Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke full-frame van Nikon kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke full-frame van Nikon kopen?

    Hallo,

    Zit er al een tijdje aan te denken om over te stappen naar full-frame. Normaal had ik voor de D610 gegaan, maar als ik het prijsverschil bekijk met de D800 dan heb ik voor 300€ meerprijs toch een betere camera.
    Is het deze 300€ extra, waard?

    De lenzen die ik heb: AF-S Nikkor 24-70 mm 1:2.8 G ED Nano - AF-S VR Nikkor 70-200 mm 1:2.8 G ED

    Graag had ik jullie mening gehoord!

    Alvast bedankt voor jullie commentaren.

    Leon
    Last edited by leejoo; 18 november 2013, 19:50.
    Sony A7 Mark3 Glasbuizen FE 2.8 70-200 mm GM OSS - ZEIS FE 4/16-35 - SONY FE4/24-105 - SAMYANG 14 MM/2.8 - SONY 200-600 MM - SONY 85 MM 1.8

  • #2
    Re: Welke full-frame van Nikon kopen?

    Ja! Betere body, snellere en wijder verpreide autofocus en professionele button-indeling.
    De D800 voelt (voor mij, dit is persoonlijk) beter in de hand. Bij de D800 moet je eigenlijk nooit in het menu duiken, dat zorgt ervoor dat je vlotter kan werken. Video is ook de beste dat je vindt in een dslr bij de D800.
    Ik heb zelf de D800e en dit is 1 van de beste camera's waarmee ik al gewerkt heb. De D610 is ook zeer goed, maar mist volgens mij de professionele features.
    Ga eens naar je fotozaak en hou beide eens in je handen, daarmee zal je veel leren.

    Comment


    • #3
      Re: Welke full-frame van Nikon kopen?

      Ik zou ook voor de D800 gaan, enkel voor de knoppen en het gemak er van.
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: Welke full-frame van Nikon kopen?

        Kijk hier: http://forum.belgiumdigital.com/f9/d...ml#post3939490 bij #24 voor het resolutieverschil.

        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Welke full-frame van Nikon kopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Ja! Betere body, snellere en wijder verpreide autofocus en professionele button-indeling.
          De D800 voelt (voor mij, dit is persoonlijk) beter in de hand. Bij de D800 moet je eigenlijk nooit in het menu duiken, dat zorgt ervoor dat je vlotter kan werken. Video is ook de beste dat je vindt in een dslr bij de D800.
          Ik heb zelf de D800e en dit is 1 van de beste camera's waarmee ik al gewerkt heb. De D610 is ook zeer goed, maar mist volgens mij de professionele features.
          Ga eens naar je fotozaak en hou beide eens in je handen, daarmee zal je veel leren.
          Hoe kan jij in godsnaam weten dat de D610 ook zeer goed is pfffffffffff die puberale berichten en dan doen alsof het allemaal kleingeld is wat de toestellen kosten .
          Het is opvallend telkens iets duurs op de markt komt dat n een of ander bericht van jouw komt ik koop die zeker aan ik geloof geen ba..meer van jouw verhaaltjes.

          Klein vb tje http://forum.belgiumdigital.com/f35/...4g-471314.html
          Last edited by stefan.d; 21 november 2013, 12:05.

          Comment


          • #6
            Re: Welke full-frame van Nikon kopen?

            Dit zou je ook kunnen karakteriseren als een puberale reactie. Overigens gaarne aandacht voor taalgebruik s.v.p.!
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

            Comment


            • #7
              Re: Welke full-frame van Nikon kopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
              Hoe kan jij in godsnaam weten dat de D610 ook zeer goed is pfffffffffff die puberale berichten en dan doen alsof het allemaal kleingeld is wat de toestellen kosten .
              Het is opvallend telkens iets duurs op de markt komt dat n een of ander bericht van jouw komt ik koop die zeker aan ik geloof geen ba..meer van jouw verhaaltjes.

