Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X drive pro en batterij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • X drive pro en batterij

    Heb net van PIN een Xdrive pro binnengekregen. Nu was mijn vraag hoelang gaat een batterij ongeveer mee?
    Ik zou ongeveer 6flashkaarten van 512mb moeten downloaden op een evenement. Kan ik rekenen op mijn batterij of moet naar stroom op zoek?

  • #2
    Ik heb een paar dagen geleden een soortgelijke vraag gesteld. Het is al een begin.

    http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=51042

    Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

    Comment


    • #3
      Met mijn X-Drive II heb ik al probleemloos 5 CF'kes van 1GB overgezet, en de batterij was nog niet leeg. Dan moet het zeker lukken met 6 CF'kes van 512 MB...

      Batterijverbruik tussen II en Pro zal niet veel verschillen...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Heb met mijn Xdrive pro zonder problemen 6 MS van 265Mb en 8 CF van 256Mb overgezet. Batterij was nog niet half leeg. Ik heb wel een reserve batterij (en schroevendraaier)bij in geval dat het toch moest mislopen. Ik heb deze echter nog niet moeten gebruiken.
        DSC-F828 PSP proX goe gerief is het halve werk

        Comment


        • #5
          Originally posted by Expo
          Heb met mijn Xdrive pro zonder problemen 6 MS van 265Mb en 8 CF van 256Mb overgezet. Batterij was nog niet half leeg. Ik heb wel een reserve batterij (en schroevendraaier)bij in geval dat het toch moest mislopen. Ik heb deze echter nog niet moeten gebruiken.
          Indeed, maar het in the field omwisselen van een batterij lijkt me een vrij hachelijke situatie ! toch vooral als je letterlijk in het veld zit. De batterij van de x-drive pro is er helemaal niet op gemaakt, om vlug om te wisselen. Er komt vijs en wring werk aan te pas.
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            En als je uw x-drive slecht in een tasje steekt, dat er druk op de aan/uit knop zit, waardoor hij constant aan blijft.... ga je zelfs niet een cf kaartje kopieren !!!!! Vandaag tot mijn scha en schande mogen leren, batterij x-drive eergisteren opgeladen, deze middag na het volschieten van mijn 1e cf kaartje.... ik wil mijn x-drive gebruiken, zo dood als een pier... ben naar mijn wagen achter een andere schroevendraaier mogen gaan om er een reserve batterij in te zetten... (toen deed hij het weer wel)..... Ik had dan nog een reserve bij....
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Daar heb je gelijk in, jdm. Die aan/uit-schakelaar staat op een totaal verkeerde plaats. Als je je X-drive er op de juiste manier opbergt kan je bijna niet anders dan druk uitoefenen op de schakelaar. (Voor de rest overigens niets dan lof!).
              Is this the real life? Is this just fantasy?
              Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

              Comment


              • #8
                Originally posted by k@rel
                Daar heb je gelijk in, jdm. Die aan/uit-schakelaar staat op een totaal verkeerde plaats. Als je je X-drive er op de juiste manier opbergt kan je bijna niet anders dan druk uitoefenen op de schakelaar. (Voor de rest overigens niets dan lof!).
                De West-Europeese versie welke uit west-europa komt heeft daar gelukkig geen last van.
                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Otto Knap
                  Originally posted by k@rel
                  Daar heb je gelijk in, jdm. Die aan/uit-schakelaar staat op een totaal verkeerde plaats. Als je je X-drive er op de juiste manier opbergt kan je bijna niet anders dan druk uitoefenen op de schakelaar. (Voor de rest overigens niets dan lof!).
                  De West-Europeese versie welke uit west-europa komt heeft daar gelukkig geen last van.
                  En over welke versie, merk, specificaties etc. gaat het dan?

                  Gr,

                  sailor
                  Lid: BD 0249BE
                  D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by sailor
                    Originally posted by Otto Knap
                    Originally posted by k@rel
                    Daar heb je gelijk in, jdm. Die aan/uit-schakelaar staat op een totaal verkeerde plaats. Als je je X-drive er op de juiste manier opbergt kan je bijna niet anders dan druk uitoefenen op de schakelaar. (Voor de rest overigens niets dan lof!).
                    De West-Europeese versie welke uit west-europa komt heeft daar gelukkig geen last van.
                    En over welke versie, merk, specificaties etc. gaat het dan?

                    Gr,

                    sailor
                    Over de bekende X's-Drive Pro 3310 met Hitachi HD 5400 RPM
                    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Ook ik had last van die verkeerd geplaatste aan/uit-knop ten opzichte van de velcro-sluiting. Het is wel niet zo mooi, maar ik heb boven en onder de knop een ingekort tandestokertje met tape bevestigd zodat de sluiting daar op steunt (ipv op de knop). Sindsdien nooit geen last van platte batterij meer gehad.

                      Greetz

                      Sam Jae

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Sam Jae
                        Ook ik had last van die verkeerd geplaatste aan/uit-knop ten opzichte van de velcro-sluiting. Het is wel niet zo mooi, maar ik heb boven en onder de knop een ingekort tandestokertje met tape bevestigd zodat de sluiting daar op steunt (ipv op de knop). Sindsdien nooit geen last van platte batterij meer gehad.

                        Greetz

                        Sam Jae

                        Thnx for the tip.

                        'k was ondertussen al op zoek naar een tupperware doos, om mijn x-drive in te steken. (voor het prijsverschil met de europese versie, kon er wel een tupperware doos af )
                        To make your dreams come true, wake up

                        Comment

                        Working...
                        X