Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kan mij helpen a.u.b. ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie kan mij helpen a.u.b. ??

    Hallo allemaal,

    Alleerst wil ik even kwijt dat ik dit een leuk en goed informatief forum vind.

    Ik surf hier al lange tijd rond, in voorbereiding op mijn aanschaf van een nieuwe digitale camera.
    Heb alle info en tips hier heel goed gelezen, en zodoende was ik tot de keuze tussen de Canon S45 of G3 gekomen, als laatste de tip opgevolgd, ga eens naar een fotozaak en voel hoe de camera in de hand ligt (beregoei tip ) en maak dan een keus.
    Ik vind zelf de G3 fijner in de hand liggen, dus de koop was bijna daar, totdat de verkoper mij attendeerde op nog wat vergelijkbare camera's, met 10 x zoom ja en toen was ik dus de weg kwijt.
    Vreemd genoeg weet ik niet waarom ik de andere camera's niet echt onder mijn aandacht zijn gekomen.

    Maar om een lang verhaal kort te maken, ik heb nu heel veel moeite met een keuze te maken, kunnen jullie mij misschien wat specifieke verschillen opnoemen, want ik zie ze echt niet meer

    De bedoeling is van fotografie een hobby te gaan maken, en ik ben niet een type om, om de zoveel jaar een nieuwe camera te gaan kopen,
    ik hecht nogal snel aan dingen.
    Ik fotografeer graag mijn honden en landschappen enz, hij moet ook wel redelijke filmpjes kunnen maken

    Dit zijn momenteel de 4 type's waar het om gaat
    Canon G3
    Fuji Finepix S602Z
    Fuji Finepix S5000
    Olympus 750 Ultra zoom

    Help me a.u.b. een beetje op weg ,ik ben wanhopig, want ik wil er zo graag een, liefst dit jaar nog

    groetje Sjaan

  • #2
    ik spreek even enkel over de s602z: heeft een fijne zoom en maakt schitterende filmpjes, is geen gadget zoals bij de rest.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      Hallo Sjaan, ik heb de S602 nu zo'n 6 weken, en ben er dik tevreden over. Ook ik twijfelde tussen de G3 en de S602, het draaibare LCD-schermpje van de G3 had wel zijn voordeel, maar uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de S602 met zijn groter zoombereik.
      Ik denk dat je met beide camera's geen slechte koop zult doen, maar wat heeft je voorkeur. Ik vindt het formaat ook een voordeel van de S602, maar dat komt omdat ik een spiegelreflex gewend was.

      Overigens welkom op dit forum, en de groetjes, JantjeB.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #4
        Je moet jezelf afvragen waarvoor je de camera wil gebruiken.Ben je een fervent wandelaar die graag de natuur intrekt bijv.zou ik eerder opteren voor de Olympus of de Fuji S602Z (die ander Fuji ken ik eigenlijk niet dus laat ik de buiten beschouwing) vanwege hun zoom en zou ik in dat geval de G3 niet kopen.

        Vind je die zoom niet belangrijk zou ik kiezen tussen de 602 of de G3 (een geweldige tele zoals x10 op de Olympus is mooi maar om die maximaal te benutten heb je meestal een statief nodig (of een erg vaste hand) of je hebt vaak bewogen,onscherpe foto's.(tot x6 heb je dat probleem niet)

        Ik zat een maand of drie geleden ook met jouw probleem en als ik aan lensbereik dacht was dat steeds in de verte (tele)Ik heb een 717 gekocht en er een tele bijgekocht van Olympus die erg goed is,maar ik gebruik dat ding niet zo vaak.Maar de breedhoedlens die ik me ook bij heb aangeschaft gebruik ik erg vaak en het ergert me nu soms dat de 717 maar begint vanaf 38mm.

        Je moet voor jezelf goed uitmaken wat je ermee wil doen.Moeilijk maar(en daar zal hopelijk iedereen het wel mee eens zijn) als je éénmaal je keuze gemaakt hebt en je toestelleke hebt,verdwijnen die "zorgen" en concentreer je je op het gebruik en trekken van mooie foto's.
        Maar ik lees dat je al zo slim bent geweest de toestellen in je handen te gaan nemen.Goed zo!
        Stel je de vraag dus waarvoor je hem wil gebruiken (stel je wil die straffe tele),ga terug naar de winkel en vraag dat ze de Olympus en de Fuji('s) op de toonbank leggen en neem ze in de hand en vergelijk en er zal er wel eentje bij zijn dat beter in je hand ligt,de knopkes beter bereikbaar,de grootte (vond ik belangrijk!!)zodat je een goede handligging hebt en je zal wel buiten wandelen met je goede keuze!
        Danny's Photosite

        Comment


        • #5
          Hallo,

          Ik ben bij mezelf de rade gegaan, waarvoor ik de camera het meeste wil gebruiken, en dat is, foto's van de honden en landschapsfoto's, dus eigenlijk is die grote zoom niet zo belangrijk voor mij.

          Daarom heb ik mijn keuze teruggebracht, na weer ettelijke uren revieuws doorspitten, naar de G3 en Fuji S602Z.

