Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret met witte achtergrond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portret met witte achtergrond

    Ik mis ergens wat.

    Ik wil portretten maken met een volledig witte achtergrond.
    Links en rechts van mijn achtergrondsysteem met witte vinyl staat een godox sk400ii met reflectorkap.
    Als ik dit uitmeet met de lichtmeter heb ik op de achtergrond op de belangrijkste plaatsen f16.0

    Op het onderwerp die ongeveer 150cm van achtergrond staat, is (momenteel) 1 jinbei flitsertje gericht. Lichtmeter toont +-f8.0.

    Op zich is dit allemaal goed denk ik, maar ik heb echt last van de reflectie van de achtergrond. Deze weerkaatst het licht veel te veel.
    Het onderwerp meer naar voren halen is niet echt doenbaar, anders is mijn achtergrond niet breed genoeg.
    Als ik de flitsintensiteit verminder komt het wit eerder grijs.

    Instellingen camera: 1/250 f8.0 +-70mm iso100



    Last edited by Arc0sS; 23 april 2023, 14:59.
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

  • #2
    Re: Portret met witte achtergrond

    Hallo,
    Met f11 wordt de achtergrond ook wit en wordt de reflectie gehalveerd. De rest moet worden gedaan met schaduwwerking,Klapreflectoren met de zwarte zijde of zwart geschilderde polystyreen panelen
    Greets Carsten
    It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
    (Duke Ellington)

    Comment


    • #3
      Re: Portret met witte achtergrond

      Oorspronkelijk geplaatst door caprinz Bekijk bericht
      Hallo,
      Met f11 wordt de achtergrond ook wit en wordt de reflectie gehalveerd. De rest moet worden gedaan met schaduwwerking,Klapreflectoren met de zwarte zijde of zwart geschilderde polystyreen panelen
      Dat probeerde ik reeds, maar dan is de achtergrond wel wit, maar niet 'witwit' . Als je deze dan op een echte witte achtergrond ziet valt het pas op.
      Last edited by Arc0sS; 24 april 2023, 21:06.
      Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

      Comment


      • #4
        Re: Portret met witte achtergrond

        Maak testopnamen zolang je een helderheidswaarde van 255 in het beeldprogramma hebt, of zelfs 253.
        Witter dan wit is niet mogelijk,je tweede foto met de rode waarschuwing laat al overbelichting zien
        Last edited by caprinz; 25 april 2023, 16:36.
        Greets Carsten
        It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
        (Duke Ellington)

        Comment


        • #5
          Re: Portret met witte achtergrond

          Oorspronkelijk geplaatst door caprinz Bekijk bericht
          Maak testopnamen zolang je een helderheidswaarde van 255 in het beeldprogramma hebt, of zelfs 253.
          Witter dan wit is niet mogelijk,je tweede foto met de rode waarschuwing laat al overbelichting zien
          Dit neem ik mee.
          De achtergrond staat 'in het rood', onderwerp zelf niet, maar dan wel makkelijker last van ongewenste reflectie.
          Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

          Comment


          • #6
            Re: Portret met witte achtergrond

            Ik denk eerder dat je last hebt van strooilicht van je reflectoren ipv van reflectie van je achtergrond.
            Met reflectoren ga je idd redelijk wat power moeten geven om je hele achtergrond te "overbelichten".
            Zelf verkies ik om softboxen te gebruiken hiervoor, die ik dan zo positioneer dat deze geen licht werpen om het onderwerp.

            De softbox geeft een zacht gespreid licht. Ik gebruik twee 60x90Cm boxen, gewoon omdat ik die liggen had
            Ik probeer ook om minder dan één lichtstop te overbelichten, als je 2 stops geeft dan krijg je nog andere problemen.

            Voorbeeldje
            Front f/6.3 achtergrond f/8
            Rudy,

            Hier vind je meer Astrofotografie werk.

            Comment

            Working...
            X