Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klein lampstatief gezocht. Iemand?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Klein lampstatief gezocht. Iemand?

    Voor babyfotografie (giant octa) alsook voor een paar andere bijzonder licht opstellingen (stripbox, etc) ben ik op zoek naar een lampstatief dat zeer laag blijft.
    Ik zou er even de meetlat moeten bijhalen om precies uit te vogelen welke lengte die minimaal en maximaal zou mogen hebben.
    Maar het komt er op neer dat ik mijn softboxen echt ZEER laag bij de grond wil houden.
    Als ik even op een schatting moet verder gaan dan zoek ik ergens iets tussen minimaal 30 cm hoog en uitschuifbaar tot maximaal 1 meter.
    Het moet professionele flitskoppen en lichtvormers kunnen dragen.

    Iemand een idee naar wat ik precies op zoek ben?

  • #2
    Re: Klein lampstatief gezocht. Iemand?

    Gorillapod?
    Voor laag bij de grond.
    Maar die gaan geen meter hoog.
    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Klein lampstatief gezocht. Iemand?

      Dank je wel voor de suggestie.
      Maar ik denk dat ik er niet kom.
      Een studio flitskop weegt al snel bijna 3 kilo schat ik en daar moet nog een lichtvormer op die best wel een belasting is voor het statief.
      Ik heb al overwogen om een normaal lampstatief in stukken te zagen en er een mini versie van te maken maar het was leuker geweest als ik het zo in de handel zou vinden. Dan heb ik ook geen vuiligheid en gesukkel.

      Comment


      • #4
        Re: Klein lampstatief gezocht. Iemand?

        Misschien een domme vraag maar kan je de baby niet wat hoger leggen?
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: Klein lampstatief gezocht. Iemand?

          Ja natuurlijk maar dat werkt niet zo handig als op de vloer. Moet je al zelf op een laddertje gaan staan als de baby bv op de salontafel ligt. Been there, done that.
          Maar dat was niet mijn enige zorg. Ik heb nog andere lichtopstellingen waarbij ik het licht vanop de grond wil.

          Ondertussen heb ik de oproep ook op facebook gezet en daar een leuke tip gevangen.
          Falcon Eyes heeft een klein statiefje voor bij de grond. Zal mij 25 euro kosten dus daar gaan we niet aan dood.

          Zoek ik dus enkel nog een statief voor newborns die ongeveer 1 meter maximaal hoog is. Mijn Giant octa is 2 meter in diameter, en ik wil die tot op de grond doen komen.
          Dus zoek ik een statief dat maximaal 1 meter is. Ik heb al zitten denken om bij een bestaand statief een stuk af te zagen.

          Comment


          • #6
            Re: Klein lampstatief gezocht. Iemand?

            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: Klein lampstatief gezocht. Iemand?

              TS vraagt om een lampstatief, geen camerastatief.

              Voor de grote Octa zou ik de Manfrotto 1052BAC aanraden. minimumhoogte is wel 1 meter maar het statief is stevig en groot genoeg om de zware octa te kunnen dragen.
              Voor de lichtere dingen kun je een NANO statief gebruiken of zoek anders eens op backlight statief/vloerstatief.





              Last edited by zunoel; 2 juni 2019, 07:39.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Klein lampstatief gezocht. Iemand?

                O dank je wel zunoel. Dit is EXACT wat ik zocht! Je hebt een biertje van mij tegoed!

                Comment

                Working...
                X