              Klein vb tje http://forum.belgiumdigital.com/f35/...4g-471314.html
              Snap niet echt wat je bedoeld...
              D610 is bijna identiek aan de D600, dat ik persoonlijk te klein vond. En heeft ook niet de professionele features heeft als de D800. Heb jaren met het autofocussysteem van de D600 gewerkt (en dat van de D600 is zelfs een stuk beter gemaakt), beeldkwaliteit is behalve de extra scherpte en mp gelijkaardig aan de D800,...
              Ik doe helemaal niet alsof dit allemaal niet veel geld kost en snap niet waarom dit een puberale reactie zou zijn als je zegt dat je iets zal kopen als de prijs gesettled is. Dat gaat helemaal niet over dure dingen, heb vele oude FM-styled camera's die me per stuk tussen de 50 en de 250 euro hebben gekost en gebruik ze allemaal af en toe op reis/famillieuitstap, die kosten dus helemaal niet veel (relatief toch). De meeste mensen dat kijken naar objectieven zijn toch ook van plan om die te kopen?? Dan heb je meestal wel het geld ervoor... Ik zit ook niet te kijken naar draadjes over 300-2000mm objectieven, omdat ik voor de beperkte tijd dat ik dat zou doen helemaal geen budgetten heb van duizenden euro's. Die 58 is trouwens wel een objectief dat dagelijks zou kunnen gebruikt worden. Ik kijk ook al even voor een 14-24, maar heb een WA slechts 2 maal gemist dit jaar, dus ik koop deze nog niet.
              Als fotografie een belangrijk deel is van je inkomen is het toch wel logisch dat je de zaken koopt dat je nodig hebt en dat het verschil tussen een lens van 500 euro en 1500 euro in sommige gevallen het verschil wel waard is (meer keepers, minder nabewerking,...) je bespaart veel meer tijd met het juiste objectief te hebben dan door een goedkoop objectief te kopen waar je achteraf aan al je foto's moet zitten prutsen. U zit misschien wel graag constant in PS en LR te werken, maar ik hou dat liever tot een minimum...
              Last edited by playerofwar; 21 november 2013, 15:58. Reden: Typfoutje door gsm

              Comment


              • #8
                Re: Welke full-frame van Nikon kopen?

                Zeker rekening houden met de bestandsgrootte van de D800 .NEF files.
                Niet onbelangrijk, denk ik...

                Comment


                • #9
                  Re: Welke full-frame van Nikon kopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                  Zeker rekening houden met de bestandsgrootte van de D800 .NEF files.
                  Niet onbelangrijk, denk ik...
                  Daar had ik ook bang van , komende van mijn D3, maar de D800 is de eerste camera waarvan ik de jpegs oké vind en niet de behoefte heb om altijd in raw te werken zoals ik al jaren deed.
                  Zelfs voor gezinsuitstappen deed ik dat.....nu trek ik op medium formaat jpegs (fine) en die voldoen in 80% van de gevallen.
                  Enkel voor omstandigheden waar ik alle potentieel van de sensor wil kunnen benutten trek ik nog in raw.
                  D800 en een goed glasservies

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke full-frame van Nikon kopen?

                    Ik kom van een D300s, heb een D600 vast gehad maar ook voor de D800 gegaan omwille van de body die dichter aansloot bij de D300s.
                    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke full-frame van Nikon kopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                      Zeker rekening houden met de bestandsgrootte van de D800 .NEF files.
                      Niet onbelangrijk, denk ik...
                      14-bit raw, lossless compressed is 35mb, dat valt volgens mij wel mee. En hiervoor heb je geen supercomputer voor nodig.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke full-frame van Nikon kopen?

                        Wat mij betreft ook voorkeur voor d800 en dan liefst nog E versie

                        Succes met keuze
                        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke full-frame van Nikon kopen?

                          Ik heb de 610 vandaag nog vastgehouden en is toch wel een leuk toestel. Files zagen er niet slecht uit. Over de 800 kan ik niet veel zeggen, gebruin zelf een 5d.
                          Het is niet heel veel meer voor een 800 maar als je nog een ander lens wil komt die besparing wel an pas

                          Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
                          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke full-frame van Nikon kopen?

                            iedereen bedankt voor de nutige info. De keuze is niet zo makkelijk want het prijsverschil is ondertussen groter geworden! De D610 is ondertussen gedaald en het prijsverschil bedraagt momenteel 450€. Toch gaat mijn voorkeur naar de D800. Dus zal morgen maar overgaan tot aankoop zeker?

                            nogmaals bedankt iedereen!
                            Sony A7 Mark3 Glasbuizen FE 2.8 70-200 mm GM OSS - ZEIS FE 4/16-35 - SONY FE4/24-105 - SAMYANG 14 MM/2.8 - SONY 200-600 MM - SONY 85 MM 1.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke full-frame van Nikon kopen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                              Wat mij betreft ook voorkeur voor d800 en dan liefst nog E versie

                              Succes met keuze
                              Als je daar 700 euro meer voor wilt neer tellen moet je dat doen

                              Vriendelijke groet, jessey

                              Comment

                              Working...
                              X