Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD 9 augustus: juffer, vlieg, spin, rupsen en natuurlijk een boomkikker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD 9 augustus: juffer, vlieg, spin, rupsen en natuurlijk een boomkikker

    Het doet misschien wel pijn aan de ogen van de echte macro-experten, maar dit is mijn, zullen we het maar fauvistische kijk noemen, op de SD-dag.

    Juffer tussen het gras



    Juffer



    Vlieg deelt een grasstengel met een vlindercocon



    Tijgerspin en haar prooi



    Tijgerspin wachtend op prooi



    Rupsen



    En om af te ronden een rechttoe rechtaan plaatje van de boomkikker



    Mvg,
    Chris
    Geniet van foto's maken

  • #2
    Re: SD 9 augustus: juffer, vlieg, spin, rupsen en natuurlijk een boomkikker

    awel chris dit is een zeer mooie reeks
    een bewijs voor wie er niet bij was dat wij het bij het rechte eind hadden
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • #3
      Re: SD 9 augustus: juffer, vlieg, spin, rupsen en natuurlijk een boomkikker

      Lilybie, bedankt voor de duimpjes.
      Ik denk dat er al een paar zijn die spijt hebben dat ze hebben afgezegd uit angst voor de regen.
      Geniet van foto's maken

      Comment


      • #4
        Re: SD 9 augustus: juffer, vlieg, spin, rupsen en natuurlijk een boomkikker

        Inderdaad Christel een heel mooi reeksje
        GROETJES ROSIE
        Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
        panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

        Comment


        • #5
          Re: SD 9 augustus: juffer, vlieg, spin, rupsen en natuurlijk een boomkikker

          Mooie reeks Christel. De laatste, de boomkikker zeer goed in beeld gebracht!

          Groetjes, Sid.
          Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
          Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
          [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

          Comment


          • #6
            Re: SD 9 augustus: juffer, vlieg, spin, rupsen en natuurlijk een boomkikker

            De spin met prooi is voor jou ook een mooie prooi geworden!
            Leuke reeks!

            Comment


            • #7
              Re: SD 9 augustus: juffer, vlieg, spin, rupsen en natuurlijk een boomkikker

              Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
              Lilybie, bedankt voor de duimpjes.
              Ik denk dat er al een paar zijn die spijt hebben dat ze hebben afgezegd uit angst voor de regen.
              ik heb ook spijt dat ik er niet bij ben geweest maar door autopech (lekke band --> 2 nieuwe banden en 270 eurokes armer)

              Maar hier alvast een mooie reeks !
              groetjes Pascal
              Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
              mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

              Comment


              • #8
                Re: SD 9 augustus: juffer, vlieg, spin, rupsen en natuurlijk een boomkikker

                Oorspronkelijk geplaatst door pajoke65 Bekijk bericht
                ik heb ook spijt dat ik er niet bij ben geweest maar door autopech (lekke band --> 2 nieuwe banden en 270 eurokes armer)

                Maar hier alvast een mooie reeks !
                Bedankt voor de lovende woorden. Dat is natuurlijk heel erg pech hebben. Spijtig dat je door die autopech moest afzeggen.

                Ook aan Rosie, Burgie1976 en Lut bedankt voor de leuke commentaren.
                Geniet van foto's maken

                Comment


                • #9
                  Re: SD 9 augustus: juffer, vlieg, spin, rupsen en natuurlijk een boomkikker

                  Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
                  Ik denk dat er al een paar zijn die spijt hebben dat ze hebben afgezegd uit angst voor de regen.
                  Hier schuilt zeker waarheid in!
                  Mooie reeks trouwens!
                  BD0681BE -
                  Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD 9 augustus: juffer, vlieg, spin, rupsen en natuurlijk een boomkikker

                    Toffe reeks maar wat maakt dit nu fauvistisch?
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD 9 augustus: juffer, vlieg, spin, rupsen en natuurlijk een boomkikker

                      Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                      Toffe reeks maar wat maakt dit nu fauvistisch?
                      Ik heb dit een fauvistische kijk genoemd omwille van de "wildere" of hardere kleuren in de achtergronden (Les fauves = de wilden). In vergelijking met de meeste prachtige macrofoto's op dit forum met zachte kleuren in de achtergrond, zijn de achtergronden van mijn foto's eerder "wild" gekleurd. Tot zover de - ik weet het- slechte verwijzing naar het fauvisme. Bij het terugkijken, merk ik zelfs dat in deze reeks de achtergronden zelfs nog vrij zacht zijn.
                      Geniet van foto's maken

                      Comment

                      Working...
                      X