Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portabele softbox met speedlight fliter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • portabele softbox met speedlight fliter

    Hey
    ik zou graag jullie advies willen horen ivm het werken van een aparte softbox op plaatsen waar het redelijk donker is voor fotoshoots.
    Ik heb hier een speedlight flitser met richtgetal 58 en kan deze wireless gebruiken in TTL mode.
    Nu wilde ik een statief aanschaffen met daarop een softbox van bv 60 x 60 cm niet te groot omdat je het allemaal moet meenemen.
    Werkt dit kwa kwaliteit van je foto's of zeg je geef je geld daar niet aan uit en koop liever iets anders of werkt dit redelijk goed?
    graag jullie meningen hierover

    alvast bedankt
    Dave

  • #2
    Re: portabele softbox met speedlight fliter

    het werkt. persoonlijk gebruik ik er het liefst van het merk phottix. prijs/kwaliteit top maar toch compact en degelijk opvouwbaar. Ze zijn wel moeilijk te vinden in winkels. Ik kocht de mijn bij iemand die een webshop vaan phottix heeft.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: portabele softbox met speedlight fliter

      Dit werkt meer dan prima, Ik heb pas de lastolite ezybox kit 60 cm aangeschaft. Het is ook maar net hoeveel geld je er aan uit wil geven.
      1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

      Comment


      • #4
        Re: portabele softbox met speedlight fliter

        Ik heb pas een beauty dish gekocht van het merk Roundflash. Opgevouwen is deze zo klein dat je hem in je jaszak kunt doen. Komt ook prachtig licht vanaf
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

        Comment


        • #5
          Re: portabele softbox met speedlight fliter

          Ik heb onlangs een shoot gedaan met een deep octa van 110cm, en hierin zat 1 flitser. En dit was geen enkel probleem.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • #6
            Re: portabele softbox met speedlight fliter

            Ik gebruik shoot-through paraplutjes van 100cm en een Octa van 110cm waar de speedlight in zit. Gaat fantastisch. Ik gebruik die veel liever dan een standaard 60x60 Elinchrom softbox omdat die paraplu-systemen veel sneller opzetten. Je hebt van andere merken ook systemen die opzetten en opvouwen zoals een quechua tentje... zelf nog niet kunnen testen maar lijkt me ook héél gemakkelijk. Ik zou de systemen met een ring en metalen staafjes toch vermijden voor een mobiele kit (voor studio uiteraard prima spul).µ

            Succes en veel plezier

            (tip: begin goedkoop en kijk eerst of dit wel iets voor jou)
            Canon R | Leica Q
            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
            [/COLOR]

            Comment


            • #7
              Re: portabele softbox met speedlight fliter

              Zoals reeds op andere draadjes aangegeven, werk ik nu met een Godox AD600 volwaardige studioflitser met TTL, alle accessoires met Bowens mount passen erop
              voordeel, zowel op lokatie als in de studio met dezelfde flitser. Niet de goedkoopste maar wel gemakkelijk in gebruik.
              Sony A7III & Sony A7 RIII
              Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

              Comment

              Working...
              X