Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

    piep

    Enkel Canon... voorlopig? Je moet er wel nog een transciever bijkopen.

    Uit de MiniTT1 manual:
    Congratulations on your purchase of the PocketWizard MiniTT1™/ FlexTT5™ System for Canon DSLR E-TTL II cameras and flashes. Canon owners can use the MiniTT1 Transmitter and FlexTT5 Transceiver to control single or multiple off-camera Canon E-TTL II flashes at speeds up to 8fps. The PocketWizard ControlTL™ System takes the complex E-TTL II data being sent through the camera’s hot shoe and digitally interprets and transmits it as a reliable radio signal. You can now place E-TTL II (or manual) flash units anywhere to illuminate the scene: Around corners, out-of-sight and in bright sunlight. The MiniTT1 and FlexTT5 are compatible with any PocketWizard for triggering manual flash or remote cameras.
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

  • #2
    Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

    Op de PocketWizard website:

    AVAILABILITY: For Canon, March 1st. For Nikon, Q2, 2009. US & Canadian Markets. Contact your local Distributor for availability in other markets.

    Voor de rest wordt het dus wachten
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

    Comment


    • #3
      Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

      Ah, ondertussen staat er al wat meer tekst op de site... mijn idee over de transceiver klopt niet helemaal.

      Ze zouden me pas helemaal blij maken moesten ze een zender maken met een Sony/Minolta flashshoe... anderzijds ook niet, want ik heb dat niet meer in mijn budget voor dit jaar voorzien

      G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

      Comment


      • #4
        Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

        da's wel niet slecht vind ik... deze zullen waarschijnlijk wel een stukje goedkoper zijn dan de andere PW. Prijs is natuurlijk afwachten maar dit zou wel eens leuk kunnen zijn
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

          Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
          da's wel niet slecht vind ik... deze zullen waarschijnlijk wel een stukje goedkoper zijn dan de andere PW. Prijs is natuurlijk afwachten maar dit zou wel eens leuk kunnen zijn
          Prijs is dezelfde ...

          $199 for the MiniTT1, $219 for the FlexTT5
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

            Misschien kunnen we deze binnenkort wél kopen ipv van die Radiopoppers.
            Lijkt mij goed om nu toch wel te wachten op deze nieuwe modellekes.
            Website http://www.kristofpattyn.be

            a lotta canonstuff

            Comment


            • #7
              Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

              zal wel nog meer dan een jaar duren alvorens ze hier te koop zijn.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                zal wel nog meer dan een jaar duren alvorens ze hier te koop zijn.
                Blijkbaar is hun aanvraag voor goedkeuring op de Europese markt al ingediend. Ik heb gisteren al antwoord gekregen op mijn mail en ze zijn van plan ze nog deze zomer hier te kunnen verdelen. Ben benieuwd.
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                  Prijs is dezelfde ...

                  $199 for the MiniTT1, $219 for the FlexTT5
                  is dat dan geen afzetterij want zijn deze in feite geen "afgeslankte" versie van de "grotere jongens"?

                  of heb ik te weinig gelezen?
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    is dat dan geen afzetterij want zijn deze in feite geen "afgeslankte" versie van de "grotere jongens"?

                    of heb ik te weinig gelezen?
                    nope, het is een uitgebreidere versie van de "grote jongens" met doorgave van camera informatie

                    Waar de andere oorspronkelijk bedoeld zijn voor studioflitsers en camerasturing zijn deze speciaal ontwikkeld voor off-camera reportageflitsers.
                    Voor ons (strobisten) dus
                    Last edited by zunoel; 17 februari 2009, 08:15.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

                      Mijn ervaring is dat velen onder ons eigenlijk perfect tevreden zouden moeten zijn met de reeds bestaande en ingebouwde systemen. Zeker als je TTL ondersteuning wenst.

                      Een jaar geleden was ik zelf fervent voorstander van draadloze systemen zoals de PW's en andere triggers, ze werken op grote afstand van je camera ... in het begin iets waar menig strobist mee gaat experimenteren. Toch merk ik dat je na een tijdje die afstand niet echt nodig hebt en je netjes binnen het bereik van je ingebouwd (Nikon) CLS systeem aan het werken bent.

