Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cactus v6ii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cactus v6ii

    heb hiervan 2 tranceivers aangeschaft om mijn flitssterkte EENVOUDIG (zucht) te kunnen afregelen op afstand
    camera nikon d800e en flash sb900 (compatibel volgens site v cactus)

    eerst kreeg ik het eerste uur geen flits eruit...........
    toen ik ontdekte dat ik de menu wilde ingaan op mijn tranceiver die op de camera staat als transmitter ingesteld
    zei: ttl passtrough error of zoiets
    heb dit in de menu uitgezet en toen flitste ie wel
    ook op afstand de zoom vd flits veranderen lukt maar ik kan maar niet de flitskracht aanpassen

    ligt het aan de instellingen op mijn sb900 flits?
    heb mij al zot zitten zoeken

    Flits staat op M, op ttl moet hij staan voor de cactussen aan te zetten, eerst zo geprobeerd maar wil niets flitsen
    Last edited by bulke41; 29 november 2018, 10:17.
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: cactus v6ii

    Mischien ligt het aan de werkwijze.

    Eerst flash op cactus
    Flash aanzetten
    Cactus aanzetten.

    Dan geeft hij normaal het type van flash aan.
    Als de cactus je flash niet detecteert, kun je dat ook manueel instellen.

    Ik kan het straks eens testen met mijn sb700. Ik dacht dat het bij mij werkte. De Nikon gebruik ik daarvoor niet aangezien ik ook een flash van cactus heb, en daarmee lukt het aanpassen vlot.



    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: cactus v6ii

      Deze manier van inschakelen deed ik idd, heb ze ook al manueel ingesteld....

      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: cactus v6ii

        flits moet gewoon op TTL staan (net zoals je hem op de camera zou gebruiken).

        Als je hem op manueel wil gebruiken moet je dit op de transmitter instellen op M (de flits moet ten alle tijden op TTL blijven staan)
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: cactus v6ii

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          flits moet gewoon op TTL staan (net zoals je hem op de camera zou gebruiken).

          Als je hem op manueel wil gebruiken moet je dit op de transmitter instellen op M (de flits moet ten alle tijden op TTL blijven staan)
          klopt, heb het getest.

          flash op manueel of TTL --> Zomen gaat ( zie je ook veranderen op de flash )

          Flash op TTL instelling op cactus auto flash en
          ingesteld op max --> veel licht
          ingesteld op 1/64 --> beetje licht

          Op de flash veranderd er niets, enkel de output wordt aangepast.

          Comment


          • #6
            Re: cactus v6ii

            bedankt om mee te denken iedereen, tgeen jullie zeiden had ik ook geprobeerd,
            MAAR teveel ineens verzet op trigger zowel als flits vermoed ikzodanig dat iets anders verkeerd stond uitt

            eenmaal het werkte op d800e
            heb hem op m'n d750 direct dan geplaatst, en deze werkte dan weer niet meer
            hiervoor moest ik de ingebouwde flitser van de ttl halen en op handmatig zetten eerdat het werkte

            maar nu kan ik dus vrij tussen de camera's afwisselen en t'blijft marcheren, oef!
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: cactus v6ii

              De D750 zijn Hot-shoe past blijkbaar niet altijd goed bij de cactus v6 triggers.
              Misschien zit daar nog een probleempje met de po-pup flash instelling.

              Of als je merkt dat het soms werkt en soms niet.



              --
              mlap.
              T.T.

              Comment

              Working...
              X