Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wide-Angle voor Canon EOS 10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wide-Angle voor Canon EOS 10D

    Hoi

    Ik ben aan het twijfelen tussen onderstaande groothoeklenzen. De Canon-L-lens leek me tot voor kort de meest logische keus, al is ze net iets teveel op 't randje voldoende lichtsterk...

    Maar dan kwam phille op de proppen met z'n pleidooi voor de nieuwe lichtsterke Tamron lens voor z'n Nikon ... en hoe goed hij die wel vond prijs/kwaliteit, welnu dit heeft me doen uitkijken naar goeikopere alternatieven en nu vroeg ik me af of er reeds enige Canonians deze lens hebben getest op een EOS10D ???

    M'n keuzes :

    - Sigma 17-35/2,8-4 AF EX DG HSM IF

    - Tamron 17-35/2,8-4,0 AF SP DI LD ASL

    - Canon 17-40/4,0 EF L USM


    Alvast bedankt voor jullie ongezouten commentaar, kritiek, ervaringen ... !!!
    Canon EOS 300V / EOS 10D - EF 28-90 DC II - EF 75-300 DC III - EF 24-85 USM

  • #2
    Ik heb de Sigma 17-35 DG en ben er best tevreden over. Ik heb de indruk dat soms de autofocus het laat afweten op niet erg contrastrijke onderwerpen. De groothoek is voor mij groot genoeg, natuurlijk met een 15mm of 12mm ga je nog verder, maar dat hoeft voor mij niet.

    Ik heb echter nog geen vergelijkende tests gedaan. Ik denk dat Jaja of anderen hier beter op kunnen antwoorden.
    Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

    Comment


    • #3
      Van de drie die je hier opsomt, is de Canon de beste met afstand - de prijs is navenant. De 17-35 kan op een 10D aardig in de buurt komen als ik op het beperkte aantal samples kan afgaan, maar het contrast is minder goed, vooral bij moeilijker licht. De Sigma is wellicht de minste van de drie, maar nog steeds goed voor de prijs die er tegenover staat.

      Een zeer prijsgunstig en meer dan aanvaardbaar alternatief is de Tokina 19-35, maar je mist 2mm aan groothoek en je kan ze niet zo makkelijk vinden in België. Wil je echt wide, kijk dan eens naar de Sigma 15-30 en de uitstekende Sigma 12-24, die zeer weinig vertekening heeft voor zo een wijde lens. Deze beide Sigma's staan (een stuk) hoger aangeschreven dan de 17-35 van hetzelfde huis. Van de 12-24 heb ik helaas ook al wat negatieve reacties en softe voorbeeldfoto's gezien, maar dat kan aan de kwaliteitsvariatie liggen die bij Sigma wel eens voorkomt. Ik hoop deze lens binnenkort te kunnen testen.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Pieter,
        Het is, dacht ik, de "oude" Sigma 17-35 die een slechte naam heeft.
        Over de nieuwe (eind 2003) zijn de meningen toch positief?!
        Jan
        mijn fotosite

        Comment


        • #5
          De keuze is makkelijk. Canon 17-40/4,0 EF L USM, gewoon het beste
          Originally posted by backing_vocal
          Hoi

          Ik ben aan het twijfelen tussen onderstaande groothoeklenzen. De Canon-L-lens leek me tot voor kort de meest logische keus, al is ze net iets teveel op 't randje voldoende lichtsterk...

          Maar dan kwam phille op de proppen met z'n pleidooi voor de nieuwe lichtsterke Tamron lens voor z'n Nikon ... en hoe goed hij die wel vond prijs/kwaliteit, welnu dit heeft me doen uitkijken naar goeikopere alternatieven en nu vroeg ik me af of er reeds enige Canonians deze lens hebben getest op een EOS10D ???

          M'n keuzes :

          - Sigma 17-35/2,8-4 AF EX DG HSM IF

          - Tamron 17-35/2,8-4,0 AF SP DI LD ASL

          - Canon 17-40/4,0 EF L USM


          Alvast bedankt voor jullie ongezouten commentaar, kritiek, ervaringen ... !!!

          Comment


          • #6
            Die afkortingen achter de lenzen worden ook steeds langer.

            Ik had vroeger de Sigma 17-35/2,8-4 en nu Canon 17-40/4L. De Canon is veel contrastrijker dan de Sigma
            Groetjes, Blord

            Canon 7D en wat lenzen.

            Comment


            • #7
              soft noem ik die sigma 12-24 niet ... alleen iets meer lichtsterk had ze mogen zijn.

              check anders eens http://www.fotodigitaal.net/12mmZonderBeschermring.JPG

              Originally posted by Pieter G.
              Van de drie die je hier opsomt, is de Canon de beste met afstand - de prijs is navenant. De 17-35 kan op een 10D aardig in de buurt komen als ik op het beperkte aantal samples kan afgaan, maar het contrast is minder goed, vooral bij moeilijker licht. De Sigma is wellicht de minste van de drie, maar nog steeds goed voor de prijs die er tegenover staat.

              Een zeer prijsgunstig en meer dan aanvaardbaar alternatief is de Tokina 19-35, maar je mist 2mm aan groothoek en je kan ze niet zo makkelijk vinden in België. Wil je echt wide, kijk dan eens naar de Sigma 15-30 en de uitstekende Sigma 12-24, die zeer weinig vertekening heeft voor zo een wijde lens. Deze beide Sigma's staan (een stuk) hoger aangeschreven dan de 17-35 van hetzelfde huis. Van de 12-24 heb ik helaas ook al wat negatieve reacties en softe voorbeeldfoto's gezien, maar dat kan aan de kwaliteitsvariatie liggen die bij Sigma wel eens voorkomt. Ik hoop deze lens binnenkort te kunnen testen.

              Comment


              • #8
                wil je de beste kwaliteit, dan moet je voor de canon gaan, echt een topper van een lens, niet alleen qua scherpte wijd open maar ook van bouwkwaliteit enz...
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by JanVG
                  Het is, dacht ik, de "oude" Sigma 17-35 die een slechte naam heeft.
                  Over de nieuwe (eind 2003) zijn de meningen toch positief?!
                  Klopt, maar ook over de sample variatie van de nieuwe zijn al klachten geweest. Persoonlijk was ik ook heel erg te spreken over de "oude", waarvan ik twee exemplaren kon testen. Een reputatie zegt ook niet alles.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by PhilippeVDP
                    soft noem ik die sigma 12-24 niet ... alleen iets meer lichtsterk had ze mogen zijn.
                    Soft noem ik ze ook niet, maar er zijn blijkbaar wel exemplaren van die soft zijn. Wat de lichtsterkte betreft, dat stoort mij niet echt. De meeste groothoekfoto's zijn toch met klein diafragma, en zo blijft de lens tamelijk compact. Ik mag er niet aan denken hoe groot het frontelement van een full frame 12mm f2.8 kan worden. Zolang de AF goed blijft werken op f5.6...
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment

                    Working...
                    X