Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

    Dus zoals de titel laat vermoeden: Zou Nikon aan een 'goedkope' fullframe camera aan het werken zijn.
    Ook een beetje gestart als reactie op dit bericht in een ander draadje

    Onlangs kwam deze post voorbij op Nikonrumors.
    Dit geeft toch wel de indruk dat er aan een toegankelijker fullframe-segment gewerkt word.
    De prijzen van de D800 zijn nu ook niet bepaald toegankelijk te noemen en de D400 blijft ook al even weg (of blijft deze weg?)
    De D7000 zal vermoedelijk (verdergaand op de huidige gang van zaken) tegen eind dit jaar vervangen worden.
    Daardoor wordt de D300 helemaal buiten spel gezet en kan er dus een overstapje naar FF gemaakt worden.

    Wie weet.....
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

  • #2
    Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

    Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
    Dus zoals de titel laat vermoeden: Zou Nikon aan een 'goedkope' fullframe camera aan het werken zijn.
    Ook een beetje gestart als reactie op dit bericht in een ander draadje

    Onlangs kwam deze post voorbij op Nikonrumors.
    Dit geeft toch wel de indruk dat er aan een toegankelijker fullframe-segment gewerkt word.
    De prijzen van de D800 zijn nu ook niet bepaald toegankelijk te noemen en de D400 blijft ook al even weg (of blijft deze weg?)
    De D7000 zal vermoedelijk (verdergaand op de huidige gang van zaken) tegen eind dit jaar vervangen worden.
    Daardoor wordt de D300 helemaal buiten spel gezet en kan er dus een overstapje naar FF gemaakt worden.

    Wie weet.....
    Wat zou je allemaal willen opgeven om de prijs van zo'n toestel naar beneden te brengen en in welk type body zou je 'm graag zien?

    Comment


    • #3
      Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

      Ik ben nu zeer tevreden van mijn D7000, maar voor landschappen (groothoek) of studio/ portretwerk zou een FF wel leuk zijn.
      Veel meer functies dan de D7000 is niet nodig voor mij.
      Laat me zeggen gewoon een D700 dan met iets meer megapixels (zodat het toch lijkt alsof je meer krijgt) en die natuurlijk mee kan met de huidige ISO-waarden.
      Volgens mij zouden er wel meer mensen interesse in hebben of zie ik dat verkeerd.
      Voorlopig is de D700 nog te krijgen, maar eens die lichting op is, dan is het prijsverschil tussen D7000 en D800 wel tamelijk groot.

      Ik hoef geen RAW-files van 50 tot 70Mb, ik zou ze graag ook verwerkt krijgen.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

        Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
        Laat me zeggen gewoon een D700 dan met iets meer megapixels (zodat het toch lijkt alsof je meer krijgt) en die natuurlijk mee kan met de huidige ISO-waarden.
        Voorlopig is de D700 nog te krijgen, maar eens die lichting op is, dan is het prijsverschil tussen D7000 en D800 wel tamelijk groot.

        Ik hoef geen RAW-files van 50 tot 70Mb, ik zou ze graag ook verwerkt krijgen.
        Zijn de 12 megapixels van de D700 dan niet genoeg ?

        Beste koop die je momenteel kan doen is de D700 als je geen filmfunctie nodig hebt, en niet van plan bent om posters te printen.

        Ik vrees dat het bij dromen zal blijven als je verwacht dat Nikon een toestel met magnesiumboddy en fullframe zal maken met de sensor van de D4.

        Comment


        • #5
          Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Zijn de 12 megapixels van de D700 dan niet genoeg ?

          Beste koop die je momenteel kan doen is de D700 als je geen filmfunctie nodig hebt, en niet van plan bent om posters te printen.

