Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

    recent overzichtje voor het strobist gebeuren....
    1. robuust nieuw model PT-04 trigger ca. 20€
      voordeel: AAA batterijen, PC socket, korter


    2. model met geïntegreerde light slave CTR 301 ca. 20€
      voordeel: heel compact, slave mode
      nadeel: geen AAA

    3. nog een nieuw model PT-04 ca. 20€ voor zender + 2 receivers
      voordeel: AAA batterijen, PC socket

    4. dubbele flits receiver
      voordeel: aansturen van 2 flitsen tegelijk, zoals background en hairlight...

    5. oude model PT-04
      nadeel: CR2, korte afstand (lees: wel eens onbetrouwbaar)



    naast nieuwe vormen blijken de nieuwe modellen ook een beter bereik te hebben, en vooral de AAA is een goede zaak...
    Ik heb me modelleke 1 besteld...
    Last edited by d_oracle; 15 januari 2009, 14:27.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

  • #2
    Re: nieuwe Cactussen...

    Goed dat ze wat beginnen te vernieuwen want velen werken nog niet naar behoren.

    Groot voordeel van de kleintjes lijkt me dat je niet meer met die zwakke statiefbevestiging zit. Ik heb keer op keer weer schrik dat ze zullen breken en mijn mooie flits laten vallen. (ik gebruik ze dan ook horizontaal en niet verticaal).

    En inderdaad, AAA is een grote verbetering !

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
      Goed dat ze wat beginnen te vernieuwen want velen werken nog niet naar behoren.

      Groot voordeel van de kleintjes lijkt me dat je niet meer met die zwakke statiefbevestiging zit. Ik heb keer op keer weer schrik dat ze zullen breken en mijn mooie flits laten vallen. (ik gebruik ze dan ook horizontaal en niet verticaal).

      En inderdaad, AAA is een grote verbetering !
      ik connecteerde ze zowiezo met een kabeltje (PC connect), inderdaad 't staat anders maar te wiebelen... maar dat kan nu misschien veranderen en die AAA zijn zeker een goede zaak ipv de dure CR2 batterijen
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

        g*;#//*$, ik heb net de oude versie gekocht... Ik zal dus nog zelf de batterijmod mogen uitvoeren en een antenne plaatsen. Zijn deze nieuwe ontvangers compatibel met de oude zenders?

        grz.
        Brecht
        Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

          Ik was ze zelf ook al aan het overwegen, maar oud model stond me niet helemaal aan door batterijen en slecht bereik. De nieuwe modellen veranderen de zaak helemaal, zeker de 4e lijkt me een goedkope oplossing om es wat te experimenteren.
          Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

            Hoi,

            Als er iemand van plan is om een een bestelling te plaatsen wil ik graag een setje meebestellen (heb geen visa of paypal ).

            grz,
            Loes

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

              misschien kan een moderator deze topic naar de strobist groep verhuizen?
              Last edited by d_oracle; 24 januari 2009, 14:45.
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

                Die eerste ziet er mooi uit, maar werken ze ook wel zoals de gewone Cactussen?

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

                  't schijnt veel beter te zijn... link
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    't schijnt veel beter te zijn... link
                    Ze werken blijkbaar een stuk beter, een vriend in de US heeft ze en is alvast (nog) vol lof. Voor de prijs kan/mag je testen niet laten é
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

                      Die PT-04 units zien er wel héél interessant uit moet ik toegeven.

                      Een setje met zender en 5 ontvangers kost $70 inclusief verzending, dat is een stuk minder dan één Skyport receiver

                      Misschien toch maar eens proberen ik heb nog twee 430EX II bijgekocht, dus zou ik nog eens bijna 200 Euro moeten neertellen om twee extra Skyports te kopen, en dan toch nog met blokjes moeten werken omdat de 430 geen PC Sync connector heeft

                      Iemand intresse in een set Skyports (1 zender 2 ontvangers)

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        't schijnt veel beter te zijn... link

                        Cool, ik ga me een setje bestellen. Maar enig idee hoe je het zonder swivel aan een statief moet bevestigen?

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

                          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          Iemand intresse in een set Skyports (1 zender 2 ontvangers)

                          Mark
                          Wat moet dat nog kosten, ik zou dat als aanvulling wel kunnen gebruiken
                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

                            Bedankt voor deze mooie post, voor 20 $ ga ik dat toch ook eens proberen!
                            http://www.avfoto.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe Cactussen... aka remote flash triggers

                              Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                              Cool, ik ga me een setje bestellen. Maar enig idee hoe je het zonder swivel aan een statief moet bevestigen?
                              Je kan het blokje rechtstreeks op je statief vijzen.
                              Een swivel heb je nodig om een paraplu te gebruiken en om de flitser te kunnen kantelen
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X