Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

    Ik vroeg me af of er hier nog veel mensen op dit forum analoog fotograferen en met welke toestellen.

    Of welke toestellen hebben jullie in de kast liggen onder het stof.


    Ikzelf fotografeer nog redelijk veel analoog met al mijn toestellen eigenlijk. (afhankelijk van welke film op dat moment opzit.)

    analoge toestellen:

    Hasselblad 503CW + Carl zeiss T* 80mm 2.8
    Rolleiflex 35C (twee-oogig)
    Holga
    Diana F+
    Leica R4 + 50mm 1:2
    Canon AE1 +50mm 1:1,8
    Olympus OM1 +50mm 1:1,8
    Canon eos 1N die ik gebruik met de lezen van mijn 5D
    Canon eos 5 " " " "
    Polroid landcamera SX70



    De pentax 67II + 105 mm 1:2,4 staat nog op mijn verlanglijstje.

    De bovenste 2 gebruik ik het meest eigenlijk, Gebruik ik zelfs liever dan mijn 5D , en vraag me niet waarom. Ik ben nochtans digitaal begonnen dus het is niet uit heimwee naar het analoge tijdperk ofzo. Het is gewoon leuk.

  • #2
    Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

    Ikke ,ik zie dat je van harelbeke zijt ,
    Ik schiet fotookes met mamiya 645j en c33 pro .
    Waar laat jij je foto's ontwikkelen ?
    Ik paseer misschien morgen in Brugge .

    Comment


    • #3
      Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

      Ik gebruik af en toe de Canon AV-1 van mn vader wel eens om een schip te fotograferen. DIt in combinatie met de Canon 70-210 en eventueel een 2.0x converter van Soligor ertussen.
      http://www.mariorentmeester.nl &
      http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
      | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

      Comment


      • #4
        Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

        Een Canon AE-1, maar de schuimrubbers zijn gedesintegreerd aan spiegel en achterwand, waardoor er nu lichtsluiters op de negatieven geraken.
        Er zou een setje bestaan om die te vervangen.
        Staat op mijn to-do lijstje.
        Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

        Comment


        • #5
          Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

          Ik gebruik af en toe met veel plezier nog een Minolta Dynax 7, meestal met mijn 12-24 erop.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

            de oersimpele, maar fantastische Hi-matic 7 van Minolta (rangefinder uit '67)
            Een Minolta xgm met boechtglas van Exacta en een heel mooie Rokkor 135mm /2.8
            een Nikon F50

            Ik ben nu op zoek naar een betaalbare middenformaat camera. Blijkt dat ze met de 2de hands SLR middenformaters naar je kop smijten op de tweedehandsmarkt, maar ik zoek een compacte rangefinder (die blijven redelijk duur).

            Ik doe daarmee voornamelijk zwart/wit.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

              CAMERA'S + LENZEN

              - Mamiya RB67 Pro-SD met 65mm f/4.5, 127mm f/3.5, 180mm f/4.5

              - Canon EOS 1V met 35mm f/1.4, 50mm f/1.4, 85mm f/1.8, 28-75mm f/2.8, 70-200mm f/2.8
              - Yashica Electro 35 GS met 40mm f/1.7
              - Olympus XA met 35mm f/2.8

              - Polaroid SX70


              FILM

              - Adox CHS Art 25 / 100 (120-film - BW)
              - Kodak T-Max 100 / 400 (120-film - BW)
              - Kodak Portra 160 NC (120-film - Kleurnegatief)
              - Fuji Provia 100 (220-film - Dia)
              - Fuji Astia 100F (220-film - Dia)

              - Kodak T-Max 100 / 400 (35mm - BW)
              - Kodak Tri-X 400 (35mm- BW)
              - Kodak Portra 160 NC (35mm - Kleurnegatief)
              - Agfa CT Precisa 200 (35mm - Dia)

              - Polaroid 600
              Last edited by Sharkdog; 7 september 2009, 11:24.
              How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

              Portfolio Website

              Comment


              • #8
                Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                Ik heb hier nog een minolta 5000i, die is niet meer gebruikt sinds 2005.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                  Een enkele keer op't jaar, komt hier m'n oude Leica IIIg met elmar 2.8 50mm uit de kast.Door de meeste leken wordt ik dan aangekeken alsof ik nog in de middeleeuwen leef, doch diegene die het kennen weten wel beter! Al geef ik toe dat ik 'em eigenlijk veel te weinig gebruik....

