Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flash Device Bracket

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flash Device Bracket

    Hello,

    iemand deze al een besteld : Flash Device bracket ?

    Kost 25 Euro en je kan zowat elke Bowens S-Type modifier gebruiken zoals softbox, beauty dish, snoot ... en dat allemaal met een gewone camera flits ... perfect voor strobist

    Heeft er iemand zoiets al op eBay gevonden ? Waarschijnlijk zijn ze daar een stuk goedkoper vanuit China of zo, maar wat met de kwaliteit hé.

    Probleem blijft als je een set met 580EX II opbouwt en de uiteindelijke prijs vergelijkt met een Elinchrom D-Lite4 set val je achterover ... strobist is zeker niet goedkoper ... maar het is wel handiger mee te nemen

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

  • #2
    Re: Flash Device Bracket

    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    Hello,

    iemand deze al een besteld : Flash Device bracket ?

    Kost 25 Euro en je kan zowat elke Bowens S-Type modifier gebruiken zoals softbox, beauty dish, snoot ... en dat allemaal met een gewone camera flits ... perfect voor strobist

    Heeft er iemand zoiets al op eBay gevonden ? Waarschijnlijk zijn ze daar een stuk goedkoper vanuit China of zo, maar wat met de kwaliteit hé.

    Probleem blijft als je een set met 580EX II opbouwt en de uiteindelijke prijs vergelijkt met een Elinchrom D-Lite4 set val je achterover ... strobist is zeker niet goedkoper ... maar het is wel handiger mee te nemen

    Mark
    De problematiek zit hem elders... een studio flits is barebulb.. dus een bloot-lampje dat naar alle kanten flitst... en al de light-modifiers voor studio materiaal zijn daar op gebasseerd... Een camera flash flitst recht naar voren...

    je kan dus niet zonder meer een gewone flits gebruiken met studio light-modifiers...
    Een snoot zal wel werken, maar softboxes en beauty dishes zullen niet het resultaat opleveren als met een studioflash...
    dus een compatibele bracket is geen oplossing...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Flash Device Bracket

      Wordt bij Studio73 ook verkocht,wel wat duurder dan bij FotoWalzer

      http://www.studio73.be/5396/studio73...Device_Bracket

      Dacht zo eentje te kopen maar was niet in voorraad.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Flash Device Bracket

        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        Wordt bij Studio73 ook verkocht,wel wat duurder dan bij FotoWalzer
        Dat heb ik nu al op verschillende dingen gemerkt, zowat het hele gamma van Foto-Walser is bij Studio73 te krijgen ... maar zo goed als altijd is het niet op voorraad en soms zelfs tot 25% duurder

        Valt me wel een beetje tegen van Studio73 want voor de rest ben ik er uiterst tevreden, zowat al mijn gear komt van daar.

        Voordeel bij Foto-Walser is dat ze alles op voorraad hebben, het binnen enkele dagen geleverd is, kan betalen via paypal en ze leveren BTW vrij als je een btw nummer hebt ...

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Flash Device Bracket

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          De problematiek zit hem elders... een studio flits is barebulb.. dus een bloot-lampje dat naar alle kanten flitst... en al de light-modifiers voor studio materiaal zijn daar op gebasseerd... Een camera flash flitst recht naar voren...

          je kan dus niet zonder meer een gewone flits gebruiken met studio light-modifiers...
          Een snoot zal wel werken, maar softboxes en beauty dishes zullen niet het resultaat opleveren als met een studioflash...
          dus een compatibele bracket is geen oplossing...

          Daar ben ik het 100% meer eens, mede vandaar de aankoop van een Ranger Quadra die dus wel degelijk de meeste reflectoren aankan, zij het met een adapter.
          Bij gelegenheid ga ik eens experimenteren met een barebulb on camera, een beetje vergelijkbaar met de Quantum flitsen. Met de Quadra geplaatst op een flashbracket en zo op de camera geplaatst. De trigger is een skyport in de schoen op de camera.
          Voorlopig testen met twee reflectoren , een met een hoek van 70° en een andere met een hoek van 55°.

          Is dan wel zuiver manueel werken maar bij gelegenheid wil ik dit toch is proberen.

          MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Flash Device Bracket

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            De problematiek zit hem elders... een studio flits is barebulb.. dus een bloot-lampje dat naar alle kanten flitst... en al de light-modifiers voor studio materiaal zijn daar op gebasseerd... Een camera flash flitst recht naar voren...

            je kan dus niet zonder meer een gewone flits gebruiken met studio light-modifiers...
            Een snoot zal wel werken, maar softboxes en beauty dishes zullen niet het resultaat opleveren als met een studioflash...
            dus een compatibele bracket is geen oplossing...
            Maar deze bracket kan men toch wel gebruiken als men een eigen DIY beauty dish maakt?

            Comment


            • #7
              Re: Flash Device Bracket

              Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
              Maar deze bracket kan men toch wel gebruiken als men een eigen DIY beauty dish maakt?
              ja hoor! is een goed idee trouwens... maar dat kost je wel 35€ verzendingskosten in...
              als ik 't zelf maak ('t gaat toch over eigen gemaakte B dish)... dan kost het me een aluminium latje, een coldshoe (maar ik gebruik daar onmiddellijk een receiver voor) en een paar schroeven... kost mij geen 5€...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment

              Working...
              X