Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB 80 dx

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SB 80 dx

    Ik kan een sb80 dx kopen voor 80 euro, is dat teveel of niet.
    Werkt deze op D 300 of FF? en voor strobist op M stand.
    Kopen of niet?

  • #2
    Re: SB 80 dx

    Op M en A stand werkt die wel op digitale Nikons. Prijs is marktconform.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: SB 80 dx

      Deze kan zeker gebruikt worden voor strobist

      De SB-80DX is de vader van de SB-800

      Hij heeft ook slave (SU-4) aan boord en kan tot 1/128 power.

      Deze flitser is zelfs nog beter dan de SB-26 voor strobist

      Mijn raad: kopen die handel

      PS het is wel niet de bedoeling om uw vraag over gans het forum te herhalen (je kan altijd een moderator vragen om hem te verplaatsen)
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: SB 80 dx

        Let op een paar dingetjes:
        1. corrosie aan de batterijcontacten. Wijst op batterijlekkage.
        2. ingebouwde groothoekdiffusor moet werken. Zit in de kop; bij bv breuk blijft de zoomkop hangen op 17 mm, reparatie bij Nikon.
        3. worden voetje AS-19 en diffusorkap SW-10H ook meegleverd? Kosten nieuw bij elkaar gauw 30 euro extra. De flitser heeft ook een Slave stand (GEEN CLS), waarbij het voetje wel erg handig is.

        Ik denk dat 80 euro geen gekke prijs is. Kamera Express vraagt er 125 euro voor, zelf heb ik kortgeleden bij de plaatselijke fotoboer 100 euro betaald, met enige maanden garantie.

        Groet Hans.

        Comment


        • #5
          Re: SB 80 dx

          ik heb er ééntje... is vlot in gebruik...

          80€ is een juiste prijs...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: SB 80 dx

            Ik heb de mijne ook 100 euro betaald.
            En ja, hij is erg geschikt voor strobist-gedoe ;-)

            Comment


            • #7
              Re: SB 80 dx

              Ik heb van twee topics één gemaakt, ook hier voor geld volgens mij dat je geen dubbel post mag plaatsen. Nu is wel alle info bewaard.
              Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
              Canon eos 7D Mijn site

              Comment


              • #8
                Re: SB 80 dx

                ik heb er ééntje aan 70€ gevonden...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: SB 80 dx

                  Ik ben momenteel aan het bieden op SB-28 flitsen. De verkoopprijzen liggen tussen 85 en 100 euro bij de mensen die ik gecontacteerd heb (tweedehands). Kan ik voor die prijs dan beter voor deze SB 80 DX gaan??
                  www.focusfotografie.be
                  www.facebook.com/eviwilmus

                  Comment


                  • #10
                    Re: SB 80 dx

                    Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
                    Ik ben momenteel aan het bieden op SB-28 flitsen. De verkoopprijzen liggen tussen 85 en 100 euro bij de mensen die ik gecontacteerd heb (tweedehands). Kan ik voor die prijs dan beter voor deze SB 80 DX gaan??
                    Zeker
                    De SB-28 heeft geen slave functie en kan ook maar tot 1/64 power.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: SB 80 dx

                      Het is om als strobist flits te gebruiken, aangestuurd door Cactus triggers. Ik heb zelf een Canon 5D. Is het niet zo dat de slave functie sowieso niet werkt in dat geval?

                      Ik ga ook nog even opzoeken wat het richtgetal is van die 80 en de 28.
                      www.focusfotografie.be
                      www.facebook.com/eviwilmus

                      Comment


                      • #12
                        Re: SB 80 dx

                        Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
                        Let op een paar dingetjes:
                        1. corrosie aan de batterijcontacten. Wijst op batterijlekkage.
                        2. ingebouwde groothoekdiffusor moet werken. Zit in de kop; bij bv breuk blijft de zoomkop hangen op 17 mm, reparatie bij Nikon.
                        3. worden voetje AS-19 en diffusorkap SW-10H ook meegleverd? Kosten nieuw bij elkaar gauw 30 euro extra. De flitser heeft ook een Slave stand (GEEN CLS), waarbij het voetje wel erg handig is.

                        Ik denk dat 80 euro geen gekke prijs is. Kamera Express vraagt er 125 euro voor, zelf heb ik kortgeleden bij de plaatselijke fotoboer 100 euro betaald, met enige maanden garantie.

                        Groet Hans.
                        Dank u Hans,

                        Groothoekdiffusor zat inderdaad vast op 17 mm.
                        Ik heb hem niet genomen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: SB 80 dx

                          Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
                          Het is om als strobist flits te gebruiken, aangestuurd door Cactus triggers. Ik heb zelf een Canon 5D. Is het niet zo dat de slave functie sowieso niet werkt in dat geval?

                          Ik ga ook nog even opzoeken wat het richtgetal is van die 80 en de 28.
                          Richtgetal is hetzelfde.
                          de slave functie is niet hetzelfde als draadloze functie.
                          Draadlos= TTL
                          Slave is hetzelfde als bij studioflitsers -> flits gaat af als hij een andere flits ziet.
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: SB 80 dx

                            Oorspronkelijk geplaatst door Digiwoman Bekijk bericht
                            Ik kan een sb80 dx kopen voor 80 euro, is dat teveel of niet.
                            Werkt deze op D 300 of FF? en voor strobist op M stand.
                            Kopen of niet?
                            Wat betreft de vraag werkt deze op de D300 Dat is een DX, ja
                            Werkt deze op FF (D700, D3)? Neen
                            Is deze bruikbaar voor strobist? Ja.

                            De prijs is de geldende prijs, in 2e hands winkels is het iets meer maar dan krijg je wel een garantie.
                            Inderdaad altijd goed nakijken op defecten en als hij al defect is zou ik deze zeker niet kopen.
                            Vriendelijke groeten,Raf

                            www.rafvandenbogaert.be

                            Comment

                            Working...
                            X