Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fotocamera raden jullie aan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke fotocamera raden jullie aan

    Hey ik heb nu een sony slt a-58 en gebruik deze nu bijna een jaar en wil nu wat anders.
    Mits ik nog wat lenzen van sony heb wilde ik naar de a-77 overstappen maar ik las ook dat die camera ook niet veel sneller is dan mijn a-58.
    Nu het budget voor de body is 1000€ en mag Nikon,canon enz zijn maar wat ik beter wil is de ruis in de foto's wat nu al zichtbaar is bij 800 a 1600 Iso, en de snelheid om actiefotos te nemen en het buffergeheugen om bv 5 of meerdere foto's in RAW formaat te willen nemen want bij mijn a58 in RAW formaat kan ik maar max 4 foto's achter elkaar nemen en dan stopt hij even want dan is hij alles aan het wegschrijven en dat zou prettiger zijn dat het er meerdere zijn.

    Wie o wie heeft suggesties voor mij als beginnende fotograaf.

    Bedankt
    Dave

  • #2
    Re: Welke fotocamera raden jullie aan

    Die D7100 aanbieding met 18-105 voor 600 euro, waarover hier een topic loopt, lijkt mij op dit moment echt wel de moeite waard voor heel veel soorten fotografie.
    Als het voor sport specifiek moet zijn, en dan denk ik aan AF performance, ga je al snel heel ver over je budget, vrees ik.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Welke fotocamera raden jullie aan

      Oorspronkelijk geplaatst door on7tz Bekijk bericht
      Hey ik heb nu een sony slt a-58 en gebruik deze nu bijna een jaar en wil nu wat anders.
      Mits ik nog wat lenzen van sony heb wilde ik naar de a-77 overstappen maar ik las ook dat die camera ook niet veel sneller is dan mijn a-58.
      Nu het budget voor de body is 1000€ en mag Nikon,canon enz zijn maar wat ik beter wil is de ruis in de foto's wat nu al zichtbaar is bij 800 a 1600 Iso, en de snelheid om actiefotos te nemen en het buffergeheugen om bv 5 of meerdere foto's in RAW formaat te willen nemen want bij mijn a58 in RAW formaat kan ik maar max 4 foto's achter elkaar nemen en dan stopt hij even want dan is hij alles aan het wegschrijven en dat zou prettiger zijn dat het er meerdere zijn.

      Wie o wie heeft suggesties voor mij als beginnende fotograaf..

      Bedankt
      Dave
      De Sony A6000 systeem camera is een uitstekend en snel toestel.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Welke fotocamera raden jullie aan

        De D7100 heeft een nog kleinere buffer dan de A58, niet doen.

        De A77II lijkt me de beste optie voor u. Die is wel degelijk beter in elk opzicht dan de A58, sneller/minder ruis/grotere buffer/grotere body/2 instelwielen enz ... Het is een no brainer. Je gaat bij de concurrentie niet veel beters vinden, je hebt de Canon 7DII die redelijk gelijkwaardig is maar veel duurder.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Welke fotocamera raden jullie aan

          Waarom heb je voor actie fotografie een groot buffert nodig? Leren van kijken(langs je camera, spiegelen in je display enz) en dan op het juiste moment één of twee foto's maken. Het kost meer oefening en concentratie dan met 7fps een paar sec fotograferen, maar het lukt gewoon.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Welke fotocamera raden jullie aan

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Waarom heb je voor actie fotografie een groot buffert nodig? Leren van kijken(langs je camera, spiegelen in je display enz) en dan op het juiste moment één of twee foto's maken. Het kost meer oefening en concentratie dan met 7fps een paar sec fotograferen, maar het lukt gewoon.
            Zo werk ik ook. Korte, goed getimede bursts. Als de kaart en de interface snel genoeg zijn, wordt de buffer snel geflusht en loop je zelden of nooit tegen de grens aan.
            Dat neemt niet weg dat er toestellen zijn die 40 of 50 raws kunnen schieten in 1 ruk, en dat geeft in theorie alvast minder kans op gemiste shots.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Welke fotocamera raden jullie aan

              Ok hjanssen en Pieter G enige tips misschien uit best de instellingen zijn op je body?
              af gebied ? breed of zone of punt of lokaal
              automatische scherpstelling ? enkelvoudig of automatische of continue AF
              lichtmeetfunctie ? meervelds of centrum gericht of spot

              Dave

              Comment


              • #8
                Re: Welke fotocamera raden jullie aan

                Oorspronkelijk geplaatst door on7tz Bekijk bericht
                af gebied ? breed of zone of punt of lokaal
                automatische scherpstelling ? enkelvoudig of automatische of continue AF
                lichtmeetfunctie ? meervelds of centrum gericht of spot
                Er zijn geen algemene regels volgens mij. Bewegende onderwerpen zijn zeer divers: gelijkmatig of onregelmatig, in de breedte of in de lengte-as van je lens, snel of traag, ...
                Voorkeur speelt vaak ook een rol in bepaalde settings.

