Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beauty dish met honeycomb (duur) of zonder? Welk merk hebben jullie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beauty dish met honeycomb (duur) of zonder? Welk merk hebben jullie?

    Ik kan een 55 of 70cm beauty dish kopen voor rond de €60 (wit of zilverkleurig).
    De verkoper heeft enkel nog een honeycomb voor de 55cm maar kost €50, waarom is dit eigelijk zo duur, is maar een simpel rooster, voor de 70cm verkoopt hij geen honeycomb.

    Dus zo'n honeycomb is zeker aan te raden voor de schaduw en hard licht effect.
    Zouden jullie een 55cm met honeycomb of een 70cm zonder nemen?

    Zijn er evt alternatieve merken rond die prijs ?

  • #2
    Re: Beauty dish met honeycomb (duur) of zonder? Welk merk hebben jullie?

    Een beauty dish gebruik ik enkel nog op mobiele ringflitsers. Verder vind 'k het verschil, qua belichting té miniem tov softboxen. Anderzijds is het gebruik van grids op softboxen, alsook beauty dishes, onmiskenbaar wanneer het licht toch ietwat een richting moet krijgen...

    My take,
    F.

    Comment


    • #3
      Re: Beauty dish met honeycomb (duur) of zonder? Welk merk hebben jullie?

      Heeft u misschien een witte of te kleine beauty dish als de belichting niet veel scheelt met een softbox?
      Denk dat ik voor de zilverkleurige zal gaan, kun je altijd diffusen.

      Comment


      • #4
        Re: Beauty dish met honeycomb (duur) of zonder? Welk merk hebben jullie?

        ik heb enige tijd geleden op ebay een beautydish gekocht met grid voor iets van een 60 euro.
        Ik vermeld er wel bij dat dit een bowens S-koppeling heeft dus.

        Ik kan altijd nog eens proberen te kijken of ik de verkoper terugvind in mijn aankopen.

        EDIT: aankoop is te lang geleden dus niet meer zichtbaar maar wel tal van dishes te vinden zoals de mijne op ebay
        Last edited by SVIS; 7 juli 2012, 12:39.
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Beauty dish met honeycomb (duur) of zonder? Welk merk hebben jullie?

          Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
          Een beauty dish gebruik ik enkel nog op mobiele ringflitsers. Verder vind 'k het verschil, qua belichting té miniem tov softboxen. Anderzijds is het gebruik van grids op softboxen, alsook beauty dishes, onmiskenbaar wanneer het licht toch ietwat een richting moet krijgen...

          My take,
          F.
          Dan doe je toch iets fout, vrees ik. Want beauty dish geeft een totaal ander licht dan een softbox
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #6
            Re: Beauty dish met honeycomb (duur) of zonder? Welk merk hebben jullie?

            Ik twijfel ook nog tussen wit of zilverkleurig.
            Misschien begin ik met een witte, ik las dat iemand 95% van de keren de witte gebruikt, moest het niet krachtig genoeg zijn in combinatie met een 580 EXII kan ik nog altijd hem zilver schilderen zeker, er zal wel zilverkleurige verf bestaan?

            Comment


            • #7
              Re: Beauty dish met honeycomb (duur) of zonder? Welk merk hebben jullie?

              Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
              Ik twijfel ook nog tussen wit of zilverkleurig.
              Misschien begin ik met een witte, ik las dat iemand 95% van de keren de witte gebruikt, moest het niet krachtig genoeg zijn in combinatie met een 580 EXII kan ik nog altijd hem zilver schilderen zeker, er zal wel zilverkleurige verf bestaan?
              Een witte geeft iets zachter licht dan een zilveren.
              Maar plaats je een diffusor erover dan is het licht van een zilveren ook zacht.

              Ik zou dus voor de zilverkleurige gaan. Je kunt er dan natuurlijk altijd nog witte verf overheen spuiten
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

              Comment

              Working...
              X