                      Ik heb laatst de test gedaan, in volle zon, met 3 flitsen getriggerd door mijn pop-up en heb ondervonden dat ik in waarschijnlijk 90% van de gevallen zou kunnen gebruik maken van CLS (manueel dan) omdat de afstand camera --> flits gewoonweg perfect te overbruggen valt. Deze ingebouwde systemen worden steeds krachtiger en ik zou iedere potentiële strobist eigenlijk aanraden om het ingebouwde systeem (indien voorhanden) te testen alvorens over te gaan schakelen naar zender/ontvangers.

                      Ik gebruik het CLS systeem eigenlijk steeds meer en meer, niet met TTL ondersteuning maar puur manueel. Er zullen natuurlijk steeds situaties zijn waarin ik niet anders kan dan te werken met zender/ontvanger.
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                        Mijn ervaring is dat velen onder ons eigenlijk perfect tevreden zouden moeten zijn met de reeds bestaande en ingebouwde systemen. Zeker als je TTL ondersteuning wenst.

                        Een jaar geleden was ik zelf fervent voorstander van draadloze systemen zoals de PW's en andere triggers, ze werken op grote afstand van je camera ... in het begin iets waar menig strobist mee gaat experimenteren. Toch merk ik dat je na een tijdje die afstand niet echt nodig hebt en je netjes binnen het bereik van je ingebouwd (Nikon) CLS systeem aan het werken bent.

                        Ik heb laatst de test gedaan, in volle zon, met 3 flitsen getriggerd door mijn pop-up en heb ondervonden dat ik in waarschijnlijk 90% van de gevallen zou kunnen gebruik maken van CLS (manueel dan) omdat de afstand camera --> flits gewoonweg perfect te overbruggen valt. Deze ingebouwde systemen worden steeds krachtiger en ik zou iedere potentiële strobist eigenlijk aanraden om het ingebouwde systeem (indien voorhanden) te testen alvorens over te gaan schakelen naar zender/ontvangers.

                        Ik gebruik het CLS systeem eigenlijk steeds meer en meer, niet met TTL ondersteuning maar puur manueel. Er zullen natuurlijk steeds situaties zijn waarin ik niet anders kan dan te werken met zender/ontvanger.
                        volledig akkoord, doch als je dit wilt doen met pakweg nikon, dan ben je verplicht om SB600-800-900 aan te schaffen... terwijl, in mijn arsenaal, nogal wat flashes zitten die 50€ of minder kosten... (SB-24, METZ 45 CT1, SB-80DX)... 'k zou ze met plezier omruilen voor SB800's... somebody?

                        en 't is goed voor de conditie :-) van flash naar flash lopen ;-) haha... neeen geen 50m!!

                        ik kies in functie van de omstandigheden en m'n eigen materiaal...
                        sommige light-modifiers zijn nu eenmaal moeilijker aan te sturen met CLS... in functie van waar je staat, bijvoorbeeld een beauty dish...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

                          Ik weet en ervaar ook dat niet elke situatie een CLS situatie is maar in vele gevallen wel.

                          Feit is dat je voor een CLS systeem inderdaad compatibele flitsen moet bezitten en dat deze niet gratis komen, minstens 2 SB600's ...

                          Het is gewoon een ontdekking die ik voor mezelf gedaan heb (wil dit zeker niet gaan veralgemenen).
                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

                            Tom,

                            kan dat CLS systeem ook achter de hoekjes kijken, m.a.w. flitsen uit de LOS aansturen?

                            G
                            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pocket wizard: uitbreiding produktlijn

                              een andere interessante manier die ik wel eens gebruik is de strobe-on-a-rope methode via SC-28a kabel, dit heeft je de extra mogelijkheid om highspeed sync toe te passen...

                              in feite komt het er op aan om zoveel mogelijk technieken meester te zijn, en dan de gepaste techniek toe te passen in functie van de omstandigheden en de requirements...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X