Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kan een antwoord geven op al mijn vragen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie kan een antwoord geven op al mijn vragen

    Ik ben al geruime tijd van plan een DSLR te kopen.
    Eerst was ik van plan de D 80 te kopen.
    Maar na al die topics over wachttijden, slechte service, enz.
    Ben ik van plan mijn een 30D aan te schaffen.
    Ik zou deze voor familiale gelegenheden en sportfotografie gaan gebruiken.
    Nu is de vraag wat raden jullie mij aan van lenzen ?
    In hoe verre moet ik rekening houden met lichtsterkte ?
    Is er een groot kwaliteit verschil tussen de EF en EF-S lenzen ?
    Is het waar dat een lens met meer den 3x zoom beeldkwaliteit verliest ?
    En wat is aan te raden van geheugenkaart ? (grootte en schrijfsnelheid)
    Bestaat er een goed nederlands boek over de 30D waar ik uit kan leren ?
    Alle raad is welkom.

    Greetz Nivek
    Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

  • #2
    Re: Wie kan een antwoord geven op al mijn vragen

    dat zijn een heleboel vragen hoor, alle antwoorden staan in zoeken.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Wie kan een antwoord geven op al mijn vragen

      Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
      Ik ben al geruime tijd van plan een DSLR te kopen.
      Eerst was ik van plan de D 80 te kopen.
      Maar na al die topics over wachttijden, slechte service, enz.
      Ben ik van plan mijn een 30D aan te schaffen.
      Ik zou deze voor familiale gelegenheden en sportfotografie gaan gebruiken.
      Nu is de vraag wat raden jullie mij aan van lenzen ?
      In hoe verre moet ik rekening houden met lichtsterkte ?
      Is er een groot kwaliteit verschil tussen de EF en EF-S lenzen ?
      Is het waar dat een lens met meer den 3x zoom beeldkwaliteit verliest ?
      En wat is aan te raden van geheugenkaart ? (grootte en schrijfsnelheid)
      Bestaat er een goed nederlands boek over de 30D waar ik uit kan leren ?
      Alle raad is welkom.

      Greetz Nivek
      Nivek,

      laat je niet afschrikken door die verhalen over wachttijden en slechte service.
      Je hoort hier alleen de extreme dingen maar dat het 99 van de 100 keer wel goed gaat, dat hoor je niet. het zal bij canon niets anders zijn.
      De camera's zullen voor elkaar niet onder doen. Ga gewoon naar een goede winkel en neem de camera's eens in de hand. Kortom ga gewoon eens "passen"

      alex
      Website : www.alextimmermans.com
      Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
      Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

      Comment


      • #4
        Re: Wie kan een antwoord geven op al mijn vragen

        Ik doe even een poging.

        Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
        Nu is de vraag wat raden jullie mij aan van lenzen ?
        EF 50 1,8 of 1,4.
        EF 85 1,8.
        EF 70-200L f4 met of zonder IS.
        EF 24-105L f4 met IS.
        Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
        In hoe verre moet ik rekening houden met lichtsterkte ?
        Voor fotografie binnen, heel zeker.
        Voor fotografie buiten veel minder.
        Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
        Is er een groot kwaliteit verschil tussen de EF en EF-S lenzen ?
        Ja en nee.
        Een EF lens kan veel beter zijn dan een EF-S lens omdat enkel het middendeel van de EF lens wordt gebruikt.
        Maar sommige EF-S lenzen zijn beter of goedkoper dan sommige EF lenzen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
        Is het waar dat een lens met meer den 3x zoom beeldkwaliteit verliest ?
        Ja. Vraag is hoeveel kwaliteitsverlies voor u aanvaardbaar is.

        Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
        En wat is aan te raden van geheugenkaart ? (grootte en schrijfsnelheid)
        1 GB minimum. Schrijfsnelheid zoals bij Sandisk Ultra II is voldoende.

        Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
        Bestaat er een goed nederlands boek over de 30D waar ik uit kan leren ?
        Nee.

        Jan.

        Comment


        • #5
          Re: Wie kan een antwoord geven op al mijn vragen

          @ Bouk
          Ik heb hier al veel gelezen dus het is niet dat ik te lui ben voor te lezen of te zoeken.
          Ik zou ook gewoon met al mijn vragen een winkel kunnen binnenstappen.
          Maar wat zouden ze me dan misschien allemaal aansmeren.


