternatieven.

                        Ik zweer bij Westcott ... ook al gaan deze ook kapot bij een onzachte landing ...
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: strobist kit

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          Ooit al eens een Westcott getest?

                          De materie van deze paraplu is niet te vergelijken met andere eBay / Chinese alternatieven.

                          Ik zweer bij Westcott ... ook al gaan deze ook kapot bij een onzachte landing ...
                          daarom dat ik ook vermoed erbij zette he

                          ik heb 2 shoot-through van interfit en heb inderdaad 2 reflecterende van ebay

                          de volgende worden 2-in-1's en daar ga ik eerst eens op zoeken welke er allemaal zijn

                          en ze gaan allemaal stuk bij een onzachte landing

                          kan je dan zeggen welk verschil er dan vnl inzit want ben er wel benieuwd naar dan
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: strobist kit

                            Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht

                            kan je dan zeggen welk verschil er dan vnl inzit want ben er wel benieuwd naar dan

                            De stof van een Westcott is compleet anders dan bij de goedkopere versies, er ligt een laagje reflecterend materiaal op waardoor de shoot-trough & reflecterende eigenschappen zorgen voor een betere verspreiding van het licht.
                            www.fotofolio.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: strobist kit

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                              De stof van een Westcott is compleet anders dan bij de goedkopere versies
                              Daar heb ik persoonlijk geen kennis van maar ik geloof het wel.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                              er ligt een laagje reflecterend materiaal op waardoor de shoot-trough & reflecterende eigenschappen zorgen voor een betere verspreiding van het licht.
                              Volledig waar! ik verschoot ook effe toen ik Westcott paraplu opende, de zwarte hoes zat er uiteraard over en binnenin leek ie meer zilverachtig.
                              Eénmaal je de zwarte cover verwijderd is ie gewoon wit (shoot-trough)!
                              Hoe ze het doen weet ik niet maar 't is in ieder geval ferm gedaan en leuk om mee te werken.


                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment

                              Working...
                              X