Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Onderwatercamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Onderwatercamera?

    Hoi Allen,

    Ik zit met een dilemma. Ik ben een duiker en zou graag wat aan onderwaterfotografie gaan doen, maar ook filmen als dat kan.
    Ik heb een budget voor camera en onderwaterhuis van ongeveer 1100 euro. Beetje meer of minder mag
    Nu zouden deze combinaties evt mogelijk zijn.

    1. Tweede hands Sony a6300 + een occasie 16-50 F/s 2.8 lens (als deze er met een adapter in past ten minste)
    Met een onderwaterhuis van https://seafrogs.com.hk/collections/...ort-macro-port

    2 Sony rx 100 V + onderwaterhuis Sony
    3 Sony RX 100 VA + zelfde onderwaterhuis
    4. geef zelf een beter voorstel indien dit er is.

    thnx alvast,

    grts

    Bart
    Last edited by bartsegers; 22 oktober 2018, 16:37.

  • #2
    Re: Welke Onderwatercamera?

    Ik zou is kijken naar een camera waarop een onderwater stand op zit. Ik weet niet hoe goed de scherpstelling is van een camera met onderwater behuizing. Maar de Canon 6D focustte ondanks de live view niet correct door het glas. Mag hopen dat een camera met onderwater stand dit beter doet . Omdat deze rekening houdt met de andere brekingsindex van glas tov van lucht.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Welke Onderwatercamera?

      Het zijn allemaal camera's waar elk merk dat onderwaterhuizen maakt een huis voor heeft, dus day zit wel snor.
      Ik twijfel gewoon, of ik niet beter de rx 100 neem, omdat deze lens beter zal zijn naar mijn vermoeden dan de standaard kit lens van de Sony a6300?
      Of zie ik dat verkeerd?

      Comment


      • #4
        Re: Welke Onderwatercamera?

        Lichtsterkte van de lens is misschien ook wel handig om te nemen incombinatie met goede beelden op hogere ISO. Zover ik me er ooit in heb verdiend, neem de lichtsterkte ook wel sterk af. Dus lichtsterkte van F5,6 is niet echt ideaal.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Welke Onderwatercamera?

          Een lichte voorkeur voor de A6300. De lens in de RX100V is ongeveer 2 stops lichtsterker, maar de A6300 heeft dan weer ongeveer 2 stops voordeel in hoge ISO vanwege de grotere sensor. Dus qua ruis ga je niet veel verschil merken maar toch denk ik dat de A6300 iets betere beelden zal geven.

          Als je in 4K wilt filmen moet je rekening houden met de 5min opnamelimiet in de RX100V. Je kan daarna verder filmen totdat de temperatuur te hoog oploopt en dan moet je effe uitblazen.
          Met de A6300 kan je 30min opnemen in 4K maar die heeft ook het probleem met hoge temperaturen. Dat is ook afhankelijk van de omgevingstemperatuur en de airflow.

          Als je in 1080p opneemt heb je geen oververhitting en kan je filmen tot aan de 30min opnamelimiet, zowel RX100V als A6300.

          Met de A6300 heb je altijd de optie om lenzen bij te kopen. Bijvoorbeeld een lichtsterkere en (waarschijnlijk) scherpere lens.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Welke Onderwatercamera?

            Thnx voor je reactie!!!!
            maar welke lens zou ik dan nemen? Ik vind niet meteen alternatieven voor de uitlens.

            grts Bart

            Comment


            • #7
              Re: Welke Onderwatercamera?

              Ik zie net dat je de 16-50/2.8 A-mount lens bedoelt, ik dacht dat je de 16-50/3.5-5.6 kitlens bedoelde. Met adapters werken zou ik niet doen, vooral bij filmen kan dat problemen geven.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Welke Onderwatercamera?

                Deze misschien, is ook vrij compact. Ik weet niet of dat past in die behuizing.

                Of anders moet je een prime lens nemen.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Onderwatercamera?

                  Sigma heeft een mooie reeks prime lenzen voor E-mount.

                  Je kan ook de FE-mount full frame lenzen gebruiken.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Onderwatercamera?

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Sigma heeft een mooie reeks prime lenzen voor E-mount.

                    Je kan ook de FE-mount full frame lenzen gebruiken.
                    Idd, mooie lenzen, maar prime beperkt me toch onder water als ik niet kan zoomen en beetje wide kan gaan.
                    en bij full frame, zit ik met een adapter. ik weet niet of de lens dan nog in het huis past?
                    Is er misschien een andere camera die dezelfde spes heeft als de a6300? Zodat ik iets meer mogelijkheden Heb?
                    Ik had zelf al gedacht aan de Olympus M5 II of de canon Eos M6, maar die kan bv geen 4K video.

                    grts

                    Bart
                    Last edited by bartsegers; 22 oktober 2018, 18:42.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Onderwatercamera?

                      Misschien dat iemand anders u kan helpen voor m4/3, ik hou dat niet echt bij wat betreft laatste ontwikkelingen.

                      Voor FE lenzen heb je geen adapter nodig.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Onderwatercamera?

                        Ja de kittens past perfect, maar is die kwalitatief goed genoeg tov de lens van de rx 100 V? Prime lenzen gaat altijd en macro ook, maar dan gaat het budget natuurlijk enorm omhoog. Ik dacht om een goede basis zoomlens te gebruiken en dan een voorzetlens ervoor voor als ik macro wil doen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Onderwatercamera?

                          Durf jij daar te kopen? Want dan zijn de camera's wel veel goedkoper.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke Onderwatercamera?

                            Misschien heb je hier iets aan.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment

                            Working...
                            X