Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Godox TT685S +X1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Godox TT685S +X1

    Ik overweeg deze combinatie aan te kopen voor mijn Sony A7II.
    Op het ogenblik maak ik gebruik van Nissin i40 S en 1 tweede i40 (fuji) in slave.
    Dat werkt goed, maar ik mis voor te bouncen wat power.
    Ik kan ook de I60 kopen maar die kost al 300€ zonder air commander (±70€)

    De godox kost met commander 260€.
    En in een kort vergelijking heeft dat meer mogelijkheden, zover ik kan zien.

    Wat is de doorsnee beoordeling over dit merk of combinatie?

    Btw: ik zag onlangs Jason Lanier dezelfde combo gebruiken, gewoon uit de hand.
    Was wel het model (flits, dus) met de lithium accu.
    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

  • #2
    Re: Godox TT685S +X1

    Geen ervaring met de Godox, maar is de Nissin MG8000 niet interessanter voor jou ?
    Die heeft een speciale koeling in de kop waardoor je gewoon kan blijven op 1/1 shooten zonder problemen met oververhitting.
    Je kan er ook een batterijpack aanhangen voor snellere recycling.
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: Godox TT685S +X1

      Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
      Geen ervaring met de Godox, maar is de Nissin MG8000 niet interessanter voor jou ?
      Die heeft een speciale koeling in de kop waardoor je gewoon kan blijven op 1/1 shooten zonder problemen met oververhitting.
      Je kan er ook een batterijpack aanhangen voor snellere recycling.
      Dat is al een ouder model en niet makkelijk te vinden zo te zien.
      De prijs is me ook te hoog voor wat ik wens.
      Het moet nu niet persé die recycle capaciteit hebben.

      Ik zoek gewoon een flitser die wat meer power dan de i40 heeft.
      En vooral eentje die vanaf afstand kan bedienen op locatie.

      Nissin heeft ook soortgelijk systeem of combo, de DI700 en air 1, maar het is niet echt betrouwbaar.

      Comment


      • #4
        Re: Godox TT685S +X1

        Godox is nu niet echt een A merk. Nissin heeft toch wel al een langere reputatie, net zoals Metz.
        Als je toch overweegt om van merk over te stappen ... wat heb je nodig ?
        Wil je TTL (en/of HSS), of is het voldoende als je de sterkte/zoom settings van je flits vanop afstand kan instellen ?
        Nikon shooter - Samyang fan

        Comment


        • #5
          Re: Godox TT685S +X1

          Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
          ... wat heb je nodig ?
          Wil je TTL (en/of HSS), of is het voldoende als je de sterkte/zoom settings van je flits vanop afstand kan instellen ?
          In principe beide.
          Dacht dat dit tegenwoordig via 2.4Ghz allemaal wel kon.
          Het moet wel liefst een beetje portable blijven.

          Comment


          • #6
            Re: Godox TT685S +X1

            Godox is gewoon super ! Ga voor de widstro 360 II toptoestel.
            Ik doe daar al mijn huwelijken mee. Sinds kort heb ik er de AD600 bm bij in de familie en dat is ook een toptoestel. Alles instellen van op de trigger op uw toestel. Highspeed, ttl, manueel, heel veel betaalbare accessoires. En de batterij krijg je bijna niet leeg.
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment


            • #7
              Re: Godox TT685S +X1

              Godox is nu niet meteen te vergelijken met de echte low-end flashes - 't is denk ik prijs/kwaliteit degelijk materiaal (uiteraard moet je goed je huiswerk maken).

              Comment


              • #8
                Re: Godox TT685S +X1

                Kan het alleen maar eens zijn met lieven lens. Ik heb ook de AD360II en een V860II. Van de AD360II is de batterij inderdaad niet leeg te krijgen. Je kan er volgens mij zeker 4000 foto's mee maken als je niet altijd full power nodig hebt. De V860II is ook top. Minder zwaar en de batterij is ingebouwd. Degelijk materiaal en je stelt bij beide flitsen inderdaad alles gewoon in van op je trigger. HSS doet hij automatisch en als je in TTL werkt hoef je enkel nog je sluitertijd in te stellen voor de omgevingsbelichting. De rest gebeurt vanzelf. En allemaal heel betaalbaar vind ik.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: Godox TT685S +X1

                  Is de Godox in TTL even goed als de canon 600 ExII?


                  Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                  www.knfotostudio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Godox TT685S +X1

                    Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                    Godox is gewoon super ! Ga voor de widstro 360 II toptoestel.
                    Ik doe daar al mijn huwelijken mee. Sinds kort heb ik er de AD600 bm bij in de familie en dat is ook een toptoestel. Alles instellen van op de trigger op uw toestel. Highspeed, ttl, manueel, heel veel betaalbare accessoires. En de batterij krijg je bijna niet leeg.
                    Kan je de zoom ook op de trigger instellen? Ik vind er niets van terug... ik spreek dan eigenlijk als je met de AD200 werkt. Of kan je misschien op de AD200 de zoom niet instellen?
                    Op mijn 'goedkope' Yongnuo's kan ik per groep de flashzoom (auto of specifieke mm) instellen...
                    Ik overweeg ook over te stappen naar Godox omwille van de AD200 en AD600 icm met de X1-N-triggers.
                    Last edited by timdelma; 24 mei 2017, 11:41.
                    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                    Mijn fotoalbums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Godox TT685S +X1

                      [QUOTE=timdelma;4557548]Kan je de zoom ook op de trigger instellen? Ik vind er niets van terug... ik spreek dan eigenlijk als je met de AD200 werkt. Of kan je misschien op de AD200 de zoom niet instellen?
                      Op mijn 'goedkope' Yongnuo's kan ik per groep de flashzoom (auto of specifieke mm) instellen...
                      Ik overweeg ook over te stappen naar Godox omwille van de AD200 en AD600 icm met de X1


                      beste,

                      werk al enige tijd met Godox, heb zelf een AD600BM (TTL, HSS) werkt perfect, daarnaast ook 2 AD360 Manueel, via receiver van X1 serie zelfs HSS mogelijk. Onlangs 2 X1 ontvangers gekocht om mijn Yongnuo 600RT aan te sturen. Overweeg de aanschaf van 1 of 2 AD200 (TTL en HSS) Nadeel met de AD200 in gewone flitsuitvoering is inderdaad vast op 35 mm.
                      Met de Bulb is er geen probleem, flitser zijn zeer compact (even groot als een gewone flitser) en ongeveer 1 à 2 stops minder krachtig dan de AD360.
                      De beide Yongnuo 600RT flitser worden aangestuurd door de RT trigger van Yongnuo, deze zijn identiek aan de veel duurdere Canon flitsers en trigger.

                      gr
                      smet
                      Sony A7III & Sony A7 RIII
                      Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

                      Comment

                      Working...
                      X