Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flashpoint 320M 150W - gelijkaardige (of betere) tss €100-€200 / upgrade speedlites

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flashpoint 320M 150W - gelijkaardige (of betere) tss €100-€200 / upgrade speedlites

    Ik bekeek net deze video om de verschillen tussen Speedlites & strobes te bekijken.
    In this Part 2 of the Speedlights vs. Monolights battle, we are going to compare Guide Number and Watt Seconds as a way of rating the power of your off came...


    Voor portretten zou een flashpoint 320M 150W van €99 (1 sec recycle tijd) volstaan.
    De Alienbee B400 160W recycled in 0.5 sec en kost meer dan het dubbel €224.95 (wegens smaller lichter)

    Ik doe meestal buitenshoots, voor een portret zou f8 met een 150W monolight volstaan (die 500W of 1000W zou niet echt nodig zijn als je geen basketveld wil verlichten)
    Mijn vraag is : welke merken/types zijn de betere tss pakweg €100-€200 ?

    Ik heb zelf 2 Yongnuo 600 EX-RT flitsers voor het moment ter info.
    Gewone speedlites geven 55ws tot 60ws
    Strobes 150ws tot 2000ws dus toch een serieus verschil, zelfs de goedkopere zijn al dubbele kracht dan speedlites.

    Ik vond hier nog een artikel over budget monolights :


    Welke kenmerken zijn nog belangrijk naast de output & recycling time ?

    Het enige die ik raar vind is dat mijn Yongnuo 600 EX-RT een Gn (Guide number) van 60 heeft (=max 60m)
    Deze E300 (300W) strobe maar 58, dus nog minder power dan mijn Yongnuo speedlite ?
    Last edited by CanonYouCan; 3 september 2016, 12:28.

  • #2
    Re: Flashpoint 320M 150W - gelijkaardige (of betere) tss €100-€200 / upgrade speedlit

    Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Het enige die ik raar vind is dat mijn Yongnuo 600 EX-RT een Gn (Guide number) van 60 heeft (=max 60m)
    Deze E300 (300W) strobe maar 58, dus nog minder power dan mijn Yongnuo speedlite ?
    Je kan Gn van speedlites en studioflashes niet zomaar gaan vergelijken. Speedlites hebben een zoomkop, studio flashes een reflector die een bepaalde beeldhoek geeft.
    Dat Gn 60 van je Yongnuo is ook enkel maar op de maximum zoomstand (200 mm). De Gn 58 van die Godox is waarschijnlijk icm een standaard reflector die een veel bredere beeldhoek geeft. Diezelfde beeldhoek op je Yongnuo (bvb 35mm) zou een Gn opleveren van nog hooguit 30-34. Veel minder output power dus dan die Godox, bij dezelfde beeldhoek.
    En je zal je Yongnuo toch nooit gebruiken op 200mm om een paraplu of softbox te vullen, dan zet je die normaal gezien op 28 of 35mm. Maw, die grote cijfers over max Gn 60 bij strobist speedlites zijn meestal dikke onzin, veel belangrijker is hoeveel er nog van overblijft op 35mm.
    Last edited by dleemans; 4 september 2016, 18:22.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment

    Working...
    X