Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lastolite Ezybox of de Westcott?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lastolite Ezybox of de Westcott?

    Ik ben van plan mij een softbox te kopen voor zowel binnen als buiten. Ik heb over beide al wat informatie opgezocht maar ik geraak er niet echt aan uit. Wie kan me wat informatie verschaffen eventueel met voorbeelden, en deze beide vergelijken. Alvast bedankt voor jullie informatie
    Greetz, Evolutionneke

  • #2
    Re: Lastolite Ezybox of de Westcott?

    Hey,

    Kiezen is altijd moeilijk hé. Informatie van ervaringsdeskundigen vervallen snel in een soort van de bekende Nikon/Conon strijd.

    Ik zou zeggen testen, testen en nog een stesten. Wat je het prettigste vind om mee te werken koop je.
    Ik heb een Lastolite Ezybox 60cm en ben er zeer tevreden over. Je mag altijd eens komen testen.

    Korte review:
    + Zeer snel op te zetten, of te breken.
    + Mooi, gericht licht (door 2 difusordoeken)
    + Door 1 doek te verwijderen krijg je een soort harder, maar toch mooi licht.
    + Bij gebrek aan plaats/tijd voor een statief, te hanteren door een tweede persoon of zelf jezelf

    - Het flitsschoentje kon beter ontworpen zijn.
    - Kies voor een duurdere Manfrotto of Chimera swivel i.p.v. de Lastolite swivel.
    - Bij wind heb je een assistent nodig of zandzakjes om het statief stabiel te houden.
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

    Comment


    • #3
      Re: Lastolite Ezybox of de Westcott?

      Ik gebruik de westcott.
      Is goedkoper, geeft superresultaten en wat heel handig is dat het geheel opplooit als een plu
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

      Comment


      • #4
        Re: Lastolite Ezybox of de Westcott?

        ik heb 2 westcott's... (28" en 50") 'k zou zeggen, als je deze kan krijgen, voor strobist work zijn het de handigste en hebben het mooiste zachte licht...

        de flits wordt namelijk omgekeerd gemonteerd, flitst dus tegen de achterkant waar door je nooit een hotspot hebt...

        in 10 seconden opgezet en afgebroken... super licht (paraplu type)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Lastolite Ezybox of de Westcott?

          Aan de Westcott gebruikers.

          Wat ik me al een hele tijd afvraag.

          Kan je een Westcott Apollo eigenlijk omhoog of omlaag richten zonder veel moeite?
          Op alle afbeeldingen die ik zie staat de front steeds 100% vertikaal.
          De swivel zit toch in de Box?

          Kan je heb ook makkelijk in de hand houden (zonder statief)?
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

          Comment


          • #6
            Re: Lastolite Ezybox of de Westcott?

            Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
            Aan de Westcott gebruikers.

            Wat ik me al een hele tijd afvraag.

            Kan je een Westcott Apollo eigenlijk omhoog of omlaag richten zonder veel moeite?
            Op alle afbeeldingen die ik zie staat de front steeds 100% vertikaal.
            De swivel zit toch in de Box?

            Kan je heb ook makkelijk in de hand houden (zonder statief)?
            swivel zit in de box, naar boven is geen probleem, naar beneden is beperkt en dan gebruik ik een boom arm. dan kan je alle kanten uit, zelfs erboven...

            in de hand houden kan, je kan ze zelf op je camera plaatsen, daar bestaat een hulpstukje voor, maar kan je ook op een monopod monteren of om het even wat, eventueel zelf gewoon maar de swivel en je houd de box vast.. easy...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Lastolite Ezybox of de Westcott?

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              de flits wordt namelijk omgekeerd gemonteerd, flitst dus tegen de achterkant waar door je nooit een hotspot hebt...
              dat is de reden waarom ik niet voor de lasolite heb gekozen ....vind ik persoonlijk een groot nadeel ervan

              Comment


              • #8
                Re: Lastolite Ezybox of de Westcott?

                Met de Lastolite heb ik nog nooit een hot spot gezien....

                De iets goedkopere van bv. Walimex, met maar één difusordoek, wel.

                Zelf als je één van de twee difusors van de Latolite verwijderd heb je geen hotspot.
                Moest die hotspot een probleem zijn, waarom is de Chimera dan zo gewaardeerd met zijn octal's en andere grote softboxen? Een studio strobe in een octa van 2m20, is veeeeeel kleiner dan een reportageflits in een box van 60cm..

                Testen is de boodschap + de persoonlijke voorkeur.
                Als ik een Westcott of ander paraplu disign tegenkom dat werk, (want de meeste bounce paraplu's sturen het licht te fel naar onderen (de flitskop staat te veel boven het center) dan is de kans groot dat ik me er eentje aanschaf.

                Maar ik zou zeggen, eerst testen en dan een oordeel vellen.
                I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                Comment


                • #9
                  Re: Lastolite Ezybox of de Westcott?

                  een extra voordeel dat ik ervaar bij de Westcotts is dat je er meerdere flashes tegelijk in kan plaatsen en zo dus stops of snelheid kan winnen...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lastolite Ezybox of de Westcott?

                    ......
                    Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 15:51.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lastolite Ezybox of de Westcott?

                      Doe ik ook met mijn westcott 50 inch, gebruik een brewerbracket om 2 flitsen te monteren
                      Da's een geweldig dingetje!
                      Ik had al een hoby versie in gedachte, want bij bounce plu's is het off-center monteren van de flits een probleempje.
                      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lastolite Ezybox of de Westcott?

                        ik heb van't weekend twee flashes in de 50" gemonteerd hier mee... werkte goed!
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lastolite Ezybox of de Westcott?

                          ......
                          Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 15:52.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lastolite Ezybox of de Westcott?

                            Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                            Da's een geweldig dingetje!
                            Ik had al een hoby versie in gedachte, want bij bounce plu's is het off-center monteren van de flits een probleempje.
                            Binnenkort nieuw bij Pocketwizard http://www.pocketwizard.com/news_events/news/ac7/
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lastolite Ezybox of de Westcott?

                              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              Binnenkort nieuw bij Pocketwizard http://www.pocketwizard.com/news_events/news/ac7/
                              bwa... een onhandige oplossing voor het feit dat hun nieuwe minidinges last hebben met sommige Canon flitsers... dient om geen interferentie meer te krijgen met het radiosignaal.

                              Op storbist.com kan daarover je heel wat boze reacties lezen van Canon-gebruikers.

                              G
                              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                              Comment

                              Working...
                              X