Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Brussel 26 april 2014

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Brussel 26 april 2014

    Ook de modellen waren mooi en subliem , proficiat voor jullie geduld ![/IMG]

  • #2
    Re: SD Brussel 26 april 2014

    Ik zou toch even je witbalans nakijken....

    Comment


    • #3
      Re: SD Brussel 26 april 2014

      Graag een tip , ben een goede leerling !

      Comment


      • #4
        Re: SD Brussel 26 april 2014

        Bij de eerste foto's die ik daar maakte zag ik ook dat de automatische witbalans niet correct was in combinatie met de studioflitsers, met de witbalans op "flits" waren de kleuren wel juist.
        Als je een externe flitser op de camera zet, dan krijg je wel de juiste kleuren als de witbalans op automatisch staat, maar dat geldt dus niet als je er een trigger op zet om studioflitsers (of externe flitsers met triggers) aan te sturen.

        De foto is ook overbelicht, de juiste instellingen waren iso 200, 1/125 sec en f5,6 (op f5,6 waren ze voor mij net iets te licht, ik heb het diafragma op f6,3 gezet voor de meeste flitsfoto's, en dat was wel in orde).
        Je hebt de sluitertijdvoorkeuzestand gebruikt, voor studioflitsers stel je de camera altijd manueel in, anders kan je niet de sluitertijd én de diafragma-opening tegelijk instellen.
        Last edited by Black B@ndit; 27 april 2014, 22:10.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: SD Brussel 26 april 2014

          Bedankt voor deze grondige uitleg, zal er bij een volgende gelegenheid zeker aan denken om manueel in te stellen ! Dit is toch waar het om gaat , bijleren van anderen en verbeteren . Het was ook de eerste keer dat ik met zulke professionele flitser werkte ...

          Groetjes Dré

          Comment

          Working...
          X