Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

heel erg basic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • heel erg basic

    Het klettert hier om mijn oren over allerhande flashes, combinaties ervan, triggers voor multipele flitsers etc.

    Mijn vraag is eenvoudig: canon 40d en 430 EX II.
    Ik zou graag mijn flitser los van de camera gebruiken bvb in een 45° tov gelaat van model en dit zonder kabel tussen camera en flash.
    Mocht het mogelijk zijn, zonder verlies van de ETTL meting.
    Is een cactus 4 daarvoor dienstig?

    Indien je reageert, graag niet té technisch aub, maar dat had je al wel begrepen..

  • #2
    Re: heel erg basic

    Nee, met een Cactus V4 ga je het niet redden zonder ETTL te verliezen. Naar mij idee ben je dan aangewezen op de Pocket Wizards.
    Mijn ebook: Ken Je Camera Van A-Z!
    Workshops Basiskennis, van Idee tot Foto en Adobe Lightroom
    Hier doe ik mijn ding: Mensen Leren Fotograferen

    Comment


    • #3
      Re: heel erg basic

      Oorspronkelijk geplaatst door kissakiman Bekijk bericht
      Nee, met een Cactus V4 ga je het niet redden zonder ETTL te verliezen. Naar mij idee ben je dan aangewezen op de Pocket Wizards.
      en dan enkel de nieuwe versies. Dacht dat een Canon 7D draadloze flitsaansturing had. Of gewoon een nikon kopen .

      Volledig manueel werken is niet zo angstaanjagend als het lijkt hoor

      Comment


      • #4
        Re: heel erg basic

        Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
        Volledig manueel werken is niet zo angstaanjagend als het lijkt hoor

        Maar dit is wel waar, ik was hier ook als de dood voor, maar na enkele testjes ben je ermee weg, nu zet ik mijn 580EXII na max 2 testshots perfect neer met de juiste manuele instelling

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: heel erg basic

          TTL is zoals fotograferen op vol automatische stand.
          Ge weet ook niet op voorhand wat het computertje in het toestel voor jou zal beslissen, en daar hou ik niet van...
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

          Comment


          • #6
            Re: heel erg basic

            Met een ST-E2 ir zendertje moet het toch ook lukken?
            (voor zover ik canon's produkten ken)

            In het begin is het wat zoeken met de manuele stand, maar na een tijdje zit je met je eerste foto al dicht in de buurt.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: heel erg basic

              Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
              TTL is zoals fotograferen op vol automatische stand.
              Ge weet ook niet op voorhand wat het computertje in het toestel voor jou zal beslissen, en daar hou ik niet van...
              als je dat computerke begrijpt,dan kunt ge dat computerke voeden met de nodige info, zodat het resultaat zeer voorspelbaar is.

              ik werk altijd draadloos TTL indien mogelijk, manueel schrikt me niet af, maar ik vind het een groter gedoe om naar alle flitsers te gaan. met TTL kan ik op de SU800 elke flits individueel instellen van op de camera zonder naar de flitser te hoeven

              niet tegenstaande ik vaak TTL gebruik, ligt het licht dan toch waar ik het wil op de manier dat ik het wil. je bent wel beperkt tot 3 groepen, maar eenmaal je het gewend bent, is die beperking haast onbestaande, je kan je lightsetup dan zo goed als altijd in drie groepen opstellen. 't is niet omdat het TTL is dat je niet meer moet nadenken over het licht, de TTL is gewoon een hulpmiddel om sneller te bekomen wat je wilt.

              ONTOPIC

              er bestaan ook kabeltjes die TTL info doorgeven van de camera naar de flitser. Voor de basic opstelling die de TS wilt voldoet dat, en hoeft hij ook nooit in te zetten of de batterijtjes van trigger en ontvanger niet leeg zijn. er is dan wel een draad, maar als je maar met één flits werkt, is dat niet echt storend. Een lege batterij van de trigger is dat veel meer ;o)

              Comment


              • #8
                Re: heel erg basic

                Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                er bestaan ook kabeltjes die TTL info doorgeven van de camera naar de flitser. Voor de basic opstelling die de TS wilt voldoet dat, en hoeft hij ook nooit in te zetten of de batterijtjes van trigger en ontvanger niet leeg zijn. er is dan wel een draad, maar als je maar met één flits werkt, is dat niet echt storend. Een lege batterij van de trigger is dat veel meer ;o)
                Ik denk dat dit nog de beste oplossing is voor mij.Manuele instellingen mogen dan niet schrikbarend zijn voor jullie, in de handleiding van Canon vind je heel weinig info naar mijn mening.
                Bedankt voor de reacties !

                Comment


                • #9
                  Re: heel erg basic

                  Er zijn voor jou een aantal mogelijkheden om off-camera te werken met behoud van TTL.
                  Van goedkoop naar duur:
                  1. met een kabel Phottix_Canon_OC-E3_Cable
                  2. met de Canon ST-E2 IR transmitter Canon_ST-E2_Speedlite_Infraroodzender
                  3. met een tweede flits (als master, moet wel een 580 EX zijn). Canon_Speedlite_580_EX_MkII_Flits
                  4. met pocketwizards PocketWizard_FlexTT5_Transceiver_Canon voor de flits en PocketWizard_MiniTT1_Transmitter_Canon voor op de camera
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment

                  Working...
                  X