Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits Sigma EF 430 iets om te beginnen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flits Sigma EF 430 iets om te beginnen ?

    Ik ben op de avondschool gestoken door de strobisten-wesp en nu dus bezig om wat materiaal te verzamelen.

    Als ik het goed begrepen heb ben je je niet merkgebonden bij de keuze van het materiaal?
    Betekent dit dan ook dat ik in principe een 2de-handse Sigma EF 430 flitser voor Nikon kan gebruiken in combinatie met mijn Canon 400D + trigger ?
    Of toch maar beter bij Canon blijven en op zoek gaan naar een 2de-handse 430 EZ of 540 EZ?
    Wat vinden jullie ervan ?
    Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

  • #2
    Re: Flits Sigma EF 430 iets om te beginnen ?

    "Als ik het goed begrepen heb..." -> Lees http://strobist.blogspot.com en dan ben je zeker

    Om een antwoord te geven...
    Van zodra je met wireless triggers gaat werken maakt het in principe niet uit wat voor flits je gaat aansturen.. Of het nu een 30 jaar oude philips is (1 van mijn flitsers) of een recente 580 EX (canon) of SB900 (Nikon)...
    Het enige verschil dat er kan zijn is de manier van aansluiten.
    Als je werkt met cactus triggers heb je de keuze tussen de flits in de hotshoe schuiven of 'm aansluiten met PC-sync...
    Je spreekt over "... canon 400D + trigger..." wat bedoel je hier met trigger?
    Iets ingebouwd? of een cactus? of een pocketwizzard?

    Comment


    • #3
      Re: Flits Sigma EF 430 iets om te beginnen ?

      Hey Boke, bedankt voor de snelle reactie.

      We hebben een samen-aankoop-actie gedaan op school en ons allemaal de Falcon Eyes Trigger RF604D radiowave set besteld. Natuurlijk samen met een flitsschoen.

      De cactussen hebben we bewust niet genomen omdat we onze sets ook op school willen gebruiken op de studioflitsen.
      Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

      Comment


      • #4
        Re: Flits Sigma EF 430 iets om te beginnen ?

        als je remote flitsschoen kan aansluiten op je receiver, dan kan je voor de rest ook niet veel misdoen.
        Het is vooral als je oudere flitsen gaat aanlsuiten met kabel of rechtstreeks op je digitaal toestel, dat je mogelijks een te hoog syncvoltage kan terugkrijgen, met als gevolg dat je hardware stuk gaat.

        Veel succes met het strobistenwerk...

        Er zijn zo'n paar heel interessante sites omtrent strobist-way-of-photography

        http://www.squeezethelime.com (niet echt over strobism, maar ze werken wel grotendeels met off-camera-flash)
        Network Solutions - Original domain name registration and reservation services with variety of internet-related business offerings. Quick, dependable and reliable.


        and many more...
        grtz

        Comment

        Working...
        X