Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elinchrom Quadra Ranger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elinchrom Quadra Ranger

    Gisteren even kunnen testen.



    Niet veel groter dan een SB met externe battery pack...
    400WS (hoeveel SB900 moet je daar voor kopen?)
    En, in de kit volledig Skyport Wireles...

    Als je manueel werkt, is er geen enkele reden dus om met Sbkes te gaan werken...
    Jammer dat ik nu net twee SB900 heb aangekocht. .
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

  • #2
    Re: Elinchrom Quadra Ranger

    Lijken me zeker leuke dingen

    Klein, krachtig en vooral hun gewicht lijkt me perfect!

    Maar voor dat bedrag spaar ik net iets liever door om een Ranger set te kopen, overkill
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: Elinchrom Quadra Ranger

      Spijtig genoeg heb ik er nog niet kunne mee werken , maar van de informatie die ik heb lijkt het me nen droom. Ben der al nen tijd weg van !

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Elinchrom Quadra Ranger

        Als ik op de site van Studio73 kijk weegt dit ding toch nog altijd 3kg, met een prijskaartje van 1099 Euro
        Dan koop ik liever een komplete D-Lite 4 set (ook 400 Watt maar dan tweemaal inclusief statieven, softbox en draagtassen voor alles en een Tronix 2400Watt battery pack ... dan ben ik ongeveer hetzelfde kwijt maar heb wel twee flitskoppen en alle toebehoren (moet dan alleen nog de skyports erbij tellen, maar die heb ik al.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Elinchrom Quadra Ranger

          Een tronix weegt 8kg en is ontzettend groot, die 3kg is een ideale zandzak.
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: Elinchrom Quadra Ranger

            Natuurlijk vind je iets goedkopers.
            Je gaat ook iets goedkoper kunnen kopen dan een SB900.

            Maar als je kijkt naar gewicht, omvang, functionaliteit, flexibilliteit etc...

            Is de Quadra een No Brainer (als je de centen hebt natuurlijk).

            Je kan er een tweede kop opzetten, maar dan verlies je wel wat flexibiliteit en vermogen..
            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

            Comment


            • #7
              Re: Elinchrom Quadra Ranger

              Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
              Natuurlijk vind je iets goedkopers.
              Je gaat ook iets goedkoper kunnen kopen dan een SB900.

              Maar als je kijkt naar gewicht, omvang, functionaliteit, flexibilliteit etc...

              Is de Quadra een No Brainer (als je de centen hebt natuurlijk).

              Je kan er een tweede kop opzetten, maar dan verlies je wel wat flexibiliteit en vermogen..
              Ben ik het mee eens, Mijn 'strobist' set bestaat ook uit twee 580EX II's, ook niet echt de goedkoopste, en dan nog eens twee CP-E4 packs omdat ik anders te veel batterijen moet wisselen.

              Zo'n Quadra is zeker de moeite waard (heb net een paar filmpjes van FrankD gezien op Youtube waar hij deze gebruikt ... maar om vlot te werken heb je minstens twee koppen nodig, dat komt op 2198 Euro, dat is toch een hele hoop geld, daarentegen is zo'n set natuurlijk net zo flexibel in te zetten als enkele 580EX flitsers, daar moet ik je gelijk in geven ... als ik het geld had zou ik het wel weten, maar ik heb net een 'gewone' studio set gekocht, en heb weer eens niets gewonnen met de Lotto ... nou ja, dan maar weer sparen om toch een Tronix aan te schaffen zodat ik die krachtige koppen mee naar buiten kan nemen zonder 100m verlengkabel

              Blijft toch een dure hobby hé

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Elinchrom Quadra Ranger

                Ik heb me een set Ranger Quadra gekocht, is nen droom om mee te werken, en minder omslachtig werken dan met reportage flitsen en externe Catctus triggers.

                MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Elinchrom Quadra Ranger

                  Nu ook te huur bij Servix & Partners!
                  60 Euro + btw per dag voor een kit.

                  MVG, Jeff C.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Elinchrom Quadra Ranger

                    heb er ook al een 2 keer een dagje mee kunnen werken en idd toffe set maar wel nogal duur vind ik...
                    heb me net een setje Elinchrom BXRi ToGo 500/500 Set aangeschaft en is toch wel wat prijsvriendelijker vind ik, alleen moet ik nu nog een batterypack zien te vinden om die handel mee naar buiten te kunnen nemen...
                    die gewone van tronix werken niet met deze set er is er wel 1van tronix voor deze set maar precies nergens te vinden (in de gangbare winkels dan)
                    http://www.jvs-photography.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Elinchrom Quadra Ranger

                      OK ... ik ga niet zeggen dat een Ranger Quadra set goedkoop is maar het is wel ongelooflijk materiaal. Ik kon ook de keuze gemaakt hebben voor een accu en mijn Elinchroms uit de studio te gebruiken. Het comfort gaf voor mij de doorslag, en dat comfort komt van twee richtingen aan de ene kant hoef ik mijn studio niet af te breken en aan de andere kant heb ik een krachtige autonome 400 WS flits draagbaar en slechts 3 kg. en indien je wenst te gebruiken met 2 koppen, al vind ik dit persoonlijk net iets minder handig. Maar ook perfect te combineren met mijn 580 Ex flitsen getriggerd door de syports. Ik hou van veelzijdige systemen die in veel gevallen inzetbaar zijn. Nu ja " Boys have their toys" en dat zal wel zo blijven zeker !

                      MVG, Jeff C.
                      Last edited by Digipics357; 20 december 2009, 13:01.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Elinchrom Quadra Ranger

                        Code:
                        "heb me net een setje Elinchrom BXRi ToGo 500/500 Set aangeschaft"
                        zo kan je daar ook speciale batterijen voor aanschaffen?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Elinchrom Quadra Ranger

                          Vraag mezelf eigenlijk af of de fl-500 van jinbei op iets zou trekken.
                          Kost twee keer niks en ook 400 ws...
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Elinchrom Quadra Ranger

                            Wat is het verschil met "Elinchrom Quadra Ranger" en "Elinchrom Ranger"??

                            Comment


                            • #15
                              Re: Elinchrom Quadra Ranger

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
                              Wat is het verschil met "Elinchrom Quadra Ranger" en "Elinchrom Ranger"??
                              800Ws ...

                              Quadra = 400Ws
                              Ranger = 1200Ws

                              Best eens kijken op de site van Elinchrom ...
                              www.fotofolio.be

                              Comment

                              Working...
                              X