Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

    En willen hun ervaringen met dit toestel met mij delen.
    Ik heb besloten om op zeer korte termijn de 5DmkII aan te schaffen, maar kom alleen nog maar negatieve opmerkingen tegen over dit toestel, vooral over zijn AF.
    Vaak worden deze opmerkingen geplaatst, heb ik het idee, door NIET 5DmkII gebruikers. Als ik over de 5DmkII begin is de eerste reaktie: Koop toch een 7D. NEEN...ik hoef geen supersonische bliksemsnelle AF, want in de studio heb je die niet nodig. Buitenfotografie van kinderen...daar heb ik ook al die fps niet voor nodig. Ik ben er echt van overtuigd (door allerlei reviews) dat de beeldkwaliteit van de 5DmkII toch wat beter is dan die van de 7D. Daarnaast moet ik voor klanten vaak foto's op canvas laten uitvergroten en dan het liefst van die 50x70 maten...daar heb ik echt die pixels (jajajaja pixelpeeper :P ) voor nodig.
    Gaarne reakties van tevreden gebruikers Of is die AF echt zo dramatisch slecht? Slechter dan mijn 10D kan toch niet?
    Last edited by Monica; 31 januari 2010, 22:13.

  • #2
    Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

    Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    En willen hun ervaringen met dit toestel met mij delen.
    Ik heb besloten om op zeer korte termijn de 5DmkII aan te schaffen, maar kom alleen nog maar negatieve opmerkingen tegen over dit toestel, vooral over zijn AF.
    Vaak worden deze opmerkingen geplaatst, heb ik het idee, door NIET 5DmkII gebruikers. Als ik over de 5DmkII begin is de eerste reaktie: Koop toch een 7D. NEEN...ik hoef geen supersonische bliksemsnelle AF, want in de studio heb je die niet nodig. Buitenfotografie van kinderen...daar heb ik ook al die fps niet voor nodig. Ik ben er echt van overtuigd (door allerlei reviews) dat de beeldkwaliteit van de 5DmkII toch wat beter is dan die van de 7D. Daarnaast moet ik voor klanten vaak foto's op canvas laten uitvergroten en dan het liefst van die 50x70 maten...daar heb ik echt die pixels (jajajaja pixelpeeper :P ) voor nodig.
    Gaarne reakties van tevreden gebruikers Of is die AF echt zo dramatisch slecht? Slechter dan mijn 10D kan toch niet?
    Van alle camerabody's van canon die ik tot nu toe heb gehad en sommige nog steeds heb ....heb ik nooit last gehad van slechte AF. De AF van de 5DmkII is zo snel en accuraat als de AF die je op een 30D 40D 50D enz. vind.
    De AF van de 1D serie is sneller.....maar deze body's zitten ook in een gans andere prijsklasse. Voor hetgene wat jij met de 5DmkII gaat doen volstaat de autofocus zeker en vast....wees niet ongerust. De beeldkwaliteit is enorm goed indien je alle ruisreductie instellingen volledig uitschakeld. Ik denkt van alle bestaande canon camera's zowat het beste wat je kan kopen en aan een aanvaarbare prijs. Wat betreft de beeldkwaliteit van de 7D......indien je haarfijne details wil in je foto's komt deze laatste nog niet tot aan de oksels van een 5DmkII. Als je van een 10D gaat upgraden naar een 5DmkII zal je gagarandeerd aangenaam verrast zijn .
    Last edited by RUPSELKOPKE; 31 januari 2010, 22:33.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

      gewoon voor de 5DII gaan, die "slechte AF" verhalen is echt onzin, 't is natuurlijk niet echt onbegrijpelijk als de AF het niet bijhoudt met sport in slecht licht. Dat doet de 7D ook niet. Voor studio is die 5DII de beste keus lijkt mij. Ben hard aan 't sparen voor een 5D

      + Beter iso prestaties, betere IQ
      - Langzamere AF dan 7D en 1D (maar da's dus appels en peren vergelijken..)
      1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

      Comment


      • #4
        Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Van alle camerabody's van canon die ik tot nu toe heb gehad en sommige nog steeds heb ....heb ik nooit last gehad van slechte AF. De AF van de 5DmkII is zo snel en accuraat als de AF die je op een 30D 40D 50D enz. vind.
        De AF van de 1D serie is sneller.....maar deze body's zitten ook in een gans andere prijsklasse. Voor hetgene wat jij met de 5DmkII gaat doen volstaat de autofocus zeker en vast....wees niet ongerust. De beeldkwaliteit is enorm goed indien je alle ruisreductie instellingen volledig uitschakeld. Ik denkt van alle bestaande canon camera's zowat het beste wat je kan kopen en aan een aanvaarbare prijs. Wat betreft de beeldkwaliteit van de 7D......indien je haarfijne details wil in je foto's komt deze laatste nog niet tot aan de oksels van een 5DmkII. Als je van een 10D gaat upgraden naar een 5DmkII zal je gagarandeerd aangenaam verrast zijn .
        Kijk, dit had ik even nodig. Het is toch best een hele uitgave, zeker met de 70-200L 2.8mm IS erbij en van die negatieve verhalen werd ik wat onzeker (slechte body, slechte af, traaaaag etc etc etc) Maar idd , er zal toch een wereld voor me open moeten gaan na de 10D . Alhoewel ik dat nog steeds geen slechte camera vind, de MP's breken me op bij grote uitvergrotingen, maar voor de rest kun je er wel mooie foto's mee schieten hoor. Ik doe 'm ook zeker niet weg, mijn trouwe maat
        Als ik me ooit op macro ga storten is de 5DmkII toch ook een mooie camera?