          Ik vrees dat het bij dromen zal blijven als je verwacht dat Nikon een toestel met magnesiumboddy en fullframe zal maken met de sensor van de D4.
          Nee, ik zou volledig tevreden zijn met de D700, nu kan dat nog.
          Maar daarna bedoel ik dan, dan wordt het gat wel tamelijk groot.
          Ik zeg ook niet dat ik een FF nodig heb. Maar er is zoveel overbodig op al die nieuwe camera's in mijn ogen. Een vereenvoudigd tussenmodel zou dus wel passen.

          Ik was gewoon luidop aan het denken en wou anderen hun mening eens horen.
          Ik kan ook niet voorspellen wat Nikon binnen een paar jaar gaat doen.
          Maar ze hebben nog zo een 'stunt' gedaan met de 1-reeks. Ook maar om dat gat op te vullen in mijn ogen. Al heeft elk ding zo zijn voor en nadelen.
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

          Comment


          • #6
            Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Zijn de 12 megapixels van de D700 dan niet genoeg ?

            Beste koop die je momenteel kan doen is de D700 als je geen filmfunctie nodig hebt, en niet van plan bent om posters te printen.

            Ik vrees dat het bij dromen zal blijven als je verwacht dat Nikon een toestel met magnesiumboddy en fullframe zal maken met de sensor van de D4.
            Misschien moeten we niet schrikken van een echte D700 opvolger = mini D4? Maar de prijs van zo'n toestel wordt dan zeker even hoog als die van een D800.

            Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
            Een vereenvoudigd tussenmodel zou dus wel passen.
            Echt goedkopere FX bodies gaan we denk ik nog niet snel zien. De FF sensor blijft nog steeds 10-20x duurder dan een APS-C exemplaar

            Comment


            • #7
              Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

              Is de D800 niet gewoon de opvolger ?
              Binnen een paar jaar zal die wel terug naar het prijsniveau van een D700 gezakt zijn zeker, of niet ?

              Nikon zou natuurlijk een D800-light kunnen brengen voor een paar honderd euro minder, zoals a850 tov a900.
              Maar dat is niet hun gewoonte hé.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                Betaalbaar is voor Henk & Ingrid een ander begrip als voor de familie Gates.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Betaalbaar is voor Henk & Ingrid een ander begrip als voor de familie Gates.
                  Ik zei dus ook toegankelijk. Daarmee bedoel ik dat de gemiddelde amateur die wat meer uit zijn fotografie wil halen dit kan betalen.
                  Maar wat maakt het ook uit, als je ziet dat ze nu al niet kunnen volgen met de bestellingen van de D800.
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                    nee de D800 is geen opvolger voor d700.

                    ik vermoed:

                    D3200 - D5200 - D7200 - D400 -D800-D4
                    dx dx dx fx fx fx

                    D90 en D700 vallen zo weg uit de lijn.


                    naamgeving indicatief!
                    maar lijkt me aannamelijk!
                    gaan het wel zien.

                    D3200 is volgens mij maar een begin van wat gaat komen.
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      nee de D800 is geen opvolger voor d700.

                      ik vermoed:

                      D3200 - D5200 - D7200 - D400 -D800-D4
                      dx dx dx fx fx fx
                      Zoiets vermoed ik dus ook. Maar we zullen inderdaad wel zien wat er gebeurd.
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                        Vraag is dan ook of de huidige D700-gebruikers hun toestel gaan willen omruilen voor een paar MPix meer ?
                        Bij nieuwe FF-gebruikers zie ik die eerder direct door te sparen voor een D800 of genoegen te nemen met een degelijke tweedehandse D700.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                          D700, nog steeds een DIJK van een toestel, snap niet wat je meer zou willen, ik moet geen 36 mpixels hebben en al zeker geen filmfunctie. De D700 zal me nog jaren dienen
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                            D700, nog steeds een DIJK van een toestel, snap niet wat je meer zou willen, ik moet geen 36 mpixels hebben en al zeker geen filmfunctie. De D700 zal me nog jaren dienen
                            Mijn gedacht

                            Tjerri

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                              Mijn gedacht

                              Tjerri
                              Mee eens, maar ooit raken deze toestellen ook uitgeput

                              Comment

                              Working...
                              X