Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Je mag nu zeggen wat je wil, maar het is wél handig...En iets dat ik graag op andere camera's ook zou terug zien .
    Mee eens ! Nu moet ik het met de laptop doen en ben je dus afhankelijk van de batterijduur van beide...
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

    Comment


    • #77
      Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

      Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
      En het blijft maar stormen in het kopke


      Wat handiger zou zijn:
      ...

      - 5fps is voldoende, maar laat de buffer aub groot genoeg zijn, Nikon al kennende zal die bij een 'entry-level' maar een 10-tal foto's kunnen opslaan
      nen grote buffer zou inderdaad leuk zijn, evenals rap genoeg wegschrijven
      nikon stuff

      Comment


      • #78
        Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

        Nu zit ik juist op het Nederlandse Nikonforum een topic te lezen over het verschil tussen FX en DX (die discussie wil ik hier niet voeren)
        En dan komt het er gewoon op neer dat nieuw speelgoed altijd leuk is, maar dat DX het tegenwoordig net even goed doet als FX

        16MP is voor mij meer dan genoeg en dat meen ik. Tot nu toe is er nog niks groter dan 10x15 uit de printer gerold .
        Leuk om te speculeren dus, maar ik ga die D600 vermoedelijk maar laten passeren.
        Ook al werk ik graag met groothoek, dan zie ik er het nut nog niet van in.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #79
          Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          jep lijk ook wel een ff versie van D7000 heeft ook 39 af punten!
          Dan zal het wel hetzelfde zijn als met de D300/D3, zelfde AF-sensor als de D7000 en dus de scherpstelpunten dichter bij elkaar en meer in het centrum. Fysiek natuurlijk exact gelijk maar gebruikt in een groter frame.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #80
            Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

            De megapixel wedren blijft duren.
            Ik heb vroeger nog met mijn D70 poster geprint van 50x70cm.
            Nu heb ik dus genoeg aan mijn D700.
            Allemaal marketing en mensen die elkaar opfokken, mijn insziens worden die MP toch alleen maar problematisch in eventuele postprocessing. Ik heb nu in TIFF al bestanden van 25MB uit een D700. Niet dat ik niet kan watertanden van een D800, maar ik zou graag eens twee identiek dezelfde foto's onder idem omstandigheden zien uit elk toestel van de nikon lineup op 10x15, 20x30, 50x75. En dan: blind matchen met de toestellen. Ik vrees dat allen met een toptoestel nog zouden schrikken. Dus ik heb nu eindelijk ook een pracht toestel, met (voor vandaag) hoge ISO mogelijkheden etc, samen met lichtsterke objectieven, ik zit deze ook een paar jaar uit minstens!
            Nikon

            Comment


            • #81
              Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

              leer dat nu toch eens verstaan, hoe meer megapixels hoe beter de beeldkwaliteit.
              kleuren , contrast worden beter indien meer megapixels, alsook uiteraard detail
              je hebt daarbij meer mogelijkheid om te croppen
              Last edited by puerte; 14 mei 2012, 06:44.

              Comment


              • #82
                Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                leer dat nu toch eens verstaan, hoe meer megapixels hoe beter de beeldkwaliteit.
                kleuren , contrast worden beter indien meer megapixels, alsook uiteraard detail
                je hebt daarbij meer mogelijkheid om te croppen

                Technisch gezien lijkt mij dat inderdaad logisch, toch kan ik niet zeggen dat de beeldkwaliteit van mijn nex 7 (zelfs met zeiss 24 mm) beter is dan die van mijn D700 ... Voor mijn ogen toch niet.

                Comment


                • #83
                  Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                  New/updated Nikon D600 specifications:

                  24.7MP full frame sensor
                  Weight: 760g (850g with battery and memory cards), the D800 weights 900g
                  3.2" LCD with 921K dot with ambient sensor control
                  HDMI output
                  Video compression: H264/MPEG-4
                  Full HD with 30p, 25p, 24p, HD with 60p, 50p, 30p, 25p
                  Viewfinder coverage: 100% for FX , 97% for Dx
                  The Nikon D600 will have built-in AF motor
                  The body most probably will be weather sealed
                  The D600 may not have built-in GPS as initially reported
                  ISO range: 100-6400 (with Lo-1 ISO 50 and Hi-2 ISO 25,600)
                  39 AF points (with an option of 11 AF points), 9 cross-type AF points
                  AF face detection
                  Exposure compensation: ±5 EV (same as the D800)
                  The D600 will probably use the EN-EL15 rechargeable Li-ion battery


                  Read more on NikonRumors.com: http://nikonrumors.com/2012/05/23/ne...#ixzz1vkzkYqyT
                  Last edited by david_ve; 24 mei 2012, 05:13.
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #84
                    Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                    Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                    New/updated Nikon D600 specifications:

                    24.7MP full frame sensor
                    Weight: 760g (850g with battery and memory cards), the D800 weights 900g
                    3.2" LCD with 921K dot with ambient sensor control
                    HDMI output
                    Video compression: H264/MPEG-4
                    Full HD with 30p, 25p, 24p, HD with 60p, 50p, 30p, 25p
                    Viewfinder coverage: 100% for FX , 97% for Dx
                    The Nikon D600 will have built-in AF motor
                    The body most probably will be weather sealed
                    The D600 may not have built-in GPS as initially reported
                    ISO range: 100-6400 (with Lo-1 ISO 50 and Hi-2 ISO 25,600)
                    39 AF points (with an option of 11 AF points), 9 cross-type AF points
                    AF face detection
                    Exposure compensation: ±5 EV (same as the D800)
                    The D600 will probably use the EN-EL15 rechargeable Li-ion battery


                    Read more on NikonRumors.com: http://nikonrumors.com/2012/05/23/ne...#ixzz1vkzkYqyT
                    Belangrijkste punten

                    - 24,7 MP
                    - Wel AF-motor in body voor velen toch belangrijk.
                    - Geen GPS in body.
                    - vermoedelijk zelfde batterij als D7000

                    In mijn ogen is de nummering dan verkeerd gekozen, dit wordt toch geen D700-lite.
                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                    Comment


                    • #85
                      Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                      Belangrijkste punten

                      - 24,7 MP
                      - Wel AF-motor in body voor velen toch belangrijk.
                      - Geen GPS in body.
                      - vermoedelijk zelfde batterij als D7000

                      In mijn ogen is de nummering dan verkeerd gekozen, dit wordt toch geen D700-lite.
                      eerder een FX D7000!
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #86
                        Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                        Als dit allemaal doorzet, dan blijf ik de strategie bij Nikon toch vreemd vinden...


                        Behalve de extra megapixels biedt deze camera dan niets extra's tov de D700...sterker, hij biedt vooral minder AF punten.

                        Daarnaast is het verschil tussen 24 en 36 MP nu ook weer niet monsterlijk groot, waarmee ze hun eigen D800 weer "uit de markt gaan prijzen" voor een hoop mensen.

                        Mij klinkt het allemaal nog niet erg logisch...een D4-lite, zoals de D700 voor de D3s was...zit ik meer op te wachten. 16 MP FX met 8-9 fps en 51 punts AF...
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • #87
                          Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                          Daarnaast is het verschil tussen 24 en 36 MP nu ook weer niet monsterlijk groot, waarmee ze hun eigen D800 weer "uit de markt gaan prijzen" voor een hoop mensen.
                          12 MP extra vindt ik toch significant. 12 MP is wat we met een D700 / D3s hebben.
                          En voor 12 MP extra gaven de kopers een serieuze som uit wanneer ze een D3x kochten i.p.v. een D3s.
                          Je hebt wel gelijk dat er veel zullen zijn die 12MP te weinig vinden, 24MP prima en 36MP te veel. En misschien zal dat dus wel in de D800 verkoop snijden maar ze zullen wel wat functies en eigenschappen van de D800 schrappen.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                            Nou ja, om eea te relativeren had ik voor een ander forum eens een vergelijk gemaakt...



                            Natuurlijk Zijn dit nog best aardige stroken foto die je extra krijgt...en zodra ik het verantwoord vind...is de kans vrij groot dat ik ook een D800 koop (tenzij een D4 budgettair mogelijk is of er een échte D700 opvolger is)...

                            Maar als ik dan zou moeten kiezen tussen een D600 die me voor ong. 1500 euro 24 MP FF geeft...of een D800 die me voor 3000 euro 36 MP FF geeft...denk dat veel mensen dan liever een D600 én 24-70 kopen bijvoorbeeld (alhoewel MP voor mij ondergeschikt is aan ISO performance, snelheid, robuustheid, etc.)...maar toch
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #89
                              Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                              Behalve de extra megapixels biedt deze camera dan niets extra's tov de D700...sterker, hij biedt vooral minder AF punten..
                              Zelfs als de standaard specs(iso, pixels ed) van de "D600" exact dezelfde zouden zijn als van de D700 heb je wel techniek van 4 á 5 jaar nieuwer met alle voordelen van dien(minder ruis, sneller, betere beeld kwaliteit enz.).
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • #90
                                Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                                idd als ze er expeed3 ook ingooien en verbeterde af en lichtmeting van d4/d800 zal het toch al een eind beter zijn!

                                't blijven speculaties! 't is wachten op bevestiging en foto's
                                nikon stuff

                                Comment

                                Working...
                                X