        Dank heren....een positieve noot over de 5DmkII was even nodig.

        @andreas: succes met de 5D!!! Laat ons veel moois zien

        Comment


        • #5
          Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

          Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          Kijk, dit had ik even nodig. Het is toch best een hele uitgave, zeker met de 70-200L 2.8mm IS erbij en van die negatieve verhalen werd ik wat onzeker (slechte body, slechte af, traaaaag etc etc etc) Maar idd , er zal toch een wereld voor me open moeten gaan na de 10D . Alhoewel ik dat nog steeds geen slechte camera vind, de MP's breken me op bij grote uitvergrotingen, maar voor de rest kun je er wel mooie foto's mee schieten hoor. Ik doe 'm ook zeker niet weg, mijn trouwe maat
          Als ik me ooit op macro ga storten is de 5DmkII toch ook een mooie camera?

          Dank heren....een positieve noot over de 5DmkII was even nodig.

          @andreas: succes met de 5D!!! Laat ons veel moois zien
          Als je samen met de 5DmkII ook nog zulk een degelijk objectief aanschaft gaat het helemaal mooi worden.....ik durf wedden dat je mond zal openvallen van verbazing bij het bekijken van je eerste foto's.....het effect is gelijk een peuter die in een speelgoedwinkel losgelaten wordt
          Ik gebruik reeds een paar jaartjes een 24-105 L IS .....deze lens is me altijd wel goed bevallen op de body's die ik gebruik, maar ik had er nooit echt het gevoel bij dat het een superscherp exemplaar was.....totdat ik ze op de eerste keer op de 5DmkII gebruikte. Ze lijkt echt herboren. Veel succes met je toekomstige aankoop en laat ons af en toe maar eens wat zien hé.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

            In jouw geval, voor hetgeen je de camera gaat gebruiken, absoluut een 5D MKII.

            Ik persoonlijk heb gekozen voor een 7D omwille van de AF snelheid, maar ik gebruik dit toestel ook niet in een studio maar voor actie. AF van de 7D is zonder twijfel sneller en heeft meer mogelijkheden. Maar voor portret heb je dat niet nodig.

            Dat de beeldkwaliteit beter is van een 5D MKII tegenover een 7D, tja... lijkt mij ook logisch crop <----> fullframe. Maar dan wel in lowlight condities bij hoge iso !

            Ik ben er zeker van dat er weinig mensen zullen zijn die na het bekijken van foto's zullen kunnen zeggen "deze is van een 5D MKII en deze van een 7D en deze van een 1D" zelfs bij een vergroting van 50x70

            Op het net lees je veel positief en negatief over elk toestel, maar volgens mij is het beste toestel nog altijd hetgeen je daadwerkelijk gebruikt en er niet alleen maar commentaar over geeft.

            In ieder geval succes met je keuze !!

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

              Wat voor mij het grootste nadeel van de 5D (MarkII) is en bijna nooit aan bod komt is de centrale ligging van de AF-punten. Als je veel werkt met groot diafragma (kleine scherptediepte) is dat een probleem als je geen centrale compositie wil.

              Herkadreren is dan geen optie want dan zit je scherpte makkelijk verkeerd. De enige optie is dan 3/4 van je beeld wegcroppen om een niet centrale compositie te verkrijgen maar dat lijkt me toch ook niet ideaal.

              Ik vind dit al een beperking van mijn Canon Eos 30D. Ik heb onlangs nog eens door de zoeker van een 5D gekeken Het is nog veel erger!
              Back in August 2005 Canon 'defined a new DSLR category' (their words) with the EOS 5D. Unlike any previous 'full frame' sensor camera, the 5D was the first with a compact body (i.e. not having an integral vertical grip) and has since then proved to be very popular, perhaps because if you wanted a full frame DSLR to use with your Canon lenses and you didn't want the chunky EOS-1D style body then the EOS 5D has been your only choice. Three years on and two competitors have turned up in the shape of the Nikon D700 and Sony DSLR-A900, and Canon clearly believes it's time for a refresh.


              Voor mij de belangrijkste reden waarom er nooit een 5D (Mark II) in huis komt...

              Comment


              • #8
                Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                Ga gerust voor de 5DMarkII ik heb er ook eentje en ik heb ook zijn voorganger,ik nodig je uit om der is mee te werken in mijn studio; Je bent welkom.

                MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                  Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                  Herkadreren is dan geen optie want dan zit je scherpte makkelijk verkeerd. De enige optie is dan 3/4 van je beeld wegcroppen om een niet centrale compositie te verkrijgen maar dat lijkt me toch ook niet ideaal.
                  Je kan de AE loskoppelen van de AF en met twee knoppen werken (ontspanknop voor AE en "sterretje" voor AF). Dan heb je zelfs aan één focuspunt genoeg.
                  DigiCam

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                    Nog steeds aan het twijfelen Monica
                    Ga voor de 5DMKII, je zal geen spijt hebben !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                      Hoi,
                      Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                      Wat voor mij het grootste nadeel van de 5D (MarkII) is en bijna nooit aan bod komt is de centrale ligging van de AF-punten. Als je veel werkt met groot diafragma (kleine scherptediepte) is dat een probleem als je geen centrale compositie wil.
                      "armani", u kunt ook via uw "live view" een positie ergens b.v. uit het midden 10 x uitvergroten, daarop handmatig scherpstellen en uw fantastische foto schieten...

                      Monica, ík vind m'n 5D MkII een meer dan fantastische cam .
                      Z'n AF ongeveer zoals bij mijn "vroegere" 40D.
                      De cam kan ongelooflijk goed omgaan met hoge(re) ISO's.
                      Een heel grote doos vol megapixels zodat je (mits nodig) er ook een stukje af kunt snijden .
                      Samen met m'n 16-35 f2.8, 24-105 f4, 100 mm f2.8 Macro en 70-200 f2.8 heb ik voldoende glasbuisjes in bezit om leuk te fotograferen.
                      Mocht ik een enkele keer meer telebereik nodig hebben, dan ga ik een 100-400 huren.

                      Heb ik een goede keuze gemaakt tussen de 7D en 5D MkII?
                      Ik dénk het wel, maar weet dat natuurlijk niet zeker.
                      De 7D heb ik nooit gebruikt, dus ken z'n voor- en nadelen niet.
                      Ík heb mijn keuze wel bewust op de 5D MkII laten vallen om te ontdekken hoe het is om lekker met scherptediepte te spelen...
                      En nu ik 'm heb... kan ik toch niet meer terug...
                      M'n geldboom heb ik een beetje leeggeplukt en is geconfisceerd door mijn lief vrouwtje .

                      Groet
                      Adrie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                        Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?
                        Nog niet, maar 'k kan niet wachten dat het april/ mei is want tegen die tijd zal ik mijn budget hebben om hem aan te schaffen. En tot die tijd blijf ik met grote tevredenheid werken met m'n 5D classic
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                          Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
                          Je kan de AE loskoppelen van de AF en met twee knoppen werken (ontspanknop voor AE en "sterretje" voor AF). Dan heb je zelfs aan één focuspunt genoeg.
                          Dat is het juiste antwoord, ik wist trouwens niet dat de 5DMKII meer dan 1 focuspunt heeft. Ik heb die andere in elk geval nog nooit gebruikt :-)

                          Dpaul
                          DPaul - A.FIAP
                          D810, nikkors and other stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                            Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
                            Nog steeds aan het twijfelen Monica
                            Ga voor de 5DMKII, je zal geen spijt hebben !
                            Nou...ik wacht op mijn centjes (al 6 weken grrrr. lang leve de belastingsdienst) en ben in die tussentijd echt alles gaan lezen wat er maar over de 5DmkII en 7D te vinden valt. Ik heb mijn zinnen echt gezet op de 5DmkII, omdat ik de camera veel in de studio en voor portretten (binnen en buiten) gebruik, de FF voor landschappen me ook erg prettig lijkt. Maar ik lees de laatste maand zoveel negatieve reakties dat ik idd ging twijfelen. Het is toch een smak geld wat je uitgeeft, ik kan dat niet elk jaar doen
                            Ik zit echt te wachten op MIJN eigen gespaarde centjes, maar heb een belastingsverklaring nodig (eigen bedrijfje) om het spaarloon vrij te krijgen. EIKELS. Ik mag mijn handjes dicht knijpen want tot nu toe heb ik elke week wel 2/3 opdrachten. Maar het is wel zweten met de 10D om de vergrotingen behoorlijk te krijgen...een vergroting van 40x60 bv kan ik wel vergeten en moet dan Genuine Fractals expres gebruiken om de foto 150% te vergroten. Gaat best redelijk, maar prettig is anders. Als ik de 5DmkII binnen heb horen jullie me tot in Vlaanderen juichen
                            Tx allemaal.

                            @Jeff: bedankt voor je superlieve aanbod. Als ik wat ruimte heb in mijn agenda en het jou schikt...graag. Ik pm je dan wel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                              Ik heb sinds dit weekend een 5d2. Nu heb ik bitter weinig ervaring met fotografie. Maar heb voor de 5d2 gekozen omdat het een full frame is. En aangezien ik vooral portretten wil nemen leek me dat de beste keuze. Een 7d vond ik wat te prijzig voor een crop sensor.

                              Wat betreft die "trage" AF heb ik nog niks gemerkt. Ik neem aan dat sport fotografen dat wel merken. Maar ik denk vooral dat het de 7d is die een snelle AF heeft en de 5d een gewone AF.

                              Van wat ik gelezen heb voor mijn aanschaf:
                              5d voor full frame portretten
                              7d voor actie en zoom lensen

                              Comment

                              Working...
                              X