Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro SD Dilsen-Stokkem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macro SD Dilsen-Stokkem

    Ditmaal geen kikkertje op een Rubusvrucht, maar wel een vliegje



    Voor de geinterresseerden :

    1/250
    F16
    Iso 800
    Canon 180 mm f/3,5 lens op FF camera

    Thx voor het kijken
    P.S. Misschien volgen er nog fotootjes als ik even tijd vind

  • #2
    Re: macro SD Dilsen-Stokkem

    Vliegje staat er mooi scherp op
    maar de aandacht gaat een beetje verloren door stoorfactoren
    groetjes Pascal
    Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
    mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

    Comment


    • #3
      Re: macro SD Dilsen-Stokkem

      Ik vind 'm mooi, jammer dat we elkaar in de middag uit het oog zijn verloren, ik hoop dat je nog tijd krijgt voor meer
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: macro SD Dilsen-Stokkem

        Dirk, mooi macro-shot
        Compo en kleursettings dik ok

        O ja, plots was je verdwenen tussen de kikkertjes....
        en toen we terug aan de wagens toekwamen, merkte ik dat je weg was

        Comment


        • #5
          Re: macro SD Dilsen-Stokkem

          Ik geniet van je plaatje.

          groetjes

          moniq
          groetjes, moniq (BD1321BE)

          A picture paints a thousand words

          Comment


          • #6
            Re: macro SD Dilsen-Stokkem

            vliegje staat er mooi scherp op
            al kan ik me vinden in het coment van pajoke65
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: macro SD Dilsen-Stokkem

              Vliegje mooi vastgelegd, kleuren en scherpte zijn zeer goed, maar inderdaad jammer van de BG rechtsboven (het blad rechtsonder is OK en levert een mooi "kader", maar het donkere en bruine deel dat verder naar achter ligt is jammer, en ik weet niet of je dit kunt wegclonen).
              Sommige plaatsen zijn een beetje uitgebrand, wat mij doet vermoeden dat hier ook ingeflitst is, en dat zou dus ook ietsje zachter mogen (eventueel iets voor je flits zetten dat het licht wat meer verdeelt zoals een kleine softbox).
              Master the craft, and the art will follow.
              Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
              http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

              Comment


              • #8
                Re: macro SD Dilsen-Stokkem

                Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                Vliegje mooi vastgelegd, kleuren en scherpte zijn zeer goed, maar inderdaad jammer van de BG rechtsboven (het blad rechtsonder is OK en levert een mooi "kader", maar het donkere en bruine deel dat verder naar achter ligt is jammer, en ik weet niet of je dit kunt wegclonen).
                Sommige plaatsen zijn een beetje uitgebrand, wat mij doet vermoeden dat hier ook ingeflitst is, en dat zou dus ook ietsje zachter mogen (eventueel iets voor je flits zetten dat het licht wat meer verdeelt zoals een kleine softbox).
                de perfecte analyse volgens mij.
                Wat dus wil zeggen dat ik ook vind dat het vliegje zelf er zeer goed opstaat
                Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
                http://gallery.atsharp.com

                Comment


                • #9
                  Re: macro SD Dilsen-Stokkem

                  De meeste mensen hebben alles al gezegd, ik kan me hier maar enkel bij aansluiten en vertellen dat ook ik dit een mooie foto vind.

                  Mijn 180 L is alvast besteld ik sta te trappelen om dit speeltje uit te proberen nu er een paar dagen vakantie aankomen.
                  www.wildlifepixs.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: macro SD Dilsen-Stokkem

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dafoto Bekijk bericht
                    ... Mijn 180 L is alvast besteld ik sta te trappelen om dit speeltje uit te proberen nu er een paar dagen vakantie aankomen.
                    Een lens maakt natuurlijk geen mooie foto's, het blijft de man/vrouw achter de zoeker, maar hoe dan ook deze 180mm is ook mijn favoriete lens ! Deze lens kwam in 1996 op de markt, en dat er tot op vandaag nog steeds geen update voor gemaakt is zegt genoeg ...
                    Je zult er veel plezier aan beleven, dat ben ik zeker
                    Master the craft, and the art will follow.
                    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                    Comment


                    • #11
                      Re: macro SD Dilsen-Stokkem

                      thx voor de opmerkingen.

                      ja, jullie hebben groot gelijk dat het wazige besje naar rechtboven wat storend werkt. Nu kan ik dit natuurlijk gaan wegklonen, maar ikzelf ben niet echt zo'n voorstander om foto's dusdanig te gaan bewerken. Ik hou het veelal gewoon bij de basisbewerkingen ( witbalans, belichting, scherpte, roteren, croppen )

                      Wat die 180mm Canonlens betreft, ja volgens een kleine test die ik gedaan heb is deze dus scherper tov de nieuwe 100 IS Canon lens. Je kan de scherpte vgl met de 300 f2,8 Canonlens. Veel succes met je nieuwe aankoop.

                      Ja Rob, als ik mij ergens plaats tussen de plantjes, ja blijf ik veelal even zitten en kijk dan welke beestjes, bloemetjes en dergelijke er allemaal staan/zitten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: macro SD Dilsen-Stokkem

                        Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                        ... ja, jullie hebben groot gelijk dat het wazige besje naar rechtboven wat storend werkt. Nu kan ik dit natuurlijk gaan wegklonen, maar ikzelf ben niet echt zo'n voorstander om foto's dusdanig te gaan bewerken. Ik hou het veelal gewoon bij de basisbewerkingen ( witbalans, belichting, scherpte, roteren, croppen) ...
                        Volgens mij zit er een mooie verticale uitsnede in (3:2).
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment

                        Working...
                        X