          @ Alex
          Ik weet ook wel dat het niet alleen bij Nikon zo zal zijn.
          Het is en blijft iets technisch-machanisch dus er kan altijd iets voorvallen he.
          Maar je leest het meer over Nikon dan over Canon en dat kun je niet ontkennen he.
          Ook het feit dat een vriend van mij met een Canon werkt heeft mijn keuze wat bepaald.
          Altijd handig als je elkaar eens kunt verder helpen met een lenz of dergelijke.


          @ Jan
          Het is een zeer goede poging.
          Als er zo meerdere reacties kwamen zou ik nog een wijs persoon kunnen worden.


          Greetz
          Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

          Comment


          • #6
            Re: Wie kan een antwoord geven op al mijn vragen

            Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
            Als er zo meerdere reacties kwamen zou ik nog een wijs persoon kunnen worden.
            Het kan ook dat iedereen het eens is met mij.
            En dan zal er natuurlijk geen enkel antwoord meer volgen.

            Om de technische eigenschappen en kwaliteiten (en vooral beperkingen) van EF en EF-S lenzen te kennen is dit een goede link: http://www.photozone.de/8Reviews/index.html

            Jan.

            Comment


            • #7
              Re: Wie kan een antwoord geven op al mijn vragen

              Ik weet niet waar je die verhalen over een slechte service van Nikon gelezen hebt, maar of het bij Canon nu echt beter is

              sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • #8
                Re: Wie kan een antwoord geven op al mijn vragen

                wachttijden, slechte service met korreltje zout nemen.
                Ik twijfelde tussen canon 5D en Nikon D200 en mijn lokale fotoboer die deel uitmaakt van spector groep, weigerde bij wijze van spreken 5D te verkopen wegens geen garantie ?!. Hij kon het toestel wel leveren maar garantie was onbestaande in Belgïë. Hiervoor had ik D70 die na 2 jaar last had van bglod, 's morgens toestel binnengebracht, mijn fotoboer had diezelfde dag toestel binnengebracht bij nikon belgium en tegen 's avonds diezelfde dag was toestel gerepareerd.

                Wat ik wil zeggen is "laat je hoofd niet zot maken door verhalen over slechte service", maar kies gewoon in functie van je behoeften en gevoel. Beide toestellen zijn top.
                We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                Comment


                • #9
                  Re: Wie kan een antwoord geven op al mijn vragen

                  Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                  Ik twijfelde tussen canon 5D en Nikon D200 en mijn lokale fotoboer die deel uitmaakt van spector groep, weigerde bij wijze van spreken 5D te verkopen wegens geen garantie ?!. Hij kon het toestel wel leveren maar garantie was onbestaande in Belgïë.
                  Gaat dit over Canon... of over een winkel die geen Canon wil verkopen ?

                  Of wil je zeggen dat iedereen die in Belgie een Canon D30, een Canon D60, een Canon 10D, een Canon 300D, een Canon 20D, een Canon 350D, een Canon 30D of een Canon 5D heeft gekocht geen garantie heeft ?

                  Het is inderdaad zo dat als Canon of Nikon een nieuw model op de markt brengt dat er de eerste maanden leveringsproblemen zijn. En de kans op technische problemen zijn bij een nieuw model groter dan bij een model dat bijna wordt vervangen.
                  De Canon 30D is 6 maand langer op de markt dan de Nikon D80.

                  Jan.
                  Last edited by Jan_10D; 10 september 2006, 05:39.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie kan een antwoord geven op al mijn vragen

                    Gaat dit over Canon... of over een winkel die geen Canon wil verkopen ?

                    Of wil je zeggen dat iedereen die in Belgie een Canon D30, een Canon D60, een Canon 10D, een Canon 300D, een Canon 20D, een Canon 350D, een Canon 30D of een Canon 5D heeft gekocht geen garantie heeft ?

                    Het is inderdaad zo dat als Canon of Nikon een nieuw model op de markt brengt dat er de eerste maanden leveringsproblemen zijn. En de kans op technische problemen zijn bij een nieuw model groter dan bij een model dat bijna wordt vervangen.
                    De Canon 30D is 6 maand langer op de markt dan de Nikon D80.

                    Jan.
                    Ik kan alleen maar zeggen>>> TOP-FOTO bij Ingo, heel tevreden over
                    Daar was de Nikon D80 ook en alle EOS'en met garantie en goedkoop.....
                    + extra service er gratis bij qua uitleg en een kopje koffie voor een chat

                    Ik heb 1 jaar garantie te beginnen bij aankoop + dat ik extra's bijgekregen heb >> voor een geheugenkaart van 512 Mb + cashback tot 1200euro voor toekomstige lenzen, een cd voor het bewerken van RAW bestanden enzo...

