Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nog wat macro-sd 5/8/2012

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nog wat macro-sd 5/8/2012

    Met extra dank ook voor het gebruik van Lilybie's voorzetlens, een paar resultaten die mij wel kunnen overtuigen :



    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: nog wat macro-sd 5/8/2012

    2 mooie Franske met voorkeur voor de 2 de .
    Groetjes
    Luc
    Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

    Comment


    • #3
      Re: nog wat macro-sd 5/8/2012

      Ik vind die eerste wel origineel met die druppeltjes en het web als hoofdonderwerp, velen van ons zouden de spin gekozen hebben

      Comment


      • #4
        Re: nog wat macro-sd 5/8/2012

        Ik heb geen blauwtjes gezien helaas, heel mooi in beeld gebracht Frans (jaja ik weet 'm nog je naam!) Spinnetje is mooi om te zien hoe die haar web maakt zo! Educatieve mooie plaat!
        Webstek in opbouw

        Comment


        • #5
          Re: nog wat macro-sd 5/8/2012

          Alle twee mooi
          maar de spin, met de fijne druppeltjes, op haar web is wel héél mooi
          GROETJES ROSIE
          Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
          panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

          Comment


          • #6
            Re: nog wat macro-sd 5/8/2012

            Beide heel geslaagd maar mijn voorkeur gaat toch naar het blauwtje.

            Comment


            • #7
              Re: nog wat macro-sd 5/8/2012

              Ik vind ze alle twee prachtig , het viel me op dat daar enorm veel van die tijgerspinnen te vinden waren.
              Tot voor zondag nog nooit eentje gezien, wat is de macro-wereld nog heel groot en onbekend terrein voor mij .

              Grtjs
              Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

              Comment


              • #8
                Re: nog wat macro-sd 5/8/2012

                Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
                Ik vind ze alle twee prachtig , het viel me op dat daar enorm veel van die tijgerspinnen te vinden waren.
                Tot voor zondag nog nooit eentje gezien, wat is de macro-wereld nog heel groot en onbekend terrein voor mij .

                Grtjs
                Voorkeur naar 1, maar het had iets cherper gemaogen. Nu de foto's zijn gemaakt met voorzetlenzen en uit ervaring weet ik dat macro dan niet altijd zo evident is.
                Of het een tijgerspin is weet ik niet. Tijgespinnen maken een eigenaardig web met een zwaar zigzaggende ladder in.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: nog wat macro-sd 5/8/2012

                  Bedankt voor de reacties

                  Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                  Voorkeur naar 1, maar het had iets cherper gemaogen. Nu de foto's zijn gemaakt met voorzetlenzen en uit ervaring weet ik dat macro dan niet altijd zo evident is.
                  Of het een tijgerspin is weet ik niet. Tijgespinnen maken een eigenaardig web met een zwaar zigzaggende ladder in.
                  In dit geval zal de scherpte, of het wat ontbreken ervan wel wat aan 't manneke hier zelf liggen weer hoor

                  Het is wel degelijk een tijgerspin hoor maar blijkbaar worden de volgende generaties lui ...
                  de eersten die ik ooit zag, zo'n 10 jaar geleden die maakten soms wel 2 van die verstevigingen in hun web, de laatste paar jaar kom ik er regelmatig van die luie tegen die het blijkbaar niet meer nodig achten. Misschien hebben we ze wel verwend
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: nog wat macro-sd 5/8/2012

                    mooi resultaat met het voorzet lensje frans
                    dus het overwegen waard om ze aan te kopen voor je FZ38
                    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                    Voorkeur naar 1, maar het had iets cherper gemaogen. Nu de foto's zijn gemaakt met voorzetlenzen en uit ervaring weet ik dat macro dan niet altijd zo evident is.
                    Of het een tijgerspin is weet ik niet. Tijgespinnen maken een eigenaardig web met een zwaar zigzaggende ladder in.
                    die zig zag ladders zijn er minder dit jaar waardoor je ze ook minder goed ziet zitten
                    en zo voorbij loopt
                    ben al heel blij deze pracht spinnen terug te zien na een jaar van bijna volledige afwezigheid op de weide na een stevige maaibeurt
                    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                    Comment


                    • #11
                      Re: nog wat macro-sd 5/8/2012

                      Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                      mooi resultaat met het voorzet lensje frans
                      dus het overwegen waard om ze aan te kopen voor je FZ38


                      die zig zag ladders zijn er minder dit jaar waardoor je ze ook minder goed ziet zitten
                      en zo voorbij loopt
                      ben al heel blij deze pracht spinnen terug te zien na een jaar van bijna volledige afwezigheid op de weide na een stevige maaibeurt
                      Feitelijk zijn het uitheemden en is het niet erg indien ze er niet meer (zouden) zijn. het duidt wel op een verwarming van de omgeving want dit zijn typische spinnen wuit de warmere gebieden.
                      Zelf zitten er hier bij ons thuis een paar (altijd in dezelfde buurt) en merk ik niet dat de webstructuur anders is dan gewoonlijk. Misschien wel even interessant om op te volgen.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: nog wat macro-sd 5/8/2012

                        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                        Feitelijk zijn het uitheemden en is het niet erg indien ze er niet meer (zouden) zijn. het duidt wel op een verwarming van de omgeving want dit zijn typische spinnen wuit de warmere gebieden.
                        Zelf zitten er hier bij ons thuis een paar (altijd in dezelfde buurt) en merk ik niet dat de webstructuur anders is dan gewoonlijk. Misschien wel even interessant om op te volgen.
                        In jouw buurt zullen misschien alleen oerconservatieve tijgerspinnen rondhangen
                        De meeste van die spinnen zijn vroeger naar het schijnt met de trein uit het zuiden gekomen, vroeger vond je ze dan ook bijna uitsluitend in spoorwegbermen.
                        Dat we ze hier zoveel hebben is een zoveelste bewijs van de opwarming v d aarde
                        Bij ons in de buurt is dat wat 10 jaar geleden eerder zeldzaam was nu wel gemeengoed geworden en dat zal ook wel ergens ten koste van andere dieren gaan waarschijnlijk.
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: nog wat macro-sd 5/8/2012

                          Mooie tweede Frans !
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                          Comment


                          • #14
                            Re: nog wat macro-sd 5/8/2012

                            Amai Frans, 2 zeer knappe plaatjes. Bij de eerste vind ik het echt wel knap hoe scherp de drubbeltjes in het web hangen.
                            Het blauwtje staat in een mooie compo netjes en scherp te blinken op je foto.
                            Twee knappe foto's.

                            Groetjes,
                            Myriam
                            Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                            www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                            Comment

                            Working...
                            X