Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows 95 en digitale camera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • windows 95 en digitale camera

    Beste,

    Mijn broer kocht een nikon coolpix en heeft een computer die nog met windows 95 werkt. Hij krijgt het programma dat het mogelijk moet maken de foto's op zijn computer te zetten, niet geïnstalleerd omdat het gemaakt is voor besturingssystemen vanaf windows 98. Hij probeerde windows 98 te installeren, maar dat lukt niet (de computer werd destijds gekocht met speciale installatieprogrammas). Nu vraag ik me af of er een andere mogelijkheid bestaat om zijn foto's op computer te krijgen.
    Ik dacht dat er ook speciale diskettes bestaan waarin men de memory-kaart kan stoppen zodat men via verkenner de foto's kan binnenhalen. Is er iemand die hierover meer weet?
    Dank voor uw advies of inlichtingen,
    ander

  • #2
    Sorry, wellicht meer voor algemeen forum. Hoe verplaats ik dit ?
    groeten,ander

    Comment


    • #3
      USB werkt inderdaad niet met Win95
      welke kaartjes gebruikt hij ?
      ik had vroeger een "diskette" voor Smartmedia
      is wel sneller dan serieel, maar wel nog een stuk trager dan USB1.1 hoor
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Compactflash I voor zover ik de info op dpreview vind. Hoewel in de fnac-info wordt het compactflits genoemd. Ik veronderstel dat dat hetzelfde is.

        Dank voor uw reactie.

        Comment


        • #5
          Originally posted by ander
          Beste,

          Mijn broer kocht een nikon coolpix en heeft een computer die nog met windows 95 werkt. Hij krijgt het programma dat het mogelijk moet maken de foto's op zijn computer te zetten, niet geïnstalleerd omdat het gemaakt is voor besturingssystemen vanaf windows 98. Hij probeerde windows 98 te installeren, maar dat lukt niet (de computer werd destijds gekocht met speciale installatieprogrammas). Nu vraag ik me af of er een andere mogelijkheid bestaat om zijn foto's op computer te krijgen.
          Ik dacht dat er ook speciale diskettes bestaan waarin men de memory-kaart kan stoppen zodat men via verkenner de foto's kan binnenhalen. Is er iemand die hierover meer weet?
          Dank voor uw advies of inlichtingen,
          ander
          In elke pc met vrij pci slot kan je gewoon USB kaart inzetten, wordt met software gelevert en gaan, kost je 18 euro, zie ook http://www.d95.nl/Prijzen/cardreaders.htm#Promedion

          Comment


          • #6
            Er zou dus echt wel een usb poort op de computer zitten. Misschien raar als het besturingssysteem windows 95 dat niet zou ondersteunen (is dat zo, dat wist ik niet). In elk geval : wie net een digitale camera kocht, denkt niet onmiddellijk aan de aanschaf van een nieuwe computer eromheen. Ik vroeg me alleen af of er een mogelijkheid bestaat om in afwachting van een latere nieuwe computer, die foto's ondertussen toch op de harde schijf te krijgen.

            Zouden er digitale camera's bestaan waarvan de software wel windows 95 ondersteunt ? Hij kan immers nog ruilen.

            In elk geval reeds dank voor de vorige reacties.

            Comment


            • #7
              Hallo ander,

              Ik dacht dat er voor Win'95 extra drivers waren voor USB?
              Eens rondneuzen op de site van Microsoft?

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Originally posted by ander
                Er zou dus echt wel een usb poort op de computer zitten. Misschien raar als het besturingssysteem windows 95 dat niet zou ondersteunen (is dat zo, dat wist ik niet). In elk geval : wie net een digitale camera kocht, denkt niet onmiddellijk aan de aanschaf van een nieuwe computer eromheen. Ik vroeg me alleen af of er een mogelijkheid bestaat om in afwachting van een latere nieuwe computer, die foto's ondertussen toch op de harde schijf te krijgen.

                Zouden er digitale camera's bestaan waarvan de software wel windows 95 ondersteunt ? Hij kan immers nog ruilen.

                In elk geval reeds dank voor de vorige reacties.
                Upgrade naar W98 lijkt me simpeler, anders koop je waarschijnlijk verouderde types camera's

                Comment


                • #9
                  Dank voor al deze belangrijke suggesties. De suggestie om bij microsoft te kijken naar ondersteuning van USB vanuit windows 95 was voor de hand liggend, alleen, we hadden er niet aan gedacht. Ook de gedachte dat camera's die wel met windows 95 omkunnen, misschien verouderd zijn, blijkt waar. Uit pure nieuwschierigheid ben ik gaan grasduinen in de sony site (mijn camera is sony). Inderdaad, je moet al een paar jaar terugkeren om die ondersteuning te vinden.

                  Alleen doet het me eraan denken : als ik binnen een paar jaar een nieuwe computer koop, zal ik dan mijn huidige camera nog aan de praat krijgen met dat toekomstig besturingssysteem ? Zullen mijn Cd-roms nog compatibel zijn,.... enz.

                  We hebben het allemaal al meegemaakt : nieuwe computer met oude printer, nieuwe scanner met oude computer, oude software op nieuwe computer.

                  Laat ons wel wezen : een computer met windows 95 is vaak jonger dan uw auto.

                  Nieuwe camera's met oude computers, oude camera's met nieuwe computers, het is me wat.

                  Daarom wil ik nog even proberen : bestaat er een ouderwetse oplossing (mochten al deze waardevolle suggesties niet lukken) zoals een soort floppy-disk ?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ander
                    Dank voor al deze belangrijke suggesties. De suggestie om bij microsoft te kijken naar ondersteuning van USB vanuit windows 95 was voor de hand liggend, alleen, we hadden er niet aan gedacht. Ook de gedachte dat camera's die wel met windows 95 omkunnen, misschien verouderd zijn, blijkt waar. Uit pure nieuwschierigheid ben ik gaan grasduinen in de sony site (mijn camera is sony). Inderdaad, je moet al een paar jaar terugkeren om die ondersteuning te vinden.

                    Alleen doet het me eraan denken : als ik binnen een paar jaar een nieuwe computer koop, zal ik dan mijn huidige camera nog aan de praat krijgen met dat toekomstig besturingssysteem ? Zullen mijn Cd-roms nog compatibel zijn,.... enz.

                    We hebben het allemaal al meegemaakt : nieuwe computer met oude printer, nieuwe scanner met oude computer, oude software op nieuwe computer.

                    Laat ons wel wezen : een computer met windows 95 is vaak jonger dan uw auto.

                    Nieuwe camera's met oude computers, oude camera's met nieuwe computers, het is me wat.

                    Daarom wil ik nog even proberen : bestaat er een ouderwetse oplossing (mochten al deze waardevolle suggesties niet lukken) zoals een soort floppy-disk ?
                    Sony heeft een floppydisk-apdapter op de markt om de capaciteit vd Mavica-cams met diskettedrive op te voeren, ik vermoed dat deze ook in een gewone diskettedrive gaat. Verder hebben ze ook een muis met memory-stick lezer (werkt wss op usb mar ik ben ni zeker)

                    greetz,

                    Tom

                    ps: ik ben geen sonygebruiker, ik met deze dingen geen ervaring. Ik weet wel dat Mic nog zo'n "antieke" Mavica heeft
                    --Canon PS A40--
                    --BD0180BE--

                    Comment


                    • #11
                      ik weet dat ik op mijn vorig werk, waar we een agfa ephoto1680 hadden, we een flashpath-adapter gebruikten, waar een smartmedia-kaartje inpaste en die je gewoon in de 3.5"-gleuf konden stoppen.

                      Als ik me niet vergis, was die flashpath van fujifilm.
                      ToM.___ //Fuji s602.
                      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                      It goes to 11 you know? 1 louder.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by tom314
                        ik weet dat ik op mijn vorig werk, waar we een agfa ephoto1680 hadden, we een flashpath-adapter gebruikten, waar een smartmedia-kaartje inpaste en die je gewoon in de 3.5"-gleuf konden stoppen.

                        Als ik me niet vergis, was die flashpath van fujifilm.
                        Tom,
                        Flashpath adapter voor Memorystick is wel heel dure en heel trage oplossing, meer dan een half uur voor een 64 mb kaart denk ik.
                        USB kaartje is veel goedkoper en sneller.

                        Comment


                        • #13
                          Tom314, dat had ik dus ook
                          daarna een USB-lezer gekocht voor SM en CF
                          en dat gaat vlot
                          ongeveer een dikke seconde per foto van 1.5MB
                          WIN95 en USB gaat niet samen
                          ik had alles geïnstalleerd voor WIN95, al de USB-patches
                          en alles was zogezegd in orde
                          en toch wou die USB-lezer niet werken
                          dan WIN98 geïnstalleerd en dan werkte da wel
                          en installeer dan direct WIN98 SE is de beste versie
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment

                          Working...
                          X