          Ik heb nog een paar vraagjes:
          1. Over het verschil tussen die twee wat de zoeker betreft, ik lees nogal wat negatieve berichtjes over die van de G3, dat die optische niet zo goed zou zijn, daarin tegen lees ik vaak het argument dat ze die weinig gebruikt zou worden, iemand die mij daar uitleg over kan geven?? is dat EVF echt beter??

          2. Over dat LCD schermpje, dat het bij de G3 kantelbaar is, is dat inderdaad zo'n groot voordeel??


          3.De shutterspeed is die van invloed op bewegende dingen die je wilt fotograferen?? of is het de snelheid van wegschrijven??

          4. Het geheugen, heb ik dat nu goed gezien dat het zo verschrikkelijk veel verschilt, G3 32MB en de S602Z 340 MB, of interpreteer ik het verkeerd zoals het bij DPrevieuw staat??

          Hopelijk wil iemand mij hierover duidelijkheid verschaffen, want dat soort dingen moet ik echt nog leren.

          groetje Sjaan

          p.s. roadrunner, leuke foto's van Praag, heb hier bijna allemaal dezelfde liggen, maar dan van 10 jaar terug



          Comment


          • #6
            Van die andere fototoestellen weet ik niets, maar om het je iets moeilijker te maken... Ik heb een G3. Ik ben daar heel tevreden over. Kantelbaar schermpje heeft zijn voordeel als de zon er recht in schijnt kan je het gemakkelijker kantelen. Fotografeer je van onmogelijke hoeken, kan je tenminste zien wat je trekt. Is er niemand in de buurt, kan je nog altijd een zelfportretje nemen met het schermpje omgedraaid....

            Mocht het je interesseren laat ik enkele foto's zien van mijn reis naar Kroatië, met landschappen etc. Mail me hiervoor maar privé. (t is wel amateur fotografie hoor)

            Comment


            • #7
              Hoi Robby,

              Bedankt voor je antwoord , een vraag opgelost, ja wat je noemt is inderdaad wel een voordeel, ik zal het zeker in gedachten houden bij mijn definitieven keuze.

              Ik wil graag je foto's zien, vind dat wel leuk,
              dank voor het aanbod.
              O ja zijn die ook mer een G3 gemaakt??

              groetje Sjaan

              Comment


              • #8
                Hallo Sjaan, ik heb ook overwogen - zoals ik al eerder heb gemeld -
                tussen de G3 en de S602 te kiezen, en het is toch de S602 geworden.
                Op het moment dat ik een keus moest maken had ik last van een knieblessure i.v.m. een val. Als ik dan een macrofoto wilde maken moest ik dus door de knieën gaan, en dat lukte niet. Vandaar dat ik dat kantelbare schermpje wel fijn vond.
                Toen ik daar eens over nadacht, bleek dat ik me vaker geërgerd had om een gebrek aan zoom dan aan de LCD-scherm voordelen. Dus dat was hoofdzakelijk de reden voor mij om te kiezen voor de S602.
                Ook hebben enkele BD-ers mij overtuigd met de door hun genomen foto's
                met de S602, en ik heb er totaal geen spijt van.
                Succes met je beslissing, maar met beide kun je goede plaatjes maken.

                Groetjes, JantjeB.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • #9
                  Hallo Sjaan, ik weet niet waar je woont, maar je kunt me gerust mailen om eventueel iets af te spreken, zodat je eens met de S602 kunt fotograferen. Ikzelf woon in Ned.Limburg, en ga geregeld in Belg. Limburg wandelen met mijn vrouw. Dus laat het maar weten als er interesse is.

                  Groetjes, JantjeB.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • #10
                    Op het werk hebben we een Fuji en zelf heb ik een G3. De G3 is iets handiger om mee te werken, voelt steviger aan en maakt volgens mijn zeer bescheiden mening iets betere foto's.
                    Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                    Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

                    Comment


                    • #11
                      een goede raad.
                      Ga naar een Fotowinkel en neem je favorieten eens vast.
                      Dan voel je direct welk toestel je 't beste ligt.
                      Je kan bv voor een toestel kiezen dat goed in de testen naar voor komt en dan wanneer je het in je handen hebt, valt 't tegen om de één of andere reden.
                      Daarom, koop nooit een toestel zonder het echt gezien en vastgenomen te hebben.
                      Dat was mij overkomen...
                      Ik was vastbesloten om een bepaald type te kopen, en éénmaal in de winkel, toen ik het vasthad, lag 't me niet.
                      Ik heb het daarom ook niet gekocht, maar voor een ander toestel gekozen dat met perfect ligt en waarvan 't gebruiksgemak, voor mij, veel beter is.
                      En daar heb ik nog nooit spijt van gehad.

                      Comment


                      • #12
                        Hierbij sluit ik me volledig aan. Iedereen heeft zo z'n persoonlijke voorkeur, en die ontdek je pas als je het toestel gebruikt. Persoonlijk ben ik zeer tevreden van de kwaliteit van de beelden (kleuren, warmte) van m'n canontje.
                        Succes,
                        Erik
                        Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

                        Comment

                        Working...
                        X