                  Mvg, Wim.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                    Welke ik gebruik

                    Olympus Trip 35
                    Olympus AFL-T
                    Leica III

                    minder

                    Olympus OM10 + 55mm 1,2 en 28mm 3,5 (gebruik de lenzen meer op canon)

                    Pentax ES + 50mm 1,4, 135mm 3,5, 50mm macro 4, 105mm 2,8, 35mm 3,5, zeiss 75mm 1,5
                    (gebruik ook die lenzen vooral op canon)

                    Nog een Pen F en wat lenzen, Zeiss Ikons en oudere niet werkende cameras
                    http://aljocha.tumblr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                      Ik gebruik ze alleen nog om op nostalgische wijze te bekijken...

                      http://users.telenet.be/patric/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                        ik gebruik nog alles wat analoog betreft...

                        ik zal mij beperken tot de meest gebruikte modellen van mijn kant dan:

                        mamiya sekor 1000 dtl met 50mm (familiestuk van mijn ouwe heer, i love it!! )

                        zenit EM met 50 mm helios( gekregen van mijn ex-schoonfamilie uit Kiev, helemaal ori-sovjet-tijdperk,lekker dingetje, no-nonsense en met zijn eigenaardigheden... hahahaha!!)

                        leica SL met summicron 50mm, 180mm elmarit, en 100mm macro-elmar f/4 incl balg, en nog wat LW goodies...(van mijn allerliefste collega )

                        nog wat compact-camera's die met 35 mm werken, t.w. olympus, ricoh, en kodak..(ieder kroonjaar kregen we thuis een andere of nieuwere compact)

                        verder nog een agfa click II (gekregen toen ik slechts 8 jaar was en nog steeds alive and kicking!) en ik heb beslag weten te leggen op een ouwe agfa clack, en daarnaast nog een boxcamera, die ik helaas nog niet heb kunnen uitproberen..gekregen van een goede vriendin, die de zolder aan het opruimen was...(pure nostalgie!!)

                        ik gebruik dat spulleke nog steeds erg graag!

                        het is anders, het is fun, het is nostalgie, en het zet me af en toe weer met beide beentjes terug op de grond..

                        (hier ligt dus niets onder het stof, het wordt gebruikt waarvoor het gemaakt is, fotookes maken...)

                        mijn allerbeste analoge cameraatje?? de leica SL natuurlijk!! bulletproof, alles lijkt uit massief metaal gefreesd te zijn, en ik denk zelfs dat deze camera in staat is om een kogel uit een ak47 tegen te houden... na 36 jaar is dit ding nog vele malen beter dan mijn plastieken sony-bakske... down-stop metering, de helderste viewfinder of all time, alleen soms nogal onderschat door sommige M-series- leica-liebhaber... de Sl met lensjes is zwaar, onhandig, lomp, build to last, maar nog steeds de allerbeste analoge slr aller tijden....i love it's nickname, the 'diesel-leica!(en ik vond die mamiya al niet misselijk... )

                        90% van de tijd gebruik ik de dslr, maar die overige 10% met de analoogjes, zijn 100% meer fun!! het zijn gewoon 2 verschillende werelden.. ieder systeem heeft zijn voor en nadelen, geldt zowel voor analoog als digitaal, maar es lekker een avondje stoeien met een analoge slr is goud waard, en pure ontspanning...


                        groetjess, Alex!! (en ja, ik ben gek, hihihihihi!!)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                          Ik gebruik soms mijn voor maar 50 Cent gekochte Olympus Trip 35 met Ilford Fp4.
                          En natuurlijk gabruik ik 99,9% mijn geliefde Nikon D60!

                          MvGr,


                          Floris
                          Nikon D60 + Kitlensje + Een groot verlanglijstje
                          Opkomende Flickr Photostream

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                            Een Chinon CE5 met twee Makinon lenzen (28-70 en 70-200) die ik met mijn eerste vakantiegeld kocht in '86 (en nog altijd perfect werkt)... Onlangs vervangen door een Canon.
                            Rudy,

                            Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                              Onder het stof ('k bedoel mooi in de kast ): een Olympus 0M-2 met de lichtsterke 50 mm en een 200 mm lens.

                              Comment

                              Working...
                              X