Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wettelijke bepalingen ivm invoertaks & BTW

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wettelijke bepalingen ivm invoertaks & BTW

    Kan er mij iemand wijzen op de wettelijke bepalingen ivm invoertaks hetzij binnen de Europese Unie. Aangezien ik hier veel aankopen in Duitsland zie passeren, moet iemand mij daar toch op kunnen wijzen



    Simkin.

    portfolio: http://www.megapixel.tk

  • #2
    Volgens mij moet je helemaal geen invoertaksen betalen binnen de EU. Vrij verkeer van goederen enz...
    Wel betaal je btw in het land van herkomst.

    Greetz, Bart

    Comment


    • #3
      Sorry, ik beoelde dus ook BTW. Dus je betaald BTW in het land waar je het product koopt, of de BTW wordt afgetrokken waar je koopt en de BTW betaal je in België ?
      Simkin.

      portfolio: http://www.megapixel.tk

      Comment


      • #4
        De btw betaal je in het land van herkomst. Overigens is de btw overal ongeveer gelijk. Het kan wel een percentje of zoiets schelen.
        Bij ons 21%, in Nederland is het ook 21% en Duitsland moet het ook zoiets zijn. Misschien is 't 20%.'k Ken dejuiste cijfers niet.
        Je moet dus nooit nog eens btw bijbetalen in Belgie.

        Hopelijk ben ik je hiermee een klein beetje van dienst?

        Greetz, Bart

        Comment


        • #5
          belgië 21%
          nederland 19%
          Duitsland 16%

          Geeft toch snel een verschil van 5% , plus het feit dat digitale camera's 30 tot 40% goedkoper zijn in Duitsland.
          zie:
          http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?index
          en
          http://gt.preissuchmaschine.de/gt_frontend/main.asp?kid=1-4
          Veel winkels verzenden zelfs naar België en Nedeland onders rembours, waardoor er weinig of geen risico is aan het bestellen daar.

          Oliver.

          Comment


          • #6
            Sorry voor de verkeerde cijfertjes.
            Merci voor de juiste cijferkes.

            Greetz, Bart

            Comment


            • #7
              Nog vergeten:
              Ik heb mijn dimage 7HI 300€ (!!!) minder betaald dan de goedkoopste in België en maar liefst 699€ minder dan de door Minolta aanbevolen verkoopsprijs, die de meeste fotowinkels hanteren! Netjes aan de deur geleverd met internationale garantie en betaald aan de mensen van UPS.

              Oliver

              Comment


              • #8
                Ik heb mijn G3 in Nederland gekocht(alternate)
                't Was zo'n 130€ goedkoper dan in de winkel hier in Oostende.
                In Duitsland is het inderdaad nog zo'n 100€ goedkoper. Mijn probleem is dat ik totaal geen Duits spreek en ik dus een beetje bang was van 't verkeerde te kopen.
                Alternate kende ik van uit tijdschriften en 't leek me wel betrouwbaar.
                De volgende keer zou ik ook zeker in Duitsland kopen via internet. Ofwel zou ik zelf naar Duitsland rijden.
                'k Vraag me af hoe het komt dat winkels in Belgie nog zoveel verkopen?

                Greetz, Bart

                Comment


                • #9
                  Gewoon in het Engels, ze krijgen dat daar als 2de moedertaal. Ik heb zelf 4 jaar in Keulen gewerkt in het begin was het ook meer Nederduits (a la JM Pfaff) en engels

                  Oliver.

                  Comment


                  • #10
                    Moet je dat dan wettelijk niet aangeven ? Een camera kan je natuurlijk makkelijk "meesmokkelen", maar als het nu om iets groter gaat, een koelkast van 125 kilogram die daar 500€ goedkoper is bijvoorbeeld
                    Simkin.

                    portfolio: http://www.megapixel.tk

                    Comment


                    • #11
                      'k Heb hier al veel gehoord van topfoto in Düren. 'k Peis dat ik de volgende keer naar daar zal trekken. Ook als ik iets van accessoires moest nodig hebben.
                      Moet eerst mijn camera nog gewoon worden. Heb nog veel te veel te leren vooraleer ik breedhoek of teleconverter lenzen koop.

                      Greetz, Bart

                      Comment


                      • #12
                        Simkin er is nog een belangrijk verschil tussen kopen in het buitenland in de winkel zelf en kopen via een online dienst.
                        Internetshopping binnen de EU volgt niet strikt de regel BTW van land waar je koopt, omdat de koper zich niet buiten de grenzen verplaatst. Er is een schema van te vinden op de site van economische zaken. Samengevat is het belangrijke verschil bij internetshopping in EU hetvolgende. De handelaar mag maar moet niet het BTW tarief van zijn land volgen. Hij MOET echter het BTW tarief volgen van het land van de klant indien hij reeds voor een bepaald bedrag handel heeft gedreven met het land van herkomst van de internetklant. Concreet : Topvision verkiest bv om altijd btw te innen volgens btwstelsel van klant (wellicht omdat hun omzet zo groot is). Bij de meeste andere shops wordt gewoon de btw van hun land gevolgd (omzet niet zo groot of ontwijking van de wet?). Maar zoals ik het zeg is het bij wet vastgelegd en dit om oneerlijke concurrentie tegen te gaan binnen Europa.

                        Comment

                        Working...
                        X