Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe systeemcamera & studioflitser/voetje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe systeemcamera & studioflitser/voetje

    Ik heb overgeschakeld van de Canon EOS 70D naar de systeemcamera Canon EOS M50 Mark II.
    Voor mijn studiofotografie beschik ik over verschillende (goedkope/merkloze) flitsers.
    Deze worden aangestuurd via een voetje op de camera.
    Werkt allemaal perfect, maar als ik dit voetje nu aansluit op de Canon EOS M50 Mark II werkt dit niet.
    Alles staat op de juiste kanalen en als ik alles test op de EOS 70D werkt dit zonder probleem.

    Ook merk ik dat mijn Canon Speedlite 430EX II niet op de camera werkt... Terwijl ik wel terugvind dat deze zou moeten werken op de M50.

    Moet ik iets in de instellingen veranderen zodat het voetje zou werken?
    Iemand ervaring hiermee die zou kunnen helpen? Bedankt!

    PS: voor optimale (gelijk werking zoals reflex) werking heb ik als mijn belichtingssimulatie uitgeschakeld, maar dit heeft natuurlijk niets te maken met die aansturing van de flitsers door het flitsvoetje op de camera.
    Last edited by Trinitity; 17 maart 2022, 19:54.
    ------------------------------ www.trinitity.be ------------------------------

  • #2
    Re: Nieuwe systeemcamera & studioflitser/voetje

    Hallo,
    mechanische of elektronische sluiter?
    Elektronische en flitser werkt niet
    Greets Carsten
    It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
    (Duke Ellington)

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe systeemcamera & studioflitser/voetje

      Ja ondertussen heb ik online ook iets dergelijks tegengekomen.
      Op de specs van de camera staat er: Elektronische sluiter met brandpuntsvlak" en dan een verwijzing nog naar volgende: "Sluiter gebruikt elektronisch 1e gordijn/mechanisch 2e gordijn, behalve in stille modus. Dan wordt een rolling shutter toegepast."
      De compatibele externe flitsers zijn: E-TTL II met Speedlites uit de EX- en EL-serie, wireless ondersteuning voor meerdere flitsers.
      Dus daartoe gehoord mijn Canon Speedlite 430EX II.

      Ik vind nergens terug hoe ik op de camera de sluiter op mechanisch kan zetten...
      Hopelijk kan er iemand me helpen?
      ------------------------------ www.trinitity.be ------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe systeemcamera & studioflitser/voetje

        Zou dat niet automatisch geschakeld worden ngl de instelling van de body??
        In ieder geval,als je 430 ex erop staat,dan moet je in het menu van de flitsinstelling die flits toch zien onder instelling externe flitser

        Comment

        Working...
        X