Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke moet ik nemen???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke moet ik nemen???

    Ik wil een digitale camera kopen en ik wil er niet meer dan 200 euro voor uitgeven.
    Nou heb ik twee leuke gezien.
    Eentje is een olympus c-1 zoom met 1.3 Megapixel (dus goed merk, maar Megapixel aan de magere kant, maar wel goede zoom mogelijkheden!)
    De andere is een Revue CD120 met 2.1 Megapixel (is een kloonmerk met minder goede zoommogelijkheden, maar veel meer pixels).

    Welke moet ik nou kiezen???

    Of hebben jullie nog een tip voor een andere camera?

    Hij moet wel compatible zijn met Macintosh.

    Thomas.

  • #2
    Tja, het gaat moeilijk worden als je in die prijsklasse wil blijven...
    Want 1.2 Megapixels is echt niet veel.
    Alles hangt ervan af wat je ermee wil gaan doen natuurlijk.
    Als de foto's moeten diennen om bv. op een website te zetten is het prima. Maar om uit te printen is het ietsje weinig.
    Ik zou die met de 2.1 meg kiezen... maar ik ken 't Merk niet.

    Oly E-20

    Comment


    • #3
      Megapixels is niet alles.

      Een van de belangrijkste onderdelen van een digitaal (of analoog) fototoestel is de lens. Olympus maakt er zeeeeer goede, ook die van de C-1, die werd vergeleken met de mju (analoge broertje bij olympus), en die mju is een referentie voor compactcamera's omwille van de kwaliteit van de lens. Met veel pixels ben je niets als de scherpte van je lens niet goed is.

      Ook de kwaliteit van de ccd is belangrijk, zo kan een goede (olympus)ccd van 1.3 megapixel een beter beeld geven dan een middelmatige ccd (wit product?) van 2.1 megapixel.

      Ik zou in ieder geval meer informatie proberen te verkrijgen over die Revue CD120.



      Marc



      Edited by - marck on 21 May 2002 20:28:45
      Marc

      Comment

      Working...
      X