Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoom op oneindig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoom op oneindig

    Met welk toestel kan je echt oneindig zoomen.
    Nu kan ik 8 x optisch en nog een deel digitaal met mijn Nikon CP5700.
    Ik vraag me nu altijd af, wat heb ik nog niet ontdekt, welk toestel zoomt echt hééél ver zonder of weinig kwaiteitsverlies?

    VV
    Bezoek het HULPDIENSTENFORUM VLAANDEREN http://www.hulpdienstenforum-vlaanderen.be voor actiefoto's.

  • #2
    Ruimteschip Enterprise.........

    Comment


    • #3
      Ik zou het echt niet weten, maar het strafste toestel dat ik ken is de HUBLE , die kan zowat oneindig ver zoomen.
      Nikon D300s + Nikon AF-S VR 18-200mm + Nikon AF-S VR 105mm f/2.8G ED-IF Micro + en Speedlight SB-800;
      Lidnummer BD0066BE

      Comment


      • #4
        Hangt een beetje af van je wens naar kwaliteit hé. Maar een DSLR met een 10X optische zoom is toch wel het maximum in mijn ogen.
        Maar met een goede zoomlens zoals de Canon 35-350mm F3,5 5,6 L USM of de Sigma 50 500 mm kan je behoorlijke resultaten verwachten. In PS kan je dan nog altijd een beetje croppen zodat de schijnbare zoom nog toeneemt.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Originally posted by Telekees
          Ruimteschip Enterprise.........
          Of de Hubble telescoop
          Neenee, oneindig veel zoomen kan natuurlijk geen enkele camera.
          Er bestaan wel enkele modellen die al een grote zoomlens hebben zoals:
          De "goedkopere" modellen met meer dan 8x zoom:
          - Panasonic FZ10 (4MP, 12x zoom)

          - Panasonic FZ1 (2MP, 12x zoom)

          - Minolta Dimage Z1 (3.3MP, 10x zoom)

          De duurdere modellen (DSLR's):
          - Canon EOS-reeks)

          - Nikon Reflex digitaal

          Je moet natuurlijk niet vergeten dat bij DSLR een lens hoort. Wil je deftig zoomen en je hebt een groot budget, neem dan een Sigma 800mm f5,6 EX APO HSM, voor een bescheiden prijs van bijna €8.000 !!
          Je ziet, wie wil zoomen, moet centjes neerleggen he

          Hoop dat ik heb kunnen helpen...

          Garfield007
          Garfield007 **BD0188BE**
          Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

          Comment


          • #6
            Of de Fuji S5000, 10x optische zoom, en daarbij kan je nog een convertor kopen van 1.5x (niet zo veel, maar toch)...

            Groetjes,
            Rutger
            Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

            Comment


            • #7
              Originally posted by Rutger
              Of de Fuji S5000, 10x optische zoom, en daarbij kan je nog een convertor kopen van 1.5x (niet zo veel, maar toch)...

              Groetjes,
              Rutger
              Damned, toch nen belangrijke vergeten

              Garfield007
              Garfield007 **BD0188BE**
              Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

              Comment


              • #8
                De Hubble kan zo ver inzoomen dat hij 'bijna' praktisch het ontstaan van het heelal kan zien (dus miljarde jaren terug in de tijd)
                Canon Powershot G5 !

                Comment


                • #9
                  hmm, wil je echt eens enorme tele, maar dan ook enorm, dan zal het je geld kosten.

                  neem een canon 10D (1500 euro)
                  koop daarbij de canon EF 1200mm L USM f5.6 (50000 euro)
                  daarbij de canon 2x teleconvertor II (500euro)

                  dat geeft je dan 1200mm * 2(convertor) * 1.6(cropfactor) = 3840mm focal lenght, ik vermoed dat je dan zowat de amerikaanse vlag kunt zien staan op de maan bij wijze van spreken.
                  visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by fredericrom
                    hmm, wil je echt eens enorme tele, maar dan ook enorm, dan zal het je geld kosten.

                    neem een canon 10D (1500 euro)
                    koop daarbij de canon EF 1200mm L USM f5.6 (50000 euro)
                    daarbij de canon 2x teleconvertor II (500euro)

                    dat geeft je dan 1200mm * 2(convertor) * 1.6(cropfactor) = 3840mm focal lenght, ik vermoed dat je dan zowat de amerikaanse vlag kunt zien staan op de maan bij wijze van spreken.
                    Zou die vlag goed scherp zijn
                    "Alive and Kicking"

                    http://www.pbase.com/tinnew

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by fredericrom
                      koop daarbij de canon EF 1200mm L USM f5.6 (50000 euro)
                      Waar kan je die kopen voor 50000 euro??? Ik dacht dat die meer dan het dubbele kostte. Een koopje, als het ware.
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Waar kan je die kopen voor 50000 euro??? Ik dacht dat die meer dan het dubbele kostte. Een koopje, als het ware.
                        heb het even verder opgezocht, volgens de canon museum site kost de lens ongeveer 70000euro dit als de yen waarover zij spreken nog steed iets van een 0.007 euro waard is.

                        nu ja, hoe dan ook onbetaalbaar hoor
                        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                        Comment


                        • #13
                          'k Heb ze willen kopen, maar ze paste niet in mijne Lowepro Magnum AW....
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            'k Heb ze willen kopen, maar ze paste niet in mijne Lowepro Magnum AW....
                            geeft niet hoor marc, als je die lens koopt zit er zo'n danig groot gat in je portomonee dat je de lens daarin wel kwijt kunt
                            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by fredericrom
                              'k Heb ze willen kopen, maar ze paste niet in mijne Lowepro Magnum AW....
                              geeft niet hoor marc, als je die lens koopt zit er zo'n danig groot gat in je portomonee dat je de lens daarin wel kwijt kunt
                              Inclusief gratis statief.

                              Nee serieus, je krijgt het statief er als het ware bij hé. Lens en statief samen zijn zo groot dat je een kleine bestelwagen of een grote monovolumer moet hebben om ze te kunnen meenemen. Die foto's hebben een tijd gecirculeerd, maar ik kan ze niet meteen terugvinden.
                              Pieter
                              --
                              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                              Comment

                              Working...
                              X