                Mijn idee: Continuous AF met 1 scherpstelpunt of een zone, afhankelijk van hoeveel het onderwerp van je zoekerbeeld in beslag neemt en of er veel kans is dat de AF zich door iets anders in het beeld laat afleiden.
                Lichtmeting heeft met de prestaties bij actiefoto's weinig te maken, maar ik zou minstens center-weighted kiezen en in moeilijke situaties (bv. indoor sport) misschien nog liever spotmeting. Multi/evaluative metering gebruik ik persoonlijk zo goed als nooit omdat ik vind dat de meeste toestellen de neiging hebben tot onderbelichten. Onderschat in elk geval het nut van belichtingscompensatie niet, bij alle instellingen voor lichtmeting. Check het histogram van de foto's die je neemt en corrigeer bij je volgende foto's om de lichtmeting zo optimaal mogelijk te krijgen. Bij hoge ISO is onderbelichting te mijden.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: Welke fotocamera raden jullie aan

                  De a77 is toch een toestel dat een paar trappekkes hogers staat dan de a58.
                  De a77 zal wel bij de snelste, zo niet het snelste aps toestel momenteel op de markt zijn. (samsung NX1 niet meegerekend)
                  Burst rate van 12fps en een zeer snel en geavanceerd AF en tracking systeem.

                  For fast-action autofocus, the new state-of-the-art technology is only available on the new Sony a77 - Mk 2. This new technology automatically 'tracks' the...


                  Hoe je een camera moet instellen, daar bestaan verschillende youtube filmkes die daar een antwoord op geven. Maar alles hangt af van de situatie waarin je bevindt, dat is ook de reden dat je verschillende instel mogelijkheden hebt. Ingeval van EVF is belichting een minder probleem omdat je voor de opname al de correctheid vd belichting kunt inschatten en bijsturen.

                  Mogelijk meer geschikt voor jou is de sony a68 heeft quasi zelfde AF systeem vd a77, maar is toch een stuk goedkoper

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke fotocamera raden jullie aan

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

                    Mogelijk meer geschikt voor jou is de sony a68 heeft quasi zelfde AF systeem vd a77, maar is toch een stuk goedkoper
                    heb ik ook al gezien maar het kan niet dat een camera van 1200 Euro (a77) dezelfde mogelijkheden en kwaliteiten heeft dan een van 600 euro (a68) of wel?
                    want de a77 en al een paar jaar oud.

                    Sony heeft een nieuwe SLT-camera met lensvatting voor A-objectieven aangekondigd. De A68 krijgt net als de A77 II een 24,3-megapixelsensor met 79 autofocuspunten. De behuizing is echter compacter dan het topmodel. Vanaf maart 2016 is de camera te koop voor 600 euro.




                    zelfs vergelijking met nikon D5500 en sony a-68
                    Here is a quick review and specs comparison of the Sony A68 and Nikon D5500 cameras. You can take a look at the key differences between the two APS-C cameras. The Sony A68 A-mount camera features




                    Dave
                    Last edited by on7tz; 11 november 2015, 11:33.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke fotocamera raden jullie aan

                      De A77ii was al vrij vooruitstrevend en is dat nog, zijn grote pluspunt is zijn 12fps toz 8 voor de A68 wat nog vrij snel is.

                      De a68 heeft op eerste zicht zelfde AF systeem met een paar verbeteringen, zelfde geldt voor beeldkwaliteit, zelfde sensor maar met een paar verbeteringen in beeldverwerking zowel voor video als film.

                      Personen die vrij intensief bezig zijn met fotografie en gemiddeld rond de duizend opnames per week maken kunnen best kiezen voor de a77ii, dat is de doelgroep voor de a77ii. Maar persoonlijk zou ik kiezen voor de a68, en de gespaarde centen gebruiken voor uitbreiding van mijn lenzen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke fotocamera raden jullie aan

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        De a77 is toch een toestel dat een paar trappekkes hogers staat dan de a58.
                        De a77 zal wel bij de snelste, zo niet het snelste aps toestel momenteel op de markt zijn. (samsung NX1 niet meegerekend)
                        Burst rate van 12fps en een zeer snel en geavanceerd AF en tracking systeem.
                        Denk dat ik Voor de a77 ga goedkoop maakt niet zoveel uit maar het Moët Gewoon goed werken en Ben ook
                        Niet van plan om volgend jaar weer iets Anders te kopen.
                        Je zegt het al zelf dat de a77 wel bij de snelste zal Zijn op de markt buiten de Samsung nX1
                        Kan de a77 al online kopen in Nederland Voor 850€
                        Dat wil ik er best aan geven en lensen hen ik al voldoende met een heel hoog diafragma .

                        Dave

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke fotocamera raden jullie aan

                          Waarom niet de a7? Met de de Sony adapter (la-ea4) kan je al je Sony glas blijven gebruiken. Body heb je al voor 950€, met kitlens 1150€.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke fotocamera raden jullie aan

                            De A7 is een fantastisch toestel.Ik gebruik mijn reflex(A580) enkel nog voor macro,omdat ik voor mijn A7 nog geen macrolens of la ea4 adapter heb.Voor de adapter ga ik nog wat wachten,ik hoop dat er volgend jaar een aantal in occasie gaan komen,daar de A7RII ook werkt met de la ea3

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke fotocamera raden jullie aan

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                              Waarom niet de a7? Met de de Sony adapter (la-ea4) kan je al je Sony glas blijven gebruiken. Body heb je al voor 950€, met kitlens 1150€.
                              Bobb en Jozef op de a77II kan ik toch ook alle lensen gebruiken die nu op de a58 gaan.
                              De a77II heeft toch ook een a-vatting ?
                              Dus waarom de A7 enig verschil tov de a77II?

                              Ja ik zie dat de A7 een full frame is en mits die adapter kan ik mij. Lensen behouden gaat dat effectief goed of toch beter fullframe lenzen gebruiken of merk je door die adapter te gebruiken weinig van ?

                              Bobb stuur me even link waar ik die A7 kan kopen voor 950€
                              Dave
                              Last edited by on7tz; 13 november 2015, 14:43.

                              Comment

                              Working...
                              X