Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke garantie met buitenlands toestel nikon d100?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke garantie met buitenlands toestel nikon d100?

    Zoals velen, zijn we gepassionneerd in de fotografie. Spijtig dat het toch allemaal zoveel geld kost, nietwaar?
    Vorig jaar had mijn vrouw, die nl avondschool fotografie volgt, nog vlug een lens gekocht voor we naar Thailand vertrokken.
    In Bangkok aangekomen keken we uiteraard naar de prijzen van alle soorten toestelletjes met de daarbij behorende objectieven. En inderdaad.... daar stond de lens die mijn vrouw twee dagen geleden gekocht had. Nu moet je weten dat mijn eega ook nog eens korting had gekregen op die lens vanwege de academie, enz..... Maar daar kostte die lens zo eventjes 250€ goedkoper voor net de identieke objectief als die van ons. Toch een heel verschil vond ik.
    Nu gaan we in juli terug, maar de grote vraag is: heeft er iemand ervaring met het kopen en de garantie van een aziatisch toestel?
    Het gaat hier namelijk over de Nikon D100. Na veel surfen hebben we dus prijzen vergeleken en het scheelt hem meer dan de helft. Voor amper 1250€ heb je daar dus die Nikon. Toch weer een heel verschil.
    Maar hoe zit het nu met de garantie? Zoals altijd zal er weer iets aan schelen als je terug in België bent. Kan dat toestel dan hier ook hersteld worden? Of zeggen de verdelers dan doodleuk je had beter het dubbele betaald, dan kon je het hier laten herstellen?
    Is er iemand die ervaring heeft met dergelijke situaties?

    groetjes kurtakinté

  • #2
    De beukelaer, de belgische invoerder, geeft garantie voor een europees aangekochte Nikon, dus als je buiten de EEG koopt, val je spijtig genoeg uit de boot. Met andere woorden, een scherpe prijs snijdt aan twee kanten, het voordeel bij aankoop, de eventuele bekommernis bij garantiegevallen.

    Comment


    • #3
      Ik overweeg ook een buitenlandse aankoop van een Nikon (coolpix 5700). Ik blijf wel in Europa. Bij eventuele problemen kan ik het toestel dus in Aartselaar binnen brengen? Of zie ik het verkeerd? Ik heb diezelfde vraag gemaild naar De BEukelaer. Tot nu toe helaas nog geen antwoord gekregen.
      eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

      eLDee's webstek

      Comment


      • #4
        Nee ze mailen niet snel terug, ik wacht ook nog steeds op een antwoord van een gestelde vraag

        Comment


        • #5
          Ik zou in ieder geval naar een erkende dealer gaan in Azie
          Lees ook deze thread even http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=20782&SearchTerms=toestel,kopen ,in,Azie

          Comment


          • #6
            Bedankt voor de snelle reakties.

            De garantie tot daar nog aan toe eigenlijk, maar herstellen ze hem bij eventuele defekten?
            't zal een vraag blijven denk ik en ik zal waarschijnlijk de eerste zijn die jullie daar een antwoord kan op geven.

            Comment

            Working...
            X