Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Sint-Niklaas - eens iets anders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Sint-Niklaas - eens iets anders

    Zoals wel vaker de laatste tijd leg ik mezelf vooraf beperkingen op: vaste brandpuntsafstand 35mm (FF equivalent), 4x5 uitsnede, zwart-witbewerking (hier Acros).

    En dan kom je vanzelf tot een 'andere' kijk op de dingen...





    1. In den beginne...




    2. (voorlopig) werkloos




    3. Straat-beeld




    4. Rue Miroir




    5. Kopzorgen




    6. Zouden we onze bus nog halen?




    7. Zware dagen...




    8. Luchtpaleis




    9. Vossenstreek




    10. After the shower


    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

  • #2
    Re: SD Sint-Niklaas - eens iets anders

    5 uitmuntend
    6 goed, had ietsies ruimer gemogen
    7 goed, humor

    Comment


    • #3
      Re: SD Sint-Niklaas - eens iets anders

      mooie reeks met een stijl die me kan bekoren

      Comment


      • #4
        Re: SD Sint-Niklaas - eens iets anders

        Mooie dinges die ik hier Rene in deze reeks.
        Voor mij is Sint-Niklaas onbekend, maar zal het eens moeten gaan verkennen als ik dat zie.

        Het beeldformaat 4x5 vind ik een heel mooi formaat om zoiets weer te geven en dus geslaagd.

        Die Acros zwart-witbewerking is mij onbekend. Is dat een instelling in het toestel, een programma?
        (sorry, ben nog te lui geweest om te gaan googlen)

        Groetjes,

        Dirk

        Comment


        • #5
          Re: SD Sint-Niklaas - eens iets anders

          Het is gewoon alleen al qua formaat leuk om die beelden te bekijken - allemaal mooi 't zelfde formaat, dat brengt rust en laat de beelden nog meer voor zich spreken.
          Even gezocht wat Acros is - dat zit blijkbaar in de Fuji camera's als bewerking. Dat verwijst naar een B&W film-type van een film-merk met groene verpakking.
          Een vraag - hoe sterk heeft René de grain ingesteld? Een gokje mag (er is geen prijs).

          Comment


          • #6
            Re: SD Sint-Niklaas - eens iets anders

            Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
            6 goed, had ietsies ruimer gemogen
            Er waren zonder de krappe crop best wat storende elementen in beeld - niet in het minst enkele andere BD-fotografen...

            Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
            Acros zwart-witbewerking is mij onbekend.
            Acros was (en is binnenkort opnieuw!) een heel populaire zwart-wit emulsie van Fujifilm. Sinds ruime tijd is een Acros filmsimulatie standaard ingebouwd in X- en GFX-camera's (voor JPEG-beelden).
            Hier gebruikte ik het standaard in Lightroom Classic ingebouwde Acros cameraprofiel (ik vertrek liefst van RAW-versies voor maximale controle).

            Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
            Hoe sterk heeft René de grain ingesteld
            Gewoon de standaard setting van het cameraprofiel gebruikt: geen extra korrel toegevoegd, noch enige bijkomende ruisonderdrukking toegevoegd. 'Puur natuur' dus!
            BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

            Comment

            Working...
            X