                    De handleiding is weliswaar in het Duits, Frans en italiaans....via de canon website de engelse versie te downloaden, voor wie de andere talen niet kan.
                    Nederlands laat wat op zich wachten, maar hij is dan daar ook nog niet uit he
                    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie kan een antwoord geven op al mijn vragen

                      Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                      Ik kan alleen maar zeggen>>> TOP-FOTO bij Ingo, heel tevreden over
                      Daar was de Nikon D80 ook en alle EOS'en met garantie en goedkoop.....
                      + extra service er gratis bij qua uitleg en een kopje koffie voor een chat

                      Ik heb 1 jaar garantie te beginnen bij aankoop + dat ik extra's bijgekregen heb >> voor een geheugenkaart van 512 Mb + cashback tot 1200euro voor toekomstige lenzen, een cd voor het bewerken van RAW bestanden enzo...

                      De handleiding is weliswaar in het Duits, Frans en italiaans....via de canon website de engelse versie te downloaden, voor wie de andere talen niet kan.
                      Nederlands laat wat op zich wachten, maar hij is dan daar ook nog niet uit he
                      Easygirl, weet jij hoeveel garantie je hebt als je die camera in België had gekocht?

                      Twee jaar
                      sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                      http://supermasj.zenfolio.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie kan een antwoord geven op al mijn vragen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                        Gaat dit over Canon... of over een winkel die geen Canon wil verkopen ?

                        Of wil je zeggen dat iedereen die in Belgie een Canon D30, een Canon D60, een Canon 10D, een Canon 300D, een Canon 20D, een Canon 350D, een Canon 30D of een Canon 5D heeft gekocht geen garantie heeft ?

                        Het is inderdaad zo dat als Canon of Nikon een nieuw model op de markt brengt dat er de eerste maanden leveringsproblemen zijn. En de kans op technische problemen zijn bij een nieuw model groter dan bij een model dat bijna wordt vervangen.
                        De Canon 30D is 6 maand langer op de markt dan de Nikon D80.

                        Jan.
                        Het gaat over winkelier/beroepsfotograaf die de laatste jaren veel problemen heeft gehad met garantie voor canon toestellen. Hij wou het toestel wel verkopen maar volgens hem was garantie voor canon in België totaal ondermaats.
                        Mvg

                        Romulus
                        Last edited by romulus; 10 september 2006, 19:18.
                        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie kan een antwoord geven op al mijn vragen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
                          Ook het feit dat een vriend van mij met een Canon werkt heeft mijn keuze wat bepaald.
                          Altijd handig als je elkaar eens kunt verder helpen met een lenz of dergelijke.
                          Het zijn dus niet alleen de topics met Nikon klachten die men keuze hebben bepaald.
                          En nu terug ontopic met tips en goede raad he.
                          Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie kan een antwoord geven op al mijn vragen

                            Ik ben niet 100% zeker, maar ik dacht dat in Europa de garantie voor toestellen minstens 2 jaar moet zijn. Ongeacht waar je koopt. Ze mogen iets anders op de bestelbon schrijven maar aan het minimum zullen ze zich moeten houden. Natuurlijk als je naar de rechter moet ...
                            Tot sluitertijd, Dirk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie kan een antwoord geven op al mijn vragen

                              Volgens de wet heb je zelfs veel langer recht op garantie in Nederland.
                              In de wet in Nederland staat vermeld dat een produkt of dienst moet voldoen aan verwachtingen die je er redelijkerwijs van mag verwachten.

                              De wet staat boven eigen garantiebepalingen van bedrijven.

                              Dit houd in dat garantie bijkopen b.v. volslagen belachelijk, is volgens de wet.
                              Als een produkt(maakt niet uit wat) het te snel begeeft, heb je volgens de wet in Nederland recht op (gedeeltelijke) vergoeding.

                              Er is een heel groot probleem.......je moet naar de rechter om je gelijk te halen....en daar heeft niemand veel zin in.

                              Mocht je camera het na 3 jaar begeven(zonder dat je het zelf schuld bent) en je stapt naar de rechter , win je de zaak altijd.
                              Je hebt dan recht op een gedeeltelijke of gehele vergoeding.
                              Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

                              Comment

                              Working...
                              X