Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens voor Eos300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoomlens voor Eos300D

    Naast de 18-55mm lens van mijn 300D zou ik graag nog een zoomlens kopen. Ik zag in de Action Shop folder volgende lens staan : TAMRON AF 28-300mm XR (f3.5-6.3) voor 499€

    a) Zou dit prijs/kwaliteit/prestaties een goede keuze zijn ?
    b) Bestaat er prijs/kwaliteit/prestaties een beter alternatief ?
    C) Kan deze lens uitgebreid worden met een extender ?

    dank bij voorbaat.

  • #2
    Ik was juist ook aan het zoeken voor een zoomdinges en heb juist een test gevonden,nur in deutch http://www.traumflieger.de/desktop/o...d_zoomtest.htm

    Comment


    • #3
      Originally posted by GDB
      Naast de 18-55mm lens van mijn 300D zou ik graag nog een zoomlens kopen. Ik zag in de Action Shop folder volgende lens staan : TAMRON AF 28-300mm XR (f3.5-6.3) voor 499€

      a) Zou dit prijs/kwaliteit/prestaties een goede keuze zijn ?
      b) Bestaat er prijs/kwaliteit/prestaties een beter alternatief ?
      C) Kan deze lens uitgebreid worden met een extender ?

      dank bij voorbaat.
      @GDB & Patrick B. : Ik heb een TAMRON 28-200 AF XR (IF) F3.8-5.6 MACRO (zilver kleurig) en ben best tevreden van deze lens.
      Ze staat echter te koop wegens aanschaf Canon 28-135 IS USM lens en later een fixed 300 mm lens (moet nog uitkijken daarvoor)
      Prijs : 225 euro met UV filter, zonnekap, originele verpakking en nog garantie tot 09-05-04 bij GROBET in Antwerpen. Prijs van deze lens was 434 euro , aankoopbewijs bijgeleverd.
      Laat maar iets weten.
      Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

      Comment


      • #4
        mooie prijs, maar ik zoek toch op zijn minst een 300mm

        Comment


        • #5
          GDB, bedoel je 300mm met of zonder de cropfactor
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            zonder cropfaktor, als hier over lenzen wordt gesproken met een bepaald aantal mm dan dacht ik toch wel dat het effectief om die mm ging en niet dat er moest worden gedeeld door de cropfactor. Of heb ik het mis ?

            Comment


            • #7
              Hallo GDB,

              Ik heb de bedoelde Tamron kunnen testen in de Nikon-versie (met een D100 dus).
              De resultaten zijn vergelijkbaar met die van de Sigma 28-300mm.

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Ik dacht eerst ook die Tamron 28/300 aan te schaffen. Heb dat toch maar niet gedaan wegens enkele negatieve reakties, hier op BD. Mij werd aangeraden mijn aankopen goed te overwegen en eerst een deftige standaardlens te kopen. Ben dan maar gegaan voor de Tamron 2,8 28/75 XR DI. Voor mij goed lensje. ( wel tweedehands )
                Volgende lens wordt een goedkope tele. ( vb Tamron 75/300) Die koop je in Duitsland al voor 149 €. Later spaar ik wel voor een Canon 4 70/200 L. Die kost immers wat teveel, nu...
                Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

                Comment


                • #9
                  Bedankt voor de reacties

                  Comment

                  Working...
                  X