Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

    Het is mij opgevallen dat er sinds half september 2009 aanzienlijk meer 2de hands 5D mark II's te koop worden aangeboden dan voordien.
    Is dit een voorbode voor iets? Zou de 7D er soms voor iets tussen zitten of is er soms een 5D III in aantocht want de prijzen van de 5D-II zijn enorm aan het dalen, wellicht met de feestdagen in aankomst in combinatie met de zwakke dollar.
    fotowebsite: flickr.fabianart.be

  • #2
    Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

    Dat is mij nu helemaal niet opgevallen.

    Comment


    • #3
      Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

      Prijsdaling is een gevolg van de lagere vraag na de 7D.

      De tweedehands verkopen zijn toevallig, waarbij elke verkoper een andere reden opgeeft.

      De vorige 5D is na 3 jaar vervangen. Ik verwacht niet dat de 5DII reeds na 1,5 jaar wordt vervangen.
      Onder andere omdat er voor volgend jaar een nieuwe firmware is aangekondigd voor deze ´oude´ 5D Mark II.

      Comment


      • #4
        Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

        waar ? die paar hier op BD ? die van mij gaat niet rap weg gaan , het beste wat ik ooit in mijn pollen gehad heb.... en weinig anders ( lees niks ) wat me in dit segment van gedacht zou kunnen ....
        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

        Comment


        • #5
          Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

          Omdat de 7D een betere filmfunctie heeft stappen de filmers over naar de 7D.
          Maar dat is net die firmware update die eraan komt voor de 5D.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #6
            Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

            Het zal wel toeval zijn.
            Ik denk niet dat er veel 5DII gebruikers overstappen naar 7D vr video hoor. Het bereik van primes (35 en 50mm) is veel meer bruikbaar op FF dan op crop.

            Comment


            • #7
              Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

              hier hetzelfde idee....
              is puur toeval
              ik heb een 5dm2....wat een kanjer van een fototoestel....
              zal hem niet gauw vervangen
              nu nog de firmware voor het video gebruik en alles is super top
              groetjes aline
              groetjes aline

              Comment


              • #8
                Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

                Momenteel heb ik een eos 350D en zoek over te stappen naar en 5Dmk 2 of een 7D .Ik zou graag met een EF-L28-300f/3,5-5,6 IS werken daar ik het wisselen van objectieven nogal omslachyig vind op een uitstap.Momenteel heb ik een 28/70 en een 70/300 .Ik weet niet of ik met mijn keuze goed doe .Kan er iemand mij eventueel een betere keuze geven .Je koopt zoiets voor een langere tijd en als je door een minder goede aankoop nog een extra lens moet aankopen is het wel een dure miskoop.
                alvast bedankt.
                françois:

                Comment


                • #9
                  Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

                  De 5dII is een schitterende camera voor zijn doelpubliek, maar de 7d is ook een machtige camera ... maar voor een ander publiek.

                  Ik heb de 5dII nogal uitvoerig kunnen testen deze week ... Ik wou hem eventueel aankopen voor static auto shots met de 24-105 IS lens ... en het is een heel goede camera hiervoor, en ook de hoge iso's zijn echt wel stukken beter dan die van mijn huidige 40D (een 5dII shot op iso 3200 kan ik nog altijd gebruiken mits een beetje noise removal, bij mijn 40D blijf ik liefst onder de iso 1250).

                  Maar ... de AF is echt wel traag (volgens mij zelfs trager dan mijn 40D maar dat kan subjectief 'gevoel' zijn , oh ja, ik gebruik alleen het center punt, dus daar kan het niet aan liggen) dus is de 5dII voor mijn gevoel totaal niet geschikt voor autosport (maar dat wisten we al hé) ... en laat dat nu net de ideale toepassing zijn voor een 7d (de 1dIV laat ik effe buiten beschouwing omdat we dan over een ander budget spreken).

                  Als ik de foto's van de 5dII met 24-105 vergelijk met de foto's van mijn 40D met 17-55 (iso 100, f5.6) en ik verklein de beelden van de 5dII tot het formaat van de 40D dan is er eerlijk gezegd héél weinig verschil te zien (nu ga ik waarschijnlijk een hoop reacties hierop krijgen, maar dat is wat ik zie op 100% als ik de beelden door mijn workflow haal) ... natuurlijk zijn de 5dII beelden zowat dubbel zo groot als die van de 40D (20mpx tegen 10mpx), dus als ik posters wil afdrukken zal ik met de 5dII beelden beter af zijn, maar voor normale prints tot A4 zie ik tot iso400 héél weinig verschil tussen de nieuwe 5dII en mijn oude 40D ... hogere iso setting laat mijn 40D wel beschaamd in een hoekje achter, dan is de 5dII wél stukken beter

                  Dus mijn initieel idee om een set met een 5dII (pitlane, paddock ed) en een 7d (trackside) uit te bouwen laat ik mooi varen, ik zal uiteindelijk de 7d kopen (of misschien een 1dIV als de centjes kunnen verdiend worden ) maar voor mijn toepassing is de 5dII dus niet echt geschikt ... want soms is de 70-200 gewoon 'te lang' rond het circuit en dan zou ik terug lenzen moeten wisselen ... net de reden waarom ik twee bodies meesleur zodat ik niet aan de kant van het circuit met mijn lenzen moet goochelen ... dus ipv 2x40D zal het waarschijnlijk 1x40D en 1x7d worden volgend jaar

                  Wil je een camera voor studio werk, landschap, architectuur en dergelijke dan is de 5dII zowat het beste wat je kan vinden denk ik (buiten een 1dsIII) ... die film functie is mooi meegenomen, maar het blijft een fototoestel hé, geen filmcamera, dus enkel en alleen daarom een 5dII verkopen om een 7d te kopen vind ik lichtjes overdreven.

                  Als je met een 28-300 IS wil gaan werken neem dan zeker de 5dII, een crop camera zal je gewoon niet genoeg wide angle geven met deze lens, dus als je keuze van body relateerd is aan deze lens ben je snel klaar, er is maar één kandidaat : de 5dII

                  Als je de discussie FF vs crop even opzij zet geeft de 7d je gewoon meer voor zijn geld dan de 5dII op dit moment, een 5dII kost zowat 50% meer dan de 7d ... het verschil is al een mooie aanbetaling op een lens hé.

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                    Het zal wel toeval zijn.
                    Ik denk niet dat er veel 5DII gebruikers overstappen naar 7D vr video hoor. Het bereik van primes (35 en 50mm) is veel meer bruikbaar op FF dan op crop.
                    Het is nochtans wel de meest opgegeven reden waarom ze hun 5Dii verkopen vandaag.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

                      Nieuwe 5D2's zijn ook al aardig in prijs gedaald... ik heb ze al gezien voor 1829,00 euro.

                      De Nikon D700x zal wel in aantocht zijn
                      Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

                        Hoi,
                        ik denk dat 't óók wel meevalt.
                        Dat er zoveel gebruikt te koop zijn.
                        Ik heb de laatste weken náchten bijna wakker gelegen over de keuze óf een 7D óf 5D MkII.
                        Ik heb een paar op 'n paar gebruikte 5DMkII 's gereageerd, maar als de nieuwprijs €1828,- is, ga ik voor een gebruikte geen €1600,- à €1650,- betalen.
                        En... na een versnelde investeringsaanvraag bij m'n liefje, ben ik gisteren wezen shoppen...
                        En dolgelukkig en tot het bovenste sprietje op m'n kalend koppie tevreden manneke reed ik weer van Digitalstreet te Beuningen naar huis met een heuse CANON 5D MKII naast me!

                        Wat me direct reeds opgevallen is, dat het zichtbereik van 24mm(24-105) op de 5D méér groothoek is dan 17mm(17-55) op mijn 40D.
                        En ik weet vrijwel zeker dat deze nieuwe aanwinst niet snel uit mijn bezit zal verdwijnen.
                        Groet
                        Adrie

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

                          de 5dII is niet de enige overprijsde 2ehands camera vandaag den dag.
                          Velen willen nog 1800+ voor een 1dsII...
                          Schitterend toestel, geen twijfel daarover, maar diegenen die hem echt willen verkopen zouden beter niet wachten tot model 4 uit is...

                          Het blijft natuurlijk pijnlijk voor velen dat electronica zoals camera's vlug dalen in prijs naargelang de ingebakken technologie, zeker als de camera nog 'jong' is van aankoopdatum.

                          Ik zeur hierover omdat ik twijfel m'n 5dII in te ruilen voor een 1dsII maar heb geen zin om op te leggen.. dat vind ik erover.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

                            Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                            Wat me direct reeds opgevallen is, dat het zichtbereik van 24mm(24-105) op de 5D méér groothoek is dan 17mm(17-55) op mijn 40D.
                            Dat klopt (en is ook logisch)...Je 17mm op een 40D geeft een zichtveld overeenstemmend met 27,5mm (17x1,6) op FF...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

                              Ik ken nu ook wel 2 mensen die hem verkopen... Maar zo opvallend is het toch niet...?
                              Technologie veranderd snel eh
                              Canon EOS 350D
                              www.mariekepenne.webs.com

                              Comment

                              Working...
                              X