Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelfontspanners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zelfontspanners

    Beste,

    ik heb een d70
    en zou graag eens werken in studio
    met een zelfontspanner
    kan dat met dat toestel?
    zonder timer he
    en hoe zit dat dan met de flitsers
    iemand ervaring

  • #2
    Re: zelfontspanners

    ik ben er vrij zeker van dat dat met de d70 niet kan.

    wat wel kan is een afstandsbedieing kopen. deze gaat tot 5 meter van de camera. kost 22 euro. je kan hem met timer gebruiken of zonder.
    ik denk niet dat het wat aan de flitsen doet. ik denk dat die zullen werken alsof je gewoon op het knoppeke drukt.

    Comment


    • #3
      Re: zelfontspanners

      Oorspronkelijk geplaatst door @nneke
      Beste,

      ik heb een d70
      en zou graag eens werken in studio
      met een zelfontspanner
      kan dat met dat toestel?
      zonder timer he
      en hoe zit dat dan met de flitsers
      iemand ervaring
      Wat bedoel je? Met een zelfontspanner, zonder timer.
      Zelfontspanner of timer is hetzelfde.
      Je bedoeld waarschijnlijk met een "draad ontspanner".
      Er is zoals immage zei, geen mogelijkheid om een draad ontspanner op de D70 te zetten maar dus wel een draadloze ontspanner(de ir afstandsbediening) en ze werkt veel beter dan een draadontspanner. Je kan zelfs voor een €5 een universele TV afstandsbediening in de Lidl of Aldi en die programmeren voor de D70. Je moet maar eens zoeken in één van de draden hier.

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: zelfontspanners

        Oorspronkelijk geplaatst door @nneke
        Beste,

        ik heb een d70
        en zou graag eens werken in studio
        met een zelfontspanner
        kan dat met dat toestel?
        zonder timer he
        en hoe zit dat dan met de flitsers
        iemand ervaring
        Afstandsbediening is the way to go met de D70. Het Nikon origineel is echt wel klein. Er is een tasje bij dat je kan hangen aan de draagriem van je camera. 22 euro is langs de andere kant veel geld voor zo'n klein prulleke (met slechts één knoppeke), maar een universele afstandsbediening is nu ook geen ding van 5 euro he. Als je al zo eentje liggen hebt, en je vindt iemand die eventjes zijn/haar originele afstandbediening kan richten op jouw universeeltje, is dat direct opgelost. Tenzij je natuurlijk toch foto's wil nemen van je zelf met je handen op de foto, dan kan je het Nikontje ideaal verbergen in je handpalm....

        Voor de flitsers heb je 2 mogelijkheden.
        Je kan gebruik bvb. maken van de interne flitser van de D70 als triggerflits. Stel de D70-flits in op manueel in het menu, en flitspower eventueel op 1/16, om zo weinig mogelijk invloed te hebben van de ingebouwde flits. Nog beter is een SB-28 of dergelijke, die je in alle richtingen kan draaien, en kan instellen op 1/64ste van de flitskracht. Dan kan je de flits wegrichten van je onderwerp, en toch de flitsers triggeren.
        Dit werkt natuurlijk enkel als je flitsers draadloos kunnen aangestuurd worden, en bijgevolg dus een lichtgevoelige cel hebben.

        Als dit niet het geval zou zijn, of je wil geen rekening moeten houden met dat klein beetje extra licht dat verspreid wordt, dan moet je toch een flitsschoentje aanschaffen, waar je de sync kabel van je flitsinstallatie kan inpluggen.
        Naar ik mij heb laten vertellen heb je voor de D70 een eerder speciaal type nodig, en dat zou wel een 50-tal eurootjes kosten. Ik heb hier nog geen onderzoek rond gedaan, en het zou me eigenlijk wel sterk lijken.
        Last edited by spacemanbow; 12 november 2004, 19:09.

        Comment


        • #5
          Re: zelfontspanners

          kan iedere afstandsbediening dat ding sturen?
          want anders neem ik die van thuis toch even mee?
          of gaat dat niet?
          en hoe stel je dat af?
          is goede tip denk ik
          maar pratisch zie ik er geen begin aan

          Comment

          Working...
          X