Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

    Oorspronkelijk geplaatst door geert62 Bekijk bericht
    ook de D60 kwam na de D70
    als opvolger van de D50
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #47
      Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

      Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
      Meer nieuws over de D600 van NikonRumors

      opmerkelijk: waarschijnlijk geen ingebouwde AF-motor, dus enkel AF-s lenzen te gebruiken.
      Dit zou ik heel straf vinden. Gewoon al door de naam D600 zou je toch minimum een body gelijkaardig aan de D7000 verwachten

      Comment


      • #48
        Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        Geen AF motor

        dan toch maar stilaan op zoek gaan naar een 2de hands D700.
        Voor iemand die redelijk wat AF-D lenzen heeft is dat inderdaad een probleem.
        Ik vermoed wel dat de D700 en D600 (als die er komt) nog eventjes parallel verkocht zullen worden. En D700 gebruikers zie ik niet snel overschakelen naar een D600 (alhoewel)

        Ik heb maar 1 AF-D (de 50mm) en dat is dan nog niet de grootste kost.
        Buiten dat heb ik wel enkele Sigma's waarvan er 1 niet helemaal compatibel is met de D7000. (Geen bruikbare AF in Live-view)
        Ik vrees dus dat dat weer problemen gaat geven. Nikon schermt zijn producten maar al te graag af.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #49
          Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Dit zou ik heel straf vinden. Gewoon al door de naam D600 zou je toch minimum een body gelijkaardig aan de D7000 verwachten
          Het zijn dan ook niet voor niks RUMORS (geruchten)
          Maar ik vind het wel leuk om al wat te speculeren.
          En dan achteraf teleurgesteld zijn of net niet.

          En betaalbaar? Het zal toch nog even sparen worden, al zie ik 1500 euro meer slagen dan de huidige +/- 3000 euro voor de D800. ( Ja, de D700 is ook niet zo heel duur meer)
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

          Comment


          • #50
            Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            is idd opmerkelijk, maar zou zo wel entry status bevestigen!
            net niet. Voor mij zou dat een investering van duizenden euro's in AF-S lenzen betekenen. Dan kan je moeilijk over entry spreken.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #51
              Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              net niet. Voor mij zou dat een investering van duizenden euro's in AF-S lenzen betekenen. Dan kan je moeilijk over entry spreken.
              Wees gerust, ze komen waarschijnlijk ook met een 'goedkope' 24-70 met variabel diafragma!

              (beetje cynisch bedoelt, want die zal ook nog geld genoeg kosten)
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #52
                Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                hier ook een 50 1.8 afd! komt amper uit mijn tas!
                (vind hem te traag op mijn d90)

                af-d lenzen hebben bijna allemaal een afs versie, dusja ...
                nikon stuff

                Comment


                • #53
                  Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                  Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  hier ook een 50 1.8 afd! komt amper uit mijn tas!
                  (vind hem te traag op mijn d90)

                  af-d lenzen hebben bijna allemaal een afs versie, dusja ...
                  Als beginner kun je direct naar AF-s of voor die 50mm (die ik overigens wel tamelijk veel gebruik) zou ik het niet erg vinden om over te schakelen.
                  Heb je echter al een heel arsenaal aan (kwaliteits)lenzen in AF-D versie, dan is het wel een moeilijke keuze. Dan zou ik misschien toch voor een (tweedehandse) D700 gaan.

                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • #54
                    Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                    Als beginner kun je direct naar AF-s of voor die 50mm (die ik overigens wel tamelijk veel gebruik) zou ik het niet erg vinden om over te schakelen.
                    Heb je echter al een heel arsenaal aan (kwaliteits)lenzen in AF-D versie, dan is het wel een moeilijke keuze. Dan zou ik misschien toch voor een (tweedehandse) D700 gaan.

                    t gaat bij mij om een Nkkor AF-D 80-200 f/2.8. Supergerief dat ik 2de hands voor een goede 600€ kocht. Ik ben heel tevreden van die lens (gebruik ze met externe VR) en denk er niet aan ze te vervangen.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #55
                      Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      t gaat bij mij om een Nkkor AF-D 80-200 f/2.8. Supergerief dat ik 2de hands voor een goede 600€ kocht. Ik ben heel tevreden van die lens (gebruik ze met externe VR) en denk er niet aan ze te vervangen.
                      Statief? Of heb je gewoon een vaste hand?
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                      Comment


                      • #56
                        Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                        Statief? Of heb je gewoon een vaste hand?
                        eenbeenstatief. Superhandig en met wat oefening zit die nooit in de weg. Moest ik naar een VR gaan zou ik die monopod ook nog meenemen om ergonomishe redenen. Contstant 3kg tegen je snoet houden is niet zo goed voor de schouders.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #57
                          Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                          Blijft speculeren uiteraard, maar ik ga mijn D700 niet inruilen voor een (beperkte) FF-camera met wat MPix meer... Lijkt voor mij althans niet direct een upgrade.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                            Blijft speculeren uiteraard, maar ik ga mijn D700 niet inruilen voor een (beperkte) FF-camera met wat MPix meer... Lijkt voor mij althans niet direct een upgrade.
                            Zo zou ik in jouw geval ook denken, maar ik heb nog geen FF-camera.
                            Dan vind ik het interessanter om 1500 euro te geven aan die mogelijke D600, dan 1800 euro aan de D700 nieuw of 1100-1300 euro tweedehands en zonder garantie.
                            Buiten die 24MP zullen de specificaties ook niet veel verschillen. De D600 zal waarschijnlijk ook een kleiner buffergeheugen hebben en minder fps.
                            (Ook weer zoiets: Trager dan de D800 zullen ze hem toch niet moeten maken, want dat is al geen uitblinker)

                            Ik heb ondertussen ook al enkele lenzen die of FF te gebruiken zijn en moet dus niet mijn hele arsenaal omwisselen naar FF-lenzen.
                            Ook heb ik zoals eerder gezegd enkel de 50mm AF-D en dat is geen enorme kost.
                            Wel mis ik groothoek voor FF, want mijn 12-24 van Tokina is niet bruikbaar op FF.
                            Nikon D7000 en wat lenzen.
                            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                            Comment


                            • #59
                              Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              gerucht gaat al een 3 tal jaar, nikon FF met d3x sensor (24mp), een zogenaamde d700x, iedereen hoopte maar is nooit waarheid geworden.
                              Sony brengt vrijwel zeker een 24mp FF toestel op de markt, kans is vrij groot dat nikon zelfde sensor gaat gebruiken voor eventueel D600.
                              Inderdaad, een eventuele D600 gaat dezelfde 24MP sensor gebruiken als in de komende A99. De Nikonians horen dit niet graag maar het is zo.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment


                              • #60
                                Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                                Inderdaad, een eventuele D600 gaat dezelfde 24MP sensor gebruiken als in de komende A99. De Nikonians horen dit niet graag maar het is zo.
                                Nikon gebruikers zijn zeer tevreden met de Sony sensors.
                                The Knight That Says Ni...kon

                                Comment

                                Working...
                                X