Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beauty Dish: The Chinatown special

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beauty Dish: The Chinatown special

    Iemand al ervaring met deze? Of tijd/zin gehad om er één te maken... ?

    Concert photography and music photography by pro music photographer Todd Owyoung


    Concert photography and music photography by pro music photographer Todd Owyoung


    Ik ben van plan om er zelf een aantal te maken: één zoals op de site (voor SB-900, en één voor continu licht.)

  • #2
    Re: Beauty Dish: The Chinatown special

    Oorspronkelijk geplaatst door LRabaut Bekijk bericht
    Iemand al ervaring met deze? Of tijd/zin gehad om er één te maken... ?

    Concert photography and music photography by pro music photographer Todd Owyoung


    Concert photography and music photography by pro music photographer Todd Owyoung


    Ik ben van plan om er zelf een aantal te maken: één zoals op de site (voor SB-900, en één voor continu licht.)
    Heb die al gezien, ga me ook zo eentje maken. juist es bij Ikea langs gaan voor mijn gerief
    Never resist temptation or it could go away...
    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

    Comment


    • #3
      Re: Beauty Dish: The Chinatown special

      hmmm, wil ik ook wel eens proberen te maken.

      maaaaaar, wat ik nog altijd niet goed doorheb: wat is nu het voordeel aan zo'n beauty dish
      tov bijvoorbeeld een paraplu of softbox?
      waarom of wanneer zou je dus met een beauty dish werken ipv paraplu of softbox?

      over het filmpje, ik kan niet goed uitmaken wat die ronde schijf (die langs de binnenkant gemonteerd wordt) juist is? iemand?

      groeten
      http://www.eyeflash.wordpress.com
      www.facebook.com/eyeflashphotography

      Comment


      • #4
        Re: Beauty Dish: The Chinatown special

        Ik gebruik m'n beautydish graag. Geeft toch een speciefiek licht. De ronde schijf midden is een reflector zodat je geen directe flits op je onderwep krijgt.

        Ik gebruik een walser studio beauty dish die ik voor een 15tal euro's op ebay gekocht had. Beetje aangepast zodat m'n speedlight er netjes op past.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Beauty Dish: The Chinatown special

          De ronde schijf is hét essentiële deel van de beautydish. De reflector inderdaad.
          Er zijn online veel DIY's voor dergelijke dishes te vinden, maar die van Todd Owyoung van ishootshows.com vind ik toch wel heel goed gelukt.

          Ik heb trouwens nog ergens gezien (op flickr.com dacht ik) dat hij ook nog een grotere beautydish wil maken.

          Wat is de diameter van de walser die je gebruikt?

          Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
          Ik gebruik m'n beautydish graag. Geeft toch een speciefiek licht. De ronde schijf midden is een reflector zodat je geen directe flits op je onderwep krijgt.

          Ik gebruik een walser studio beauty dish die ik voor een 15tal euro's op ebay gekocht had. Beetje aangepast zodat m'n speedlight er netjes op past.
          http://oldblog.paly.be/#post30

          Comment


          • #6
            Re: Beauty Dish: The Chinatown special

            Laat zeker iets weten als je er aan begint!

            Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
            (...) juist es bij Ikea langs gaan voor mijn gerief

            Comment


            • #7
              Re: Beauty Dish: The Chinatown special

              50cm.

              Is imo ook het minimum. Een beautydish van 16cm zoals ze in setjes van interfit/viewfinder aangeboden worden vind ik eigenlijk waardeloos.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Beauty Dish: The Chinatown special

                dat die ronde schijf dienst doet als reflector heb ik door, maar ik wilde eerder weten wat het juist is, bedoel, als ik bv naar de ikea ga, wat of waar moet ik dan zoeken?
                nuja, eigenlijk maakt het niet zoveel uit, een rond voorwerp gewoon zeker

                groeten
                http://www.eyeflash.wordpress.com
                www.facebook.com/eyeflashphotography

                Comment


                • #9
                  Re: Beauty Dish: The Chinatown special

                  Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk bericht
                  dat die ronde schijf dienst doet als reflector heb ik door, maar ik wilde eerder weten wat het juist is, bedoel, als ik bv naar de ikea ga, wat of waar moet ik dan zoeken?
                  nuja, eigenlijk maakt het niet zoveel uit, een rond voorwerp gewoon zeker

                  groeten
                  bij ikea vind je niet zo veel... in de makro kocht ik een deksel van een wok, en kreeg er een wok bij... die is van licht alu! het gewicht is ook belangrijk...
                  in de chinese supermarkt in brussel hebben grote mooie schalen, heel licht... ga daar eens kijken...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beauty Dish: The Chinatown special

                    Als ik me goed herinner gebruikte Todd een 'pizza pan', die hij in een chinese supermarkt kocht. Aluminium ook...


                    Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk bericht
                    dat die ronde schijf dienst doet als reflector heb ik door, maar ik wilde eerder weten wat het juist is, bedoel, als ik bv naar de ikea ga, wat of waar moet ik dan zoeken?
                    nuja, eigenlijk maakt het niet zoveel uit, een rond voorwerp gewoon zeker

                    groeten

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beauty Dish: The Chinatown special

                      Welke statieven en statiefkoppen gebruiken jullie hiervoor?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beauty Dish: The Chinatown special

                        Als 'reflector' heb ik een grote afsluitdop (diam. 12 cm) voor bad/douche gebruikt, te vinden bij o.a. Brico. Is van plastic met een ietwat bol oppervlak, zilver/chroom glanslaagje en weegt bijna niks. Kostte ongeveer 2 euro.

                        Guy
                        www.guydewestelinckfotografie.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beauty Dish: The Chinatown special

                          Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk bericht
                          over het filmpje, ik kan niet goed uitmaken wat die ronde schijf (die langs de binnenkant gemonteerd wordt) juist is? iemand?
                          De ronde schijf aan de binnenkant is de reflector. Het licht van de speedlight wordt door de reflector terug gereflecteerd, op de binnenkant van de dish, die het dan weer naar buiten stuurt. Zonder de reflector "werkt" de dish dus niet.
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beauty Dish: The Chinatown special

                            De ronde schijf aan de binnenkant is de reflector. Het licht van de speedlight wordt door de reflector terug gereflecteerd, op de binnenkant van de dish, die het dan weer naar buiten stuurt. Zonder de reflector "werkt" de dish dus niet.
                            Zoals te lezen in één van mijn vorige posts, zover was ik al...
                            Ik bedoelde eigenlijk wat het voorwerp in het 'echte' leven is, naar wat ik dus opzoek moest in de winkel. maar het maakt eigenlijk niet uit. Zoals guydw zegt, in de brico, ikea, macro, ... vinden we wel iets
                            http://www.eyeflash.wordpress.com
                            www.facebook.com/eyeflashphotography

                            Comment

                            Working...
                            X