Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wil graag een Canon FD lens omgekeerd monteren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wil graag een Canon FD lens omgekeerd monteren

    Ik wilde dus graag een Canon FD lens (50-1.4) omgekeerd op m'n canon adaptor 58mm monteren. Zag bij Kamera-express in rotterdam wat betrekkelijk goedkope lenzen maar volgens hen zijn de macro koppel ringen hiervoor niet meer te verkrijgen (zou volgens hen een 58-55 moeten zijn).

    Iemand een adres waar dit wel nog te krijgen zou zijn? Ik veronderstel dat op de site van lensmate de Kinko step ring 58-55 niet hiervoor geschikt is? (is volgens mij alleen een verloopring voor filters en niet om een lens op te monteren?).

    Thanks, groetjes ron

  • #2
    Je dient dus een verloopring te kopen, met "mannelijke" draad aan beide kanten.
    Niet gemakkelijk te vinden trouwens.
    Een oplossing, wat vele doen, is twee ringen aan elkaar lijmen mbv een "super-lijm".

    Die step ring is vlgs mij dus ook niet geschikt, vermits die aan de ene kant vrouwelijke en, langs de andere, mannelijke draad heeft.
    Je dient dus twee step ringen te kopen, bvb 52/55 en 52/58, en dan de "52" kanten aan elkaar kleven !

    groetjes
    Lukathi
    Groetjes

    Lukathi

    Comment


    • #3
      Heb zelf diverse verloopringen gemaakt, meestal van aluminium.
      Iedereen die een draaibankje heeft kan zoiets voor je maken. Mocht je hier in de buurt wonen en met de adapter en lens langs kunnen komen dan kan ik wel zo'n ring voor je maken, vooropgesteld je er geen te pakken kunt krijgen. Zoals Lukathi al zei, moet de ring aan beide zijden buitendraad hebben. Ik woon in Opglabbeek.
      Mvg. Eugene.

      Comment


      • #4
        Ik denk dat ik voor jouw idee ga Lukathi, ik zoek me twee verloopringen die ik aan elkaar kleef. Bedankt voor de tip en Eugene natuurlijk ook voor de bereidheid om er eentje voor me te maken. Toffe gasten zitten hier!

        groetjes ron

        Comment

        Working...
        X