Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zware overbelichting bij Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zware overbelichting bij Nikon D70

    Dag allemaal

    er wordt vaak gereageerd op topics als deze met links van voorgaande topics met dezelfde problemen.

    Nu zou ik vooral willen vragen dat niet te doen als er geen duidelijk antwoord in staat.

    Eerst en vooral, ik ben vrij nieuw in fotografie, 5maandjes nu ongeveer.
    Maar ik krijg toch al vele complimenten

    Maargoed, zoals de topictitel zegt, ik gebruik een Nikon D70.
    En eerst., de voorbije 4 maanden dus, ging alles goed..
    Sinds vorige maand begon alles overbelicht te worden..
    Ik heb alle topics erover op BD gelezen.
    Ik heb alle sites op google erover gelezen.
    Ik heb de handleiding gelezen.
    en ik heb 3 D60-gebuikers ondervraagd.
    .

    hier zijn enkele voorbeelden:

    De foto's hoeven niet beoordeeld te worden. En de tshirts heb ik zelf gemaakt.

    Ik heb bij deze foto's de gewone spotmeting gebruikt.
    Er is mij aangeraden het AE-L/AF-L knop te gebruiken.
    Maar dat is enkel bij standen P, S of A en ik als beginner verkies de andere standen.

  • #2
    Re: Zware overbelichting bij Nikon D70

    Beste,

    Ik fotografeer met een D70S, dus denkelijk weinig verschil in belichting met D70S.
    Vooreerst momenteel draai ik op een laag pitje door omstandigheden.
    Lig uw probleem niet in de soort meting dat je laat uitvoeren zijnde een centraal-punt meting waardoor de foto centraal wel goed belicht is (1ste foto) maar de rest hierdoor overbelicht. Bij de 2de foto lijkt het mij net omgekeerd. Verkeerde instellingen. Experimenteer even met de belichtingsmeter mogelijks ligt hier de oplossing.
    De 3de foto lijkt mij qua belichting eerder in orde gezien de belichtingsinvalhoek (zon?).
    Succes !
    Nikon D70S met kitlens 18-70.

    Comment


    • #3
      Re: Zware overbelichting bij Nikon D70