Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsmateriaal voor op locatie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Flitsmateriaal voor op locatie.

    Hoi Alex, mag ik vragen waar jij je Indra 500 hebt gekocht? Mij lijkt het ook wel een ideale flits, gezien de prijs tov de concurrenten toch.

    Oorspronkelijk geplaatst door alexvandb Bekijk bericht
    Ik heb de indra nu een weekje in mijn bezit en een paar keer getest. Stevig gebouwd, alles mooi weg in de mee geleverde zak en perfect af te stellen. In combinatie met de odin werk alles perfect zelfs in high speed, tweede gordijn,... Wat ik echt super vind: eindelijk een systeem waarmee je alles kan combineren(Indra en reportage flitsers) met 1 zender. Op full power is de herlaadtijd in de normale stand van de batterij wat aan de lange kant ( ongeveer 3-4 sec) maar dit kan je verhelpen door de batterij in speeds stand te zetten. Hoeveel flitsen je uit een batterij haal weet ik nog niet, tot nu toe nog niet leeg gekregen .
    Ik ben echt verkocht aan dit systeem en overweeg nu de mitros + als reportage flitser en eventueel later de kleine broer van de indra. Grtz

    Comment


    • #17
      Re: Flitsmateriaal voor op locatie.

      Art&craft in Gent
      www.alexvdb.be

      Comment


      • #18
        Re: Flitsmateriaal voor op locatie.

        Profoto B2 kit, indien het budget het toelaat.
        Like it Facebook
        Flikr
        Website Original Frame

        Comment


        • #19
          Re: Flitsmateriaal voor op locatie.

          Oorspronkelijk geplaatst door Lionel Bekijk bericht
          Profoto B2 kit, indien het budget het toelaat.
          Heb ik even aan gedacht maar heeft maar 250w/s.

          Comment


          • #20
            Re: Flitsmateriaal voor op locatie.

            Oorspronkelijk geplaatst door alexvandb Bekijk bericht
            Ik heb de indra nu een weekje in mijn bezit en een paar keer getest. Stevig gebouwd, alles mooi weg in de mee geleverde zak en perfect af te stellen. In combinatie met de odin werk alles perfect zelfs in high speed, tweede gordijn,... Wat ik echt super vind: eindelijk een systeem waarmee je alles kan combineren(Indra en reportage flitsers) met 1 zender. Op full power is de herlaadtijd in de normale stand van de batterij wat aan de lange kant ( ongeveer 3-4 sec) maar dit kan je verhelpen door de batterij in speeds stand te zetten. Hoeveel flitsen je uit een batterij haal weet ik nog niet, tot nu toe nog niet leeg gekregen .
            Ik ben echt verkocht aan dit systeem en overweeg nu de mitros + als reportage flitser en eventueel later de kleine broer van de indra. Grtz
            Bedankt, lijkt interessant. Heb wel.ergens gelezen dat Odin problemen zou geven op een D750 ivm flitsschoen?
            Flickr

            Comment


            • #21
              Re: Flitsmateriaal voor op locatie.

              Interessante opmerking aangezien ik me een D750 ga aanschaffen.

              Comment


              • #22
                Re: Flitsmateriaal voor op locatie.

                Oorspronkelijk geplaatst door Roel69 Bekijk bericht
                Interessante opmerking aangezien ik me een D750 ga aanschaffen.



                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
                Last edited by saintlambert; 14 mei 2015, 22:15.
                Flickr

                Comment


                • #23
                  Re: Flitsmateriaal voor op locatie.

                  Bedankt voor de informatie.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Flitsmateriaal voor op locatie.



                    Dit is toch "goedkoop"? Té goedkoop om waar te zijn waarschijnlijk. Iemand ooit al via Amazon gekocht?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Flitsmateriaal voor op locatie.

                      Dit lijkt mij inderdaad haast té goedkoop... Hoewel het wel zo is dat dit een set is met gel accu's. En bovendien zal de Hybrid versie wel vervangen worden door de nieuwe ELB serie. Maar dan nog....

                      Bij de Elinchrom Quadra heb je tegenwoordig 2 soorten accu's, de gel accu's en de Li-ion accu's. De gel accu's zijn de oudere types. Deze zijn zwaarder en hebben minder capaciteit. Ze zijn dus sneller leeg. Ze zijn daarentegen wel een stuk goedkoper én kunnen beter tegen koude.

                      Ik heb sinds deze week twee Quadra packs, ik had er al één (een Hybrid versie met Li-ion accu) maar heb er nu één bijgekocht. Heb bij een Nederlandse dealer 849,- betaald voor een splinternieuwe Quadra RX (geen hybrid versie, ééntje uit oude voorraad dus) met een Ring Flash ECO, gel-accu én Skyport transmitter. Gezien de tweedehands prijzen op Marktplaats vond ik dit eigenlijk best wel een goeie deal

                      De Quadra's zijn overigens ook te gebruiken als je het laadsnoer aan de accu hangt, hiermee zijn ze dus ook volledig geïntegreerd in de studio te gebruiken
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #26
                        Re: Flitsmateriaal voor op locatie.

                        Hoi Mark,

                        mag ik weten bij welke dealer dat was? Kan je bij die quadra's trouwens ook nog een speedlight plaatsen?

                        Groeten.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Flitsmateriaal voor op locatie.

                          De indra heb ik nu al een paar keer kunnen gebruiken en ik ben echt onder de indruk van dit systeem. Via de odin is alles perfect in te stellen van op de camera zonder meer te moeten lopen naar de flitsers. De indra kan je gebruiken als hoofdlicht en voor invul of haarlicht gebruik ik een speedlight. Vooral wanneer je daglicht wil combineren met flitslicht is dit ideaal. De quadras heb ik ook gehad en zijn ook goed. Daar hang je wel steeds vast aan de synq speed en is het gebruik van nd filters bijna verplicht wanneer je een kleine scherpte diepte wil. Als je speedlights wil combineren heb je nog een zender nodig.Ik heb ook uitgekeken naar het systeem van profoto. Ik vond het prijsverschil met de indra te groot en vooral weer geen mogelijkheid om speedlights te combineren zonder extra zender. Als deze valt ben je ook de volledige aankoop kwijt.
                          Om dit allemaal te verhinderen is mijn keuze de indra en odin geworden.
                          Enig min puntje die ik tot nu toe tegen kwam (mss is dit te verhelpen) is dat wanneer je settings wil veranderen op de odin je steeds de set knop meerdere malen moet indrukken om bij de juiste groep te zitten zelfs als de die niet in gebruik zijn.
                          www.alexvdb.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Flitsmateriaal voor op locatie.

                            Zeker mag je dat weten, Roel. Dat was bij Verschoore.nl Ze hebben nu nog een mooie Quadra RX RingFlash ECO set liggen met een speciale koffer en 2 Li-Ion accu's, voor 1.249,- Koop daar nog 1 of 2 losse S-Heads of A-heads bij (à 374,- resp. 394,- per stuk bij Fotoflits.com) dan heb je voor zo'n 2000,- een prachtige studio-flitsset die je dus ook perfect kunt gebruiken op locatie Voor alle duidelijkheid, een vergelijkbare Hybrid set kost bij Fotoflits.com (=Elinchrom importeur) 2.475,- zonder Ringflash. Die kost apart nog eens 483,- wat het totaal dus op 2.958,- brengt. Zou je die set bij Verschoore dus kopen + 2 losse lampen, scheelt je dat dus bijna 1.000,-

                            Uiteraard kun je ook de Quadra's en speedlights tegelijk gebruiken. Je moet dan alleen wel per speedlight een aparte Skyport receiver aanschaffen. Tip; als je er meerdere nodig hebt, koop dan één set incl accessoires (= lader en opberghoesje) en de rest zonder accessoires, scheelt weer een paar tientjes
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • #29
                              Re: Flitsmateriaal voor op locatie.

                              Lijkt me ook een interessante keuze Mark :-) Hartelijk dank voor de reactie!
                              Ook Alex en de anderen enorm bedankt voor jullie reactie's en toelichtingen :-)

                              Comment

                              Working...
                              X