Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Combinatie van SB-900, SB-600 en 2 Elinchrom studioflitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Combinatie van SB-900, SB-600 en 2 Elinchrom studioflitsers

    Ik heb 2 Elinchrom flitskoppen en 2 Nikon flitsers; SB-900 en SB-600. Nu wil ik de SB-900 en SB-600 mee laten flitsen met de Elinchrom flitskoppen. Voor de SB-900 is dat geen probleem, want die stel ik gewoon in op de SU-4 stand; deze gaat dan tegelijk met de flitskoppen af. Helaas is deze stand niet aanwezig op de SB-600.

    Nu is de vraag; hoe krijg ik de SB-600 zo ver dat deze ook tegelijk met de flitskoppen af gaat? Ik heb al naar diverse triggers gekeken, maar heb nog geen mooie oplossing gevonden.

    EDIT: Als ik een Cactus Wireless Flash Trigger Set V4 twv 30 euro aanschaf, kan ik hiermee de SB600 triggeren en vervolgens kan ik de flitskoppen en de SB-900 zo instellen dat deze 'meeflitsen'? Iemand slechte ervaringen met deze set?
    Last edited by jeffreyjongmans; 26 oktober 2009, 18:33.
    Nikon D300 = Nikon 50mm f/1.4G = Nikon 14-24mm f/2.8G = Nikon 24-70mm f/2.8G = Nikon 70-200mm f/2.8G = SB-900 = SB-600 = Grip MB-D10 = GPS GP-1 = Velbon Sherpa 450R = Lowepro Nature Trekker AW II = Elinchrom D-Lite 4 Set = 24" iMac = Wacom Intuos3

  • #2
    Re: Combinatie van SB-900, SB-600 en 2 Elinchrom studioflitsers

    Je hebt van die low cost flitsschoentjes met een optische slave.

    Ik gebruikte er zo eentje voor mijn oude Metz.

    werkt

    Je elinchroms stuur je dan aan via de SkyPort
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

    Comment


    • #3
      Re: Combinatie van SB-900, SB-600 en 2 Elinchrom studioflitsers

      Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
      Je hebt van die low cost flitsschoentjes met een optische slave.

      Ik gebruikte er zo eentje voor mijn oude Metz.

      werkt
      Het zou kunnen dat die low cost flisschoentjes alleen werken bij flitsen met een centraal contactpunt. Dus niet die volautomatische dingen met meerdere contactpunten.

      Ik zeg dit onder voorbehoud, maar heb een sterk vermoeden.

      Dpaul;
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: Combinatie van SB-900, SB-600 en 2 Elinchrom studioflitsers

        Ze werken op het X contact, dat is waar.

        Maar de inteligentie rondom heb je niet nodig als je de flits als een opstische slave (SU4) wilt laten werken.
        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

        Comment


        • #5
          Re: Combinatie van SB-900, SB-600 en 2 Elinchrom studioflitsers

          Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
          Het zou kunnen dat die low cost flisschoentjes alleen werken bij flitsen met een centraal contactpunt. Dus niet die volautomatische dingen met meerdere contactpunten.

          Ik zeg dit onder voorbehoud, maar heb een sterk vermoeden.

          Dpaul;
          ook de cactustriggers werken op het centraal contactpunt
          Die volautomatische dingen gebruiken het centraal contacpunt voor de triggeren en de andere voor te babelen met je camera (uitgezonderd Sony -> geen centraal contactpunt).
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Combinatie van SB-900, SB-600 en 2 Elinchrom studioflitsers

            ik gebruik mijn twee 580EXII om de achtergrond te belichten terwijl de studio set voor het model (mijn klein mannen dus ) gebruikt wordt ... alles aangestuurd met SkyPorts

            Voor de 580EXII gebruik ik een kabeltje van Flashzebra, die kan je vastschroeven aan de reportage flits zodat je nooit een slecht contact hebt

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Combinatie van SB-900, SB-600 en 2 Elinchrom studioflitsers

              Ik stuur met m'n Cactus V4 triggers perfect studioflitsen én SBs samen aan...
              www.jurgengeys.be - www.apertura.be

              Comment


              • #8
                Re: Combinatie van SB-900, SB-600 en 2 Elinchrom studioflitsers

                Het is totaal niet nodig om optische slaafjes, of wireless triggers te gebruiken. Nikon heeft in zijn camera's en flitsen de CLS functie!

                Dan kunt ge vanop uw camera de intensiteit van uw flitsen regelen, en het optisch oog van uw SB900 en SB600 (ingebouwd achter dat rode plastiksken) laten uw flash afgaan tegen de settings opgegeven voor de verschillende flashgroepen in uw camera.

                Om uw SB600 in te stellen op deze functie is er deze tutorial:


                En voor uw D300 zult ge ff moeten zoeken, maar met mijnen D80 lukt dat perfect. Dus een D300 mag daar zeker geen probleem mee hebben.


                Enfin, veel succes! ge hebt al alles in handen om het te laten marcheren, en ge kunt meer dan met wireless triggers.
                °`~._.~´°`~._D300 - MB-D10 - 17-55 2.8 - 70-200VR1 2.8 - 35-105mm Macro f/3.5-4.5 - 50mm f/1.8 - ´°`~._.~´°°`~._.~´°`~._Strobist: SB800, SB600, SB28, RAYflash_.~´°`~._.~´°

                Comment


                • #9
                  Re: Combinatie van SB-900, SB-600 en 2 Elinchrom studioflitsers

                  Oorspronkelijk geplaatst door romboutstom Bekijk bericht
                  Het is totaal niet nodig om optische slaafjes, of wireless triggers te gebruiken. Nikon heeft in zijn camera's en flitsen de CLS functie!
                  denk dat dit geen oplossing is voor de TS, want hoe ga je CLS integreren met de elichroms?
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Combinatie van SB-900, SB-600 en 2 Elinchrom studioflitsers

                    cls is mij inderdaad bekend, maar daar heb ik inderdaad helemaal niets aan in deze situatie. Voorlopig werk ik met de 2 flitskoppen en de sb-900 als slave... de sb-600 doet dan even niet mee.
                    Nikon D300 = Nikon 50mm f/1.4G = Nikon 14-24mm f/2.8G = Nikon 24-70mm f/2.8G = Nikon 70-200mm f/2.8G = SB-900 = SB-600 = Grip MB-D10 = GPS GP-1 = Velbon Sherpa 450R = Lowepro Nature Trekker AW II = Elinchrom D-Lite 4 Set = 24" iMac = Wacom Intuos3

                    Comment


                    • #11
                      Re: Combinatie van SB-900, SB-600 en 2 Elinchrom studioflitsers

                      Gesoon zo een slaveoog onder je flitser zetten
                      http://www.studio73.be/5396/studio73...967_Slave_Unit
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Combinatie van SB-900, SB-600 en 2 Elinchrom studioflitsers

                        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                        Gesoon zo een slaveoog onder je flitser zetten
                        http://www.studio73.be/5396/studio73...967_Slave_Unit
                        inderdaad, al zou ik zo'n dingetje eerder hier bestellen want ik vind 25,- voor zo'n blokje eigenlijk gewoon afzetterij
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment

                        Working...
                        X