Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Z5, z9 en Z3 op komst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Z5, z9 en Z3 op komst

    Volgens digital camera world komen dit jaar nog de Z5 en z9 op de markt. De Z3 zou voor 2020 zijn.
    Nikon could reveal an APS-C model and a professional version of its Z-system cameras in 2019


    Misschien moeten de nikon-liefhebbers toch nog niet direct naar hun foto-boer te lopen. De z6 en z7 zullen wel in prijs dalen en de nieuwe toestellen zullen vermoedelijk weer nieuwe specs hebben.
    De strijd op het mirrorless veld zal zeer hard zijn vermoed ik.

    En ja foto-boer is no offense voor deze belangrijke handelaars, enkel naar analogie naar de platenboer.



    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

  • #2
    Re: Z5, z9 en Z3 op komst

    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    de nieuwe toestellen zullen vermoedelijk weer nieuwe specs hebben.
    Nee, dat is zeker.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Z5, z9 en Z3 op komst

      Peter,
      Op die site is alles wel in de zeer, zeer, zeer voorwaardelijke zin geschreven ...
      Nikon zou tegen eind 2020 ...
      Nikon zou tegen eind 2019 ...

      Ik geloof enkel aankondigingen van Nikon ... en die neem ik dan ook met een korrel zout

      En dat nieuwe toestellen over nieuwe specs gaan beschikken is deen waarheid als een koe.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Z5, z9 en Z3 op komst

        Maar misschien is een geïnteresseerd koper wel bereid om een paar maanden de kat uit te boom te kijken.
        Aan het ritme dat er nieuwe toestellen verschijnen, is een nieuw toestel na 2 jaar al achterhaald.
        Ok, met die redenering koop je nooit iets, dat weet ik wel, maar het blijven toch telkens belangrijke investeringen en de technologie (of althans de implementatie ervan) evolueert zeer snel.
        Mijns inziens zijn deze nieuwe specs niet echt nieuw maar worden ze over een zekere tijdspanne mondjesmaat uitgerold ten einde de omzet te doen stijgen.

        Peter

        Comment


        • #5
          Re: Z5, z9 en Z3 op komst

          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
          Maar misschien is een geïnteresseerd koper wel bereid om een paar maanden de kat uit te boom te kijken.
          Aan het ritme dat er nieuwe toestellen verschijnen, is een nieuw toestel na 2 jaar al achterhaald.
          Ok, met die redenering koop je nooit iets, dat weet ik wel, maar het blijven toch telkens belangrijke investeringen en de technologie (of althans de implementatie ervan) evolueert zeer snel.
          Mijns inziens zijn deze nieuwe specs niet echt nieuw maar worden ze over een zekere tijdspanne mondjesmaat uitgerold ten einde de omzet te doen stijgen.

          Peter
          Ik heb de hoofdprijs betaald voor de Z7 en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Hoe snel gaat dat toestel achterhaald zijn? Totaal geen idee maar ik ondervind weinig tot geen beperkingen waardoor ik geneigd zou zijn om snel een nieuw toestel te willen voor de eerstvolgende 8 jaar

          Comment


          • #6
            Re: Z5, z9 en Z3 op komst

            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
            Maar misschien is een geïnteresseerd koper wel bereid om een paar maanden de kat uit te boom te kijken.
            Aan het ritme dat er nieuwe toestellen verschijnen, is een nieuw toestel na 2 jaar al achterhaald.
            Ok, met die redenering koop je nooit iets, dat weet ik wel, maar het blijven toch telkens belangrijke investeringen en de technologie (of althans de implementatie ervan) evolueert zeer snel.
            Mijns inziens zijn deze nieuwe specs niet echt nieuw maar worden ze over een zekere tijdspanne mondjesmaat uitgerold ten einde de omzet te doen stijgen.

            Peter
            Peter, het gaat als een reactie op je melding dat er nieuwe toestellen zullen gelanceerd worden. Dat is juist, dat is altijd juist.
            Proleem is dat daar gewoon een doos lucht wordt aangeboden met veel lege verwachtingen ... Typisch 'Hoax' of 'Trol'-gedoe.
            Ik zit niet te wachten op nieuw. En had ik niet de ellende gehad met vorig toestel en toestel daarvoor dan was ik bij het laatste gebleven, de D3s die in mijn ogen nog steeds het van het was op basis van techniek, ergonomie en evolutie.
            En ja, Fujifilm zal volgend jaar ook wel met een paar nieuwere GX-en en X-T's voor de proppen komen.
            EN Canon, Olympus, ... zullend at ook wel doen.
            En wat zegt me dat ? Helemaal niks. Vermoedelijk zal het begin volgend jaar sneeuwen. Een waarheid.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Z5, z9 en Z3 op komst

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Ik heb de hoofdprijs betaald voor de Z7 en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Hoe snel gaat dat toestel achterhaald zijn? Totaal geen idee maar ik ondervind weinig tot geen beperkingen waardoor ik geneigd zou zijn om snel een nieuw toestel te willen voor de eerstvolgende 8 jaar
              Dan kunt ge de Z15 kopen...

              Comment


              • #8
                Re: Z5, z9 en Z3 op komst

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Dan kunt ge de Z15 kopen...
                Zal wel zoiets zijn zeker? Ik had een bepaald buikgevoel bij de Z7 en dat heeft me absoluut niet in de steek gelaten.

                Om op het originele topic terug te komen: indien alles juist zit, zie ik misschien nog wel een 32MP APS-C aanvulling zitten...
                Last edited by frank207be; 7 juni 2019, 17:20.

                Comment


                • #9
                  Re: Z5, z9 en Z3 op komst

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Zal wel zoiets zijn zeker? Ik had een bepaald buikgevoel bij de Z7 en dat heeft me absoluut niet in de steek gelaten.

                  Om op het originele topic terug te komen: indien alles juist zit, zie ik misschien nog wel een 32MP APS-C aanvulling zitten...
                  Je zat dus juist! Ik ga ook een Z(6) kopen, lijkt me het toptoestel van dit moment. En al die geruchten ..... IDGAS I don't ........

                  Comment


                  • #10
                    Re: Z5, z9 en Z3 op komst

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Ik had een bepaald buikgevoel bij de Z7 en dat heeft me absoluut niet in de steek gelaten
                    Een heel plezant toestel met prachtige beeldkwaliteit...

                    Is het de moeite om die Nikon software te installeren? (Capture NX e.d.)? Gebruiken jullie Lightroom / Capture One /...?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Z5, z9 en Z3 op komst

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Je zat dus juist! Ik ga ook een Z(6) kopen, lijkt me het toptoestel van dit moment. En al die geruchten ..... IDGAS I don't ........
                      Met die cashbacks op de moment een zeer goede koop!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Z5, z9 en Z3 op komst

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Een heel plezant toestel met prachtige beeldkwaliteit...

                        Is het de moeite om die Nikon software te installeren? (Capture NX e.d.)? Gebruiken jullie Lightroom / Capture One /...?
                        Buiten wat traagheid (krachtige PC nodig!) en niet de meest gestroomlijnde workflow is NX-D wel de meest kleurgetrouwe Nikon RAW converter. Beste punt is dat je er niets voor hoeft te betalen dus proberen en niet tevreden = verwijderen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Z5, z9 en Z3 op komst

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          Met die cashbacks op de moment een zeer goede koop!!
                          Volledig mee eens!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Z5, z9 en Z3 op komst

                            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                            Aan het ritme dat er nieuwe toestellen verschijnen, is een nieuw toestel na 2 jaar al achterhaald.
                            Nee, dat zijn al na een dag, maar het is maar net wat je ermee wil doen. Mijn D700 voldoet na 10 jaar nog steeds uitstekend.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment

                